💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика персонажа за простим планом

Тема. Розвиток письмового мовлення. Твір-характеристика персонажа за простим планом

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти характер персонажа та його значення для розкриття головної думки твору; розвивати писемне мовлення учнів, образне та логічне мислення, уміння працювати з текстом художнього твору; виховувати любов до природи, найкращі людські якості.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору

Тип уроку: розвиток зв`язного мовлення

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності школярів

Кому з нас не хочеться бути добрим співрозмовником, з яким цікаво спілкуватися? Хто не хотів би мати багато друзів? Хто не мріяв досягати успіху в якихось перемовинах? А це значною мірою залежить від того, наскільки добре ми володіємо мовою, засобами виразності, прийомами переконання. І саме це завдання покликані виконувати спеціальні уроки, які є в курсах української мови і літератури, і світової літератури – це уроки розвитку зв`язного мовлення. Якраз такий урок ми проведемо сьогодні.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота з орієнтовним планом-характеристикою літературного персонажа (на дошці)

  • Ім `я персонажа, його місце в творі.
  • Зовнішній вигляд, портрет героя
  • Його риси характеру, вчинки, ставлення до інших героїв твору.
  • Ставлення інших героїв до персонажа.
  • Ставлення автора до свого героя.
  • Моє ставлення до героя літературного твору.

2. Повторити, що таке цитати і як їх використовувати в своєму творі.

Цитата – це коротенькі уривки з твору, які підтверджують ваші думки про літературного героя. Цитати беруться в лапки. Їх повинно бути небагато (2-3 на весь твір).

IV. Робота над темою уроку

1. Складання плану твору учнями самостійно.

2. Перевірка складених планів, вибір найкращих варіантів

Орієнтовний план

1) Лобо- головний герой оповідання Сетона-Томпсона.

2) Фізична досконалість, зовнішня краса героя.

3) «Людські» риси характеру тварини – кмітливість, хитрість, спостережливість, вірність зграї та подрузі, туга за втраченим життям.

4) Любов до Лобо оповідача, повага мисливців.

5) Моє ставлення до володаря Курумпо.

3. Написання твору на чернетках. Прослуховування кількох творів з коментарями

4. Написання творів у чистовому варіанті (обсяг твору – 3І4 сторінки)

 

 

Зразок твору, написаного від імені героя

 Я – Лобо

 Я – вовк. Живу в Канаді, у великій скотарській окрузі Курумпо. Я – ватажок вовчої зграї. Мою зграю бояться всі люди в окрузі, тому що ми полюємо на їхню худобу. Деколи ми її навіть не їмо, а просто загризаємо задля розваги. Потрібно ж нам якось веселитися. Я нічого не боюся, окрім того, що у всіх тутешніх чоловіків є рушниці. І тому я наказую своїй зграї не наближатися до людини. Звичайно, мене і моєї зграї люди хочуть позбутися, адже ми завдаємо їм великої шкоди. Та це їм ніколи не вдасться.

 Одного разу я зі своєю зграєю пішов на полювання. Ми побачили череду корів і вибрали собі телицю. Тільки зграя її роздерла, як ми почули голос ковбоя і втекли. Через деякий час ми повернулися, але я зупинив зграю, тому що відчув дивний запах. Це була отрута. Ми відокремили всі отруєні частини, а все інше спожили. Пастки ж людей не давали мені і моїй зграї спокою, вони були на кожному кроці. Якось ми поверталися з полювання, аж тут на стежині лежать печінка і нирки телиці. Я відразу зрозумів, що вони так просто тут не лежали б, це все «подарунки» мисливців. І ще одна частина моєї здогадки така: останнім часом дуже вже багато м`яса лежить на полі. Це, напевне, люди про нас, вовків, так «дбають», але ми не голодні. Я вирішив подякувати тому «доброму» чоловікові, склав всі куски на купу і обгидив їх, висловивши таким чином йому свою «подяку». Люди ставлять на нас, вовків, не тільки м`ясні приманки, але й замасковані капкани. Одного разу я, як завжди, вів свою зграю на полювання. Раптом я знову відчув дивний запах від того місця, на яке я мав ставати. Отрута? Ні, це, здається, метал. Я відходжу назад і починаю гребти землю навкруг того місця. Аж ось клацнули лещата. Мої здогадки були вірними – то замаскований капкан. Інші капкани я знаходив так само. Ще у мене є подруга – вовчиця. Я все їй дозволяю. Вона навіть йде зі мною попереду. Ось і сьогодні вона поруч. Та нам знову трапляється пастка – зарізана телиця. Я наказую всім вовкам не зачіпати її. Та моя подруга не слухає мене, кидається обнюхувати телицю і потрапляє в пастку. На щастя, вона може бігти, хоча їй і заважає голова телиці. А втім, вона сильна вовчиця і якось позбудеться капкана. Я і зграя повертаємося додому. Наступного ранку я чую поклик моєї подруги. Вона просить допомоги. Я їй відповідаю, але допомогти не можу, тому що біля неї люди. Коли люди пішли, я біжу на те місце, звідки чувся поклик вовчиці. Це місце залила кров, і я розумію, що мою подругу вбито. З цього часу я перестаю боятися людей і біжу до них, щоб вони повернули її мені. Я кружляю навколо їхніх осель і на полі знаходжу тіло своєї подруги. Я відразу ж кидаюсь до неї, та попадаю у пастку. На другий день до мене приходять люди. Я намагаюсь втікати, але мені заважають капкани. Люди кидають мені ласо, і я хватаю його зубами. Два дні і дві ночі я лежу прикутий. Мене покидають сили. Та я не втрачаю надії і кличу своїх підданих, та ніхто не йде мені на допомогу. Я прощаюся зі всіма своїми володіннями. І мені дуже жаль, що я вже більше ніколи їх не побачу.

 Роздольська Алла, 2006 р.

V. Домашнє завдання

Повторити тему «Людина і природа». Підготуватись до контрольної роботи

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (26.03.2017)
Переглядів: 2136 | Рейтинг: 0.0/0
Ліплення з пластиліну звірят
Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]