Тема. Оскар Уайльд (1854-1990). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Мета: познайомити дітей з відомостями про Оскара Уайльда, допомогти краще засвоїти ідейно-художній зміст казки, познайомити з героями, їх характеристикою; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення; прищеплювати учням поняття про справжню красу, її ознаки та місце в житті людини. Обладнання: політична карта світу, портрет О.Уайльда. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку
І. Повідомлення теми, мети уроку. ІІ. Сприймання і усвідомлення учнями навчального матеріалу. 1. Слово вчителя про Оскара Уайльда. Оскар Уайльд – видатний англійський письменник ХІХ століття, автор багатьох творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Знайомство із творчістю цього митця починається з його казок («Щасливий Принц», «Зоряний хлопчик», «Соловей і троянда» та ін.). У «чарівних оповіданнях» Оскара Уайльда (саме так називав свої твори письменник) відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові і милосердя. Письменник був закоханий у все вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя. О.Уайльд вважав, що художник – створіння надзвичайне, і тому справжній митець повинен вирізняти з натовпу невігласів. Відповідно до власного афоризму – «Необхідно або самому бути твором мистецтва, або носити на собі твір мистецтва» - письменник одягався в оксамитові костюми, короткі штани, шовкові панчохи. Він прогулювався Піккаділі з квіткою соняшника або лілеї в руках, і весь його вигляд ображав загальноприйняті уявлення про пристойність, викликав глузування і роздратування. Карикатури на Уайльда не сходили зі сторінок сатиричного журналу «Панч». Навіть з’явилась комічна опера, головний герой якої – товстий поет – був дуже схожий на Уайльда . Попри це Уайльд мав багато друзів і прихильників, які цінували його талант, чарівність, доброзичливість, дотепність. Жарти й афоризми письменника були дуже популярні: «Художник творить життя»; «Життя коротке, мистецтво вічне»; «Коли Добро безсиле, воно – Зло»; «Любов мусить прощати всі гріхи, тільки не гріх проти любові». Протягом життя Уайльд переконався, що справжня краса впливає на людину, вона здатна облагородити душу, зробити її прекрасною і людяною. 2. Читання казки «Хлопчик – зірка» вчителем. ІІІ. Осмислення знань, одержаних на уроці. 1. Бесіда.
2. Запис схеми на дошці та в зошитах. « золоті кучері – як пелюстки нарциса» Хлопчик « немов квітка « губи – як пелюстки в полі» червоної троянди» « очі – як фіалки»
Квітка – символ краси троянда - любов фіалка – ніжність, доброта нарцис – гордість, себелюбство
ІV. Підсумок уроку.
Скласти план казки. Намалювати ілюстрацію до казки. | |
| |
Переглядів: 2113 | |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |