💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Г.К.Андерсен (1805-1875) «Соловей». Протиставлення «справжнього і штучного» в казці

Тема. Г.К.Андерсен (1805-1875) «Соловей». Протиставлення «справжнього і штучного» в казці.

Мета: познайомити учнів з «великим казкарем, що відкрив шлях до людського серця», розкрити зміст казки «Соловей»; формувати уявлення учнів про антитезу як художній прийом; розвивати навички переказу казки, образне мислення учнів; виховувати любов до краси живої природи.

Обладнання: карта світу, портрет Г.К.Андерсена, твори

 письменника, ілюстрації до казок.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

І. Повідомлення теми, мети уроку

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення учня про Данію, Копенгаген
  2. Розповідь учителя про Г.К.Андерсена

Уявіть собі, що ми якимось чином опинилися у минулому столітті. Данія. Невелике містечко Оденсе. Вулицями вечірнього міста йде великий натовп людей. Вони несуть смолоскипи. Гримлять музики. Люди прямують до ратуші. У натовпі чути вигуки: «Здоров’я! Сто років життя!”. А у вікні ратуші їм ніяково посміхається худорлявий блакитноокий чоловік.

Так жителі Оденсе вітали з днем народження свого славетного земляка, Ганса Кристіана Андерсена. Запишемо це ім’я. (Демонструється портрет). І коли Андерсен помер, у Данії було оголошено національний траур, а на його могилі стоїть пам’ятник з написом: “Від датського народу».

Що ж зробила ця людина?

Дійсно Андерсен – письменник, який написав безліч прекрасних казок. А одній з героїнь його казок навіть поставлено пам’ятник. Вам подобаються твори цього письменника? А коли хтось нам подобається, ми намагаємося якомога більше знати про цю людину. Хто був Андерсен? Хто були його батьки? Він народився в сім’ї шевця, в бідній родині. Хлопчик дуже любив театр, а оскільки батько не міг часто давати гроші на відвідування театру, то він змайстрував собі театр сам, і театр, і акторів-ляльок. Добрі люди хотіли допомогти обдарованому хлопчику, розповіли про нього датському принцеві, тодішньому правителю Данії, але принц відповів: «Мистецтво не для бідних, нехай краще вчиться шити одяг або класти цеглу».

Датський письменник Ганс Кристіан Андерсен був єдиним сином бідного шевця і прачки. Батько любив читати і прилучав до цього хлопчика, який ріс обдарованою дитиною, мрійливою і добродушною, спостережливою і розважливою. Любив читати і слухати народні казки, захоплювався театром і мріяв стати актором.

Тернистим був шлях Андерсена до здобуття освіти. Після навчання у місцевій школі для бідних продовжував вчитися у гімназії, яку не закінчив через матеріальну скруту батьків, а набути робітничої спеціальності не хотів.

Згодом (за допомогою друзів) йому знову пощастило навчатися в гімназії, потім стати студентом столичного університету, де успішно навчався і займався художньою літературою. Писав нариси, оповідання, романи, вірші, п’єси.

Визнання як письменника прийшло до Андерсена після виходу в світ його перших казок «Принцеса на горошині», «Гидке каченя», «Русалочка».

Тритомна книга «Казки, розказані дітям» засвідчила про велике мистецьке обдарування Андерсена. Протягом 40 років письменницької діяльності Андерсен створив багато казок, які внесли у літературу свіжий оригінальний струмінь. Його твори написано правдиво і просто, дохідливою мовою, майстерно, з прекрасним умінням поєднувати казкове і реальне.

Деякі казки написані за сюжетами і мотивами народних творів («Нове вбрання короля», «Дикі лебеді», «Великий Клаус і маленький Клаус» та ін.).

Основна думка казок Андерсена: щасливий не той, хто прожив життя для себе, а той, хто приніс людям радість і надію.

Великий казкар говорив: «Моє життя – прекрасна, розкішна казка. Якби тоді, коли я вступив у світ маленьким, бідним, самотнім хлопчиком, до мене з’явилась всемогутня чарівниця і сказала: “Обери собі мету і напрям, а я буду направляти і захищати!» - моя доля не могла б бути щасливішою, розумнішою і кращою».

Існує Міжнародна літературна премія імені Ганса Крістіана Андерсена.

  1. Читання казки «Соловей» учителем.
  2. Словникова робота:

 Камергер – придворне звання (чин);

 імператор – титул глави держави в деяких монархічних країнах, вищий ранг порівняно з королем, царем;

 бонза – пихатий, зарозумілий службовець;

 крамар – дрібний торговець;

 капельмейстер – керівник та диригент хору або оркестру;

 арія – музичний твір, що виконується одним співаком.

ІІІ. Осмислення знань, одержаних на уроці.

  1. Бесіда.
  • Які ваші враження від казки?
  • Де відбувається дія?
  • Назвіть героїв казки. Хто з них у вас викликає симпатію?
  • Хто знав солов’я і погодився провести придворних до нього? ( Дівчинка)
  • З якими тваринами сплутали придворні солов’я? (З коровою, жабою)
  • Яким був справжній соловей?
  • Чого не вистачало у пісні штучного солов’я? (Душі)
  1. Робота з ілюстраціями в підручнику.
  • Яка пташка приваблює нас своїм виглядом? (Штучна, бо вона красивіша)

3. Складання порівняльної таблиці.

 

 

 

Справжній соловей.

 

Штучний соловей

Зовнішній вигляд

Маленька, сіренька

пташка.

 

Золота іграшка.

 

Спів.

 

Сльози.

 

Одна пісня.

 

Реагування на хворобу імператора

 

Рятує імператора своєю піснею.

 

Мовчить.

                                                                                    

ІV. Узагальнення і систематизація знань

  • Тож яка краса протиставляється у казці? (Штучна і справжня)
  • Як у художній літературі називається прийом протиставлення? (Антитеза)
  • Стосовно яких образів казки «Соловей» використано цей прийом? (Штучного і справжнього солов’я)

V. Підсумок уроку.

 « Продовжіть речення»

 Сьогодні на уроці я:

  • познайомився…
  • був вражений…
  • зробив висновок…

VІ. Домашнє завдання.

 Переказувати казку за складеним планом, намалювати ілюстрації до

 казки.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 1795 | Рейтинг: 0.0/0
Обов'язки дітей і батьків
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця»....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]