Тема. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Робота над змістом твору Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, художника, знавця тварин, викликати інтерес до його оповідання, визначити головну думку; з'ясувати роль ключових слів для розкриття ідеї і характеристики образів; розвивати мислення , зв'язну мову дітей, виховувати доброту, любов до тварин, відповідальне ставлення до природи навколишнього світу. Обладнання: портрет письменника, книги Сетона-Томпсона, ілюстрації та малюнки до оповідання. Тип уроків: засвоєння знань, умінь і навичок.
Учись любити все навколо себе: Траву і квіти, кущик, деревце, Жучка і пташку, і блакитне небо, І синьооке чисте джерельце. Усе прийшло на білий світ, щоб жити, Щоб дарувати радість і красу... Дмитро Білоус
Хід уроків
І. Оголошення теми, мети і завдань уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. Учитель. Діти, зверніть, будь ласка, увагу на епіграф, який записано на дошці. Прочитайте його і дайте відповідь на таке запитання: про що ми будемо з вами розмовляти сьогодні ?( Відповіді дітей.) Молодці. Дійсно, ми сьогодні будемо говорити про красу природи ,її мешканців, про різноманітність тваринного світу. 1. Бліц - вікторина
Зоологія - комплексна біологічна наука про тварин .
Сірий, зубастий - по полю ганяє .( Вовк) Продовжують гру учні. Вони задають один одному загадки про вовка. Потім зачитують виписані дома прислів'я, приказки про вовка. Назвіть казки , народні й літературні, де вовк є дійовою особою. ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
Колись вовкам не було рівних серед великих хижаків. Розумні , хитрі й непримхливі , вони були широко розповсюджені на нашій планеті. Але вовки заважали людині , знищували овечі отари й навіть вважались людожерами — і людина полювала на них довгі роки. Зараз вовків можна зустріти тільки в густих лісах і далеко в горах.
Учні розповідають про вовків за енциклопедією. 3. Доповнення вчителя ( якщо учні про це не скажуть) Вовча зграя — це родина , в якій живе до двадцяти вовків ,серед яких шість — вісім дорослих. Усі підкоряються вожаку та його подрузі , вовчиці -матері. Це їх діти , що вже виросли , але не зуміли завести власні території. Нові вовченята народжуються тільки у пари вовків. За своєю природою вовки тягнуться один до одного , допомагають собі подібним , але тільки в своїй зграї. Про вовків дуже цікаво розповів канадський письменник , зоолог за фахом Ернест Сетон-Томпсон. 4. Слово вчителя. Ернест Сетон — Томпсон (1860-1946) народився в Англії, але через шість років його батьки переїхали до Канади. У першу зиму Ернест пішов до школи . Він згадував , що зима тягнулася довго-довго. В березні нарешті прийшов справжній весняний день .Маленька пташка прилетіла на тополю біля його дому і тихо заспівала. Ернесту здавалося , що він бачить її синю спинку . Не знаючи чому, хлопчик розплакався . З того часу він кожного року чекав синю пташку , а з нею весну. Хто його знає, може, цей “ синій птах” і пробудив в ньому те сильне почуття , яке зробило його всесвітньо відомим письменником. У дитинстві Сетон- Томпсон вирізьблював із дерева звірів і птахів , їх зображення заповнювали його зошит для малювання. Він вів щоденник своїх спостережень за тваринами , із зацікавленістю читав книги про природу. Вже в шкільні роки Сетон -Томпсон вирішив стати натуралістом і мандрівником , але батько був проти цього . Він не хотів бачити свого сина природознавцем . Згодом Сетон-Томпсон все ж таки здійснив свою мрію. “ Я пішов своєю власною дорогою, не знаючи й не запитуючи ні у кого, чи була це найкраща дорога. Я знав тільки одне: це була моя дорога ,“ - написав він пізніше. В Україні відомі такі твори Сетона-Томпсона , як “ Розповіді про тварин “, “Маленькі дикуни”, “,Рольф у лісах”. Твори Сетона -Томпсона читають і дорослі , і діти. В них мова йде про найголовніше : про життя на Землі , про наш дім- природу. Оповідання Сетона-Томпсона відрізняються від усіх попередніх відомих нам історій про тварин відсутністю в них казково-міфологічного елементу. Його герої живуть у справжніх , а не вигаданих преріях , нападають на справжніх корів , овечок та інших свійських тварин .Вони сильні й жорстокості , кмітливі й розумні .А ще — гідні поваги сильного супротивника. Саме таким виступає й оповідач -мисливець, науковець-натураліст . Людина перемагає звіра в чесній боротьбі , кидаючи до бою проти гідного противника найкращі знаряддя техніки. Сильна , мужня людина поважає почуття вовка , оскільки бачить у них свідчення сили волі , потяг до життя за законами природи. 5. Вивчення літературознавчих понять. Запис у зошитах, які твори називаються оповіданнями 6. Робота з текстом. Читання окремих епізодів твору «Лобо» 7. Запитання до учнів.
8.Творче завдання. 1) Робота з текстом. Знайдіть цитати, які характеризують Лобо і його зграю. 2) Складання схеми для характеристики персонажів.
Лобо Старий сірий вовк Володар Лобо , могутній ватажок зграї сірих вовків надзвичайно дужий і хитрий звір. деспотично панував у краї Знаменитий вовк, перевертень , могутній клич, гострий нюх.
Вовча зграя П’ятеро підлеглих величезних розмірів , дорідні , вгодовані , ситі, вередливі до харчу Красива біла вовчиця Бланка- самиця , подруга Лобо. 9. Робота в групах .
ІV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання. Зміст 2 ч. оповідання Зробити малюнки до 2 частини оповідання. | |
| |
Переглядів: 1505 | |
Незвичайний стадіон |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Поведінка в незнайомих місцях |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Всього коментарів: 0 | |