Тема. Брати Грімм «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів . Антитеза у казці. Мета: вчити аналізувати художній твір, формувати навички порівняльної характеристики героїв, розкрити духовний світ героїв та втілення в образах героїв казки конфлікту між добром і злом , вчити характеризувати героїв за їх вчинками ; розвивати зв’язне мовлення ; виховувати доброту , любов, милосердя. Обладнання : підручник , таблиці, малюнки до казки. Тип уроку: комбінований. Посеешь слово – пожнешь поступок. Посеешь поступок – пожнешь характер. Посеешь характер – пожнешь судьбу. Російське прислів’я.
Хід уроку
І. Актуалізація знань 1. Гра «Закінчи речення» 1) Пасербиця мусила виконувати всю хатню роботу, була… ( Попелюшкою в домі) 2) Починок упав у криницю , дівчинка побігла до мачухи та… ( розказала про таке нещастя) 3) Хліб почав гукати до неї : «Ох , витягни мене. Витягни ,бо… ( згорю , я вже давно спікся») 4) Яблуня просить до неї : « Ох , обтруси мене . Яблука мої… ( давно вже достигли.») 5) А щойно пасербиця ввійшла в двері , півень злетів на цямрину і заспівав … (« Кукуріку, кукуріку ! Наша дівчина їде, на ній золота без ліку») 6) І прийшла ледащиця додому , вся вкрита смолою, а півень, побачивши її ,злетів на цямрину і загорлав… (Кукуріку , кукуріку! Наша ледащиця іде, що брудна буде довіку!) ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
На сьогоднішньому уроці , працюючи з змістом казки та обговорюючи вчинки її персонажів доторкнемося до народної мудрості , до духовних цінностей всього людства . Кожна казка чогось навчає .В кінці сьогоднішнього уроку ви повинні дати відповідь на проблемне запитання: « Чого навчила мене казка братів Грімм «Пані Метелиця». ІІІ. Робота над темою уроку. Оголошення теми , мети уроку
Антитеза – Альтруїзм – Егоїзм – Запис у зошити пояснення слів. 2. Бесіда
3. Складання таблиці «Система образів казки»
Робота в групах. Учні діляться на три групи: перша - ті , які співчувають пасербиці ; друга - ті , які засуджують вдовину доньку; третя - ті, які порівнюють образи дівчат. Відповідаючи на запитання учні наводять аргументи і художні засоби. Перша група .
( Мачуха не жаліла її, лаяла. Роботяща , щодня пряла. Добра : допомогла витягти хліб, обтрусила яблуню. Все старанно робила у пані Метелиці.) Отже, пасербиця мала право бути нагородженою. Друга група .
( Мачуха її любила. Була байдужа до пасербиці. Ледача, нічого не робила. Жадібна і заздрісна , сама пішла до бабусі за золотом. Не допомогла хлібу і яблуні . На другий день у пані Метелиці почала лінуватися.) Третя група .
( Золотий дощ – чорна смола . Ці два кольори , схожі на дві долі дівчат. Одна отримала нагороду за свій добрий , лагідний, привітний характер та шляхетні вчинки. Інша була покарана за заздрість , лінощі, жадібність та погані вчинки. Одна до кінця життя не буде соромитися себе, а інша , як горлав півень : «Брудна буде довіку».
Бесіда.
( Як постелиш так і виспишся).
ІV. Підсумок уроку.
«Чого навчила мене дана казка?»
«Казка – цінна спадщина кожного народу. У ній відбито найзаповітніші думки й сподівання , розум і мудрість , велич і духовну красу багатьох поколінь,»- пише у передмові до казок братів Грімм В.Романець. Великим щастям стає для людини зустріч в дитинстві з казкою. V. Завдання додому. Прочитати російську народну казку «Василиса Прекрасна». | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 4519 | |
Дикі та свійські тварини |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Народні традиції і здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |