Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки

Тема. Утвердження любові до всього живого. Любов Лобо до Бланки.

Мета: опрацювати зміст третьої частини оповідання ; розкрити любов до світу природи , показати красу самовідданого кохання Лобо до Бланка; визначити головну думку твору , з'ясувати роль ключових слів для розкриття ідеї ; закріпити вміння учнів характеризувати образи літературних героїв за їх вчинками ; розвивати навички виразного читання ; виховувати доброту, повагу до почуттів людей і тварин.

Обладнання : портрет Ернеста Сетона — Томпсона , ілюстрації і малюнки дітей до оповідання “Лобо” , папка “ Учись вчитися “, зашити, підручник.

Тип уроку: комбінований.

Лобо поповнив іменем сіроманця

 довгий список героїв , що були

нездоланні наодинці й загинули через

 необережність друга , якому

 сліпо довіряли.

Е. Сетон -Томпсон

 

Хід уроку

 

I .Оголошення теми , мети , завдань уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

    1. Словникова робота.

Безталанний - 1. Який не має талану , щастя ; нещасний , безщасний , бездольний , бідолаха.2. Те саме , що бездарний .

Неприкаяний - ( розм.) занепокоєний , той, що не знаходить собі місця.

    1. Літературна гра “ Знавці “.

На зачитані вчителем слова скажіть “ так “ чи “ні” . Дайте правильну відповідь.

  1. Побачивши людей , вовчиця надала бігу , але голова телиці , що важила понад сто фунтів , добряче їй заважала ” . - “ Ні ” ( Понад п'ятдесят фунтів )
  2. “ Я зібрав усі капкани — двісті міцних сталевих вовчих пасток — і поставив їх по чотири вздовж усіх стежок , які вели в ущелину “. - “ Ні “

( Сто тридцять пасток )

  1. “ Кожен капкан важив щонайменше триста фунтів “. - “ Так “.

 Що таке фунт ? Скільком грамам він дорівнює ? ( Англійська міра ваги, що дорівнює 409.5 г. )

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Перевірка творчого домашнього завдання.

2. Запитання до учнів .

  • Як можна назвати третю частину оповідання?
  • Який негаразд у зграї Лобо помітив мисливець ?
  • На який план наштовхнуло його це відкриття?
  • Чому красуня — вовчиця потрапила в пастку ? Яка риса вдачі згинула її ?
  • Як оповідач описує страждання Лобо від втрати подруги ? Знайдіть і зачитайте про це слова з тексту .

 (На голос Бланки озвався басовитим виттям вірний Лобо. Старий ватажок блукав , мов неприкаяний. Він не хотів її кидати , але нічим не міг зарадити біді ,порятувати. Войовничий клич воїна - звитяжця , хижу лють і нескореність заступили відчай , горе і глибокий сум. Він знавісніло гасав навколо ранчо, втративши страх. Він ні на мить не припиняв пошуків своєї подруги , натрапив на її слід , сліпо , не роздумуючи , кинувся вперед і потрапив у пастку”)

  • Як називається художній засіб , який використовує автор для опису страждань вовка? ( Метафора)
  • Як оповідач висловлює своє захоплення вірністю Лобо подрузі? Знайдіть у тексті про це слова і виразно їх прочитайте . Які ще почуття до Лобо з'являються в грудях у мисливця ?( “ Від його скорботи хололо серце . Я ніколи б не повірив , що відчуватиму таке гостре почуття жалю до нього . Безталанний герой ! “ )
  • Як ковбої , яким Лобо завдав стільки шкоди , поставились до його горя. ( “ Суворі , стримані ковбої не уявляли , щоб вовк так гірко побивався “)
  • І ось Лобо потрапив у пастку . Що в рухах і поведінці Лобо вказує на його незламність і фізичну силу?
  •  Що змінилося в поведінці полоненого Лобо і чому? Знайдіть у тексті про це слова і виразно їх прочитайте.
  • Про що свідчить відстороненість вовка від навколишнього світу?
  • Доведіть , що влада і воля — дві рівновеликі сили для Лобо?

3. Виразне читання уривка з оповідання .

4. Виразне читання уривка вчителем.

“ Я знав ланцюг з його могутньої шиї. Один з ковбоїв допоміг мені відтягти труп у повітку , де лежала й Бланка . Ми поклали Лобо поруч із нею, і ковбой сказав : ”Нарешті ти знайшов її. Тепер ви знову разом ”

  • Що символізують дії оповідача і слова ковбоя?

5. Розповідь про Лобо від імені оповідача.

6. Запитання до учнів.

  • Поміркуйте , про що розповів нам письменник у своєму оповіданні:

а) про захоплююче полювання на зграя Лобо;

б) про жорстоку боротьбу людей зі зграєю вовків;

в) про вірність розбитого ,але нескореного серця;

г) про могутнього володаря Курумпо ;

д) про пригоди вовчої зграї на чолі з Лобо.

  • Слово могутній підкреслює тільки фізичну силу Лобо ?
  • Скільки разів використовується в оповіданні слово герой ?

( “... поповнив іменем сіроманця повний список героїв ...”; “ Безталанний герой ! Він ні на мить ...” ; “ Старий невгамовний свавільнику ! Герой незліченних спустошливих набігів !”) Про що це свідчить?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  • Чи сподобався вам образ Лобо і чим ?
  • Які характерні особливості поведінки інших тварин поєднує в собі Лобо?

V. Домашнє завдання

1. Написати твір — мініатюру на тему: “ Моє ставлення до Лобо”.

2. Зробити малюнки на тему: “ Природа навколо нас “.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (26.03.2017)
Переглядів: 2540 | Рейтинг: 0.0/0
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Весняні свята. Мамин день
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]