Тема. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Мета: вчити п’ятикласників характеризувати героїв художнього твору на основі їхніх портретів, вчинків та переживань, ставлення до них інших персонажів. Розвивати зв’язне мовлення, вміння користуватися цитатним матеріалом; виховувати в учнів об’єктивне ставлення до людських вчинків, здатність цінувати дружбу, прагнення бачити свій клас здоровим колективом. |
Тема. Ідея радості життя й відкриття світу у творі. Мета: допомогти учням з’ясувати, що утворі письменика сумне, а що –радісне; навчити давати оцінку зображуваному з позицій загальнолюдських моральних ціностей; розвивати навички виразного читання, переказу, визначення основних епізодів, їх аналізу, уміння висловлювати та відстоювати власні думки; виховувати почуття гумору, поваги до старших, найкращі моральні якості. |
Тема. Поліанна та її друзі. Мета: ознайомитися з пригодами героїв повісті в наступних розділах, допомогти учням розібратися в перипетіях сюжету, характерах героїв та мотивах їхніх учинків; розвивати навички виразного читання, переказу прозових творів, характеристики героїв, коректного висловлювання, оцінюючих суджень; виховувати найкращі людські якості, прагнення до самопізнання та самовдосконалення. |
Тема. Авторські спостереження за світом природи. Мета: опрацювати другу частину оповідання; визначити головну думку ; з’ясувати роль ключових слів для розкриття ідеї і характеристики образів; удосконалювати навички виразного читання , розвивати образне мислення; виховувати доброту , любов до тварин. |
Тема. Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв`язок із фольклором (пісня) Мета: ознайомити з життям і творчістю поета, допомогти усвідомити красу, художню майстерність його вірша «Задзвени із глибини…»; розвивати навички виразного читання, аналізу ліричних творів, уміння висловлювати власну думку та враження від прочитаного, визначати художні засоби виразності; виховувати любов до природи, до поетичного слова, естетичні смаки. |
Тема. Виразне читання напам`ять поезій Генріха Гейне «Задзвени із глибини…» та Йоганна Вольфганга Гете «Нічна пісня подорожнього» Мета: поглибити знання учнів з теорії виразного читання; розвивати навички виразного читання напам`ять поетичних творів; вміння передавати почуття, настрої, емоції, виражені у віршах, за допомогою інтонації, міміки, жестів; виховувати любов до природи, до людини, до поезії, прагнення до самовдосконалення, естетичні смаки |
Тема. Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки. Мета: опрацювати зміст третьої частини оповідання ; розкрити любов до світу природи , показати красу самовідданого кохання Лобо до Бланка; визначити головну думку твору , з'ясувати роль ключових слів для розкриття ідеї ; закріпити вміння учнів характеризувати образи літературних героїв за їх вчинками ; розвивати навички виразного читання ; виховувати доброту, повагу до почуттів людей і тварин. |
Тема. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Робота над змістом твору Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, художника, знавця тварин, викликати інтерес до його оповідання, визначити головну думку; з'ясувати роль ключових слів для розкриття ідеї і характеристики образів; розвивати мислення , зв'язну мову дітей, виховувати доброту, любов до тварин, відповідальне ставлення до природи навколишнього світу. |
Тема. Контрольна робота. Вступ. Казки народів світу. Мета: перевірити рівень засвоєння матеріалу з теми «Вступ. Казки народів світу.»; виявити , які складові навчального матеріалу учні засвоїли добре. А які потребують коригування ; розвивати зв’язне мовлення , виховувати бажання вдосконалювати набуті знання. |
Тема. Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика персонажа за простим планом Мета: допомогти учням глибше зрозуміти характер персонажа та його значення для розкриття головної думки твору; розвивати писемне мовлення учнів, образне та логічне мислення, уміння працювати з текстом художнього твору; виховувати любов до природи, найкращі людські якості. |