Тема. Позакласне читання. Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха» Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом шведської письменниці Астрід Ліндгрен , з її героїнею – дівчинкою Пеппі; розвивати вміння давати характеристику літературному герою за його вчинками , аналізувати твір ; виховувати оптимістичне сприйняття світу , прагнення до самостійності . Обладнання: казка – повість Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха», зошити , малюнки дітей до твору. Тип уроку: засвоєння знань , умінь та навичок.
Книга для дітей повинна розвивати віру в здатність робити чудеса , у саме існування чудес. А. Ліндгрен.
Хід уроку
І. Оголошення теми , мети , завдань уроку. ІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
Астрід Ліндгрен (1907-2002) – шведська письменниця , автор творів для дітей і юнацтва. Народилася в родині землевласників , « в стародавньому червоному будинку в глибині яблуневого саду «. Ще в школі їй віщали майбутнє письменниці , але вона дала собі слово не писати , щоб не бути схожою на інших . 1941 рік захворіла її дочка і, коли мати вичерпала весь запас історій , попросила раптом: «Розкажи мені про ПеппіДовгупанчоху». Незвичайне ім’я змусило Ліндгрен вигадати і незвичайну героїню. 1944 рік занедужала й сама Астрід. Вона обробила свої усні розповіді , один екземпляр подарувала дочці , а другий послала у видавництво. Як і очікувала Ліндгрен , видавництво не зрозуміло її героїню й повернуло рукопис. 1945 рік Ліндгрен здобула премію за книгу «Брітт Марі полегшує серце» , тоді в наступному році видали і перероблений варіант «Пеппі». «Пригоди відомого детектива Калле Блюмквиста»(1946) стали наступною книгою , яка знову була відзначена премією. Так Ліндгрен стала професійною письменницею. Звідки ж брала Ліндгрен матеріал для своїх творів? Із свого дитинства. Бурлаки , які просились у її батька на ночівлю , змусили задуматися дівчинку над тим , що не у всіх людей є свій дім ; їхні розповіді розширювали її кругозір , учили бачити , що світ населений не тільки гарними людьми. Тема боротьби добра й зла , одна основних в її творах , народилося вже тоді. Письменниця вважала , що «не можна сидіти і вигадувати якісь історії . Треба поринути у власне дитинство». Тільки тоді можна написати те, що розбудить фантазію дитини. А це вона вважала найважливішим завданням літератури, тому що ні кіно, ні телебачення не залишають простору для уяви . Уявлення ж , на думку Ліндгрен , - найважливіша здібність людства, « тому що усе велике , що колись здійснилося у світі , народжувалося спочатку в людській уяві». Крім того, книга для дітей повинна розвивати віру у здатність робити чудеса, у саме існування чудес. Але дива у творах Ліндгрен завжди народжуються із самої реальності , як в історії про Маля і Карлсона , що живе на даху.
Історія про Пеппі зверненна до усіх : і маленьких, і дорослих . у кого весела вдача і добре серце , хто вміє сміятися над смішним і сумувати над сумним і непомітно вчиться таким чином розуму. І це поєднує її з народною казкою. Народні казки завжди захищали диваків , тих, хто «не як усі», і в цьому виявляється народна мудрість - розуміння того , що в таких своєрідних натурах скриті великі здібності , які проявляються в певних життєвих обставинах.
Учні поділяються на дві команди ; члени кожної команди почергово ставлять супротивнику запитання за змістом твору . Виграє та команда , яка відповіла на більшу кількість запитань.
Кожна група характеризує Пеппі за уривками з твору( можна про інсценувати уривок , потім узагальнювати) : а) Пеппі захищає від хлопців дівчинку ; б) Пеппі й поліцейські ; в) Пеппі й злодій ; г) Пеппі в школі; д) Пеппі на пожежі. 4. Продовження роботи над змістом твору.
5. Виразне читання уривка з тексту. Від слів « Вона …. вона дуже самотня зараз …» ( остання сторінка казки – повісті). ІV. Закріплення вивченого матеріалу
V. Домашнє завдання Зробити малюнки до оповіді про Пеппі | |
| |
Переглядів: 1479 | |
Що можна робити з інформацією |
Дикі та свійські тварини |
Вітальна листівка до дня матері |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Всього коментарів: 0 | |