Тема. Зображення художніх образів та їх розкриття в подіях твору. Мета: визначити головну думку твору, закріпити вміння учнів характеризувати образи літературних героїв за їх вчинками, розвивати пізнавальну діяльність учнів ; виховувати доброту, повагу до почуттів людей і тварин. |
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Складання казки за прислів’ями. Мета: вчити використовувати прислів’я у мовленні,пояснювати їх розвивати творчу уяву, усне та писемне мовлення, виховувати розсудливість, добре ставлення до людей. |
Тема. Джон Кітс (1795-1821). «Про коника і цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…”) Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв`язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. Мета: ознайомити з перлинами світової поезії, життям та творчістю поетів; дати поняття про тему та ідею твору, пейзаж, епітети, метафори; розвивати навички виразного читання поезії, спостереження над ліричним твором та його аналізу; розширювати кругозір учнів; виховувати естетичні смаки, любов до природи, художнього слова. |
Тема. Г.К.Андерсен (1805-1875) «Соловей». Протиставлення «справжнього і штучного» в казці. Мета: познайомити учнів з «великим казкарем, що відкрив шлях до людського серця», розкрити зміст казки «Соловей»; формувати уявлення учнів про антитезу як художній прийом; розвивати навички переказу казки, образне мислення учнів; виховувати любов до краси живої природи. |
Тема. Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. Мета: виділити найголовніші епізоди, де йдеться про шлях героя від жорстокості до набуття справжньої краси і добра; розвивати вміння виділяти головне в характеристиці героя; виховувати любов до матері, добро. |
Тема. Оскар Уайльд (1854-1990). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Мета: познайомити дітей з відомостями про Оскара Уайльда, допомогти краще засвоїти ідейно-художній зміст казки, познайомити з героями, їх характеристикою; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення; прищеплювати учням поняття про справжню красу, її ознаки та місце в житті людини. |
Тема. Позакласне читання. Російські народні казки. «Василиса Прекрасна» Мета : дати поняття про сюжет та композицію художнього твору, вчити аналізувати художній твір; знаходити ключові слова ,добирати цитати для характеристики героїв ;ознайомити з міфологічним значенням числа три; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння виразно читати твори; виховувати доброту , щирість , чуйність. |
Тема. Позакласне читання. Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом шведської письменниці Астрід Ліндгрен , з її героїнею – дівчинкою Пеппі; розвивати вміння давати характеристику літературному герою за його вчинками , аналізувати твір ; виховувати оптимістичне сприйняття світу , прагнення до самостійності . |
Тема. Брати Грімм «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів . Антитеза у казці. Мета: вчити аналізувати художній твір, формувати навички порівняльної характеристики героїв, розкрити духовний світ героїв та втілення в образах героїв казки конфлікту між добром і злом , вчити характеризувати героїв за їх вчинками ; розвивати зв’язне мовлення ; виховувати доброту , любов, милосердя. |
Тема. Перемога справжньої краси над заздрощами та підступністю. Мета: вчити учнів порівнювати героїв, визначати їх риси характеру; розвивати навички роботи з художнім текстом, виділяти в ньому справжні цінності; виховувати повагу до високих людських цінностей. |