Тема. Позакласне читання. Російські народні казки. «Василиса Прекрасна» Мета : дати поняття про сюжет та композицію художнього твору, вчити аналізувати художній твір; знаходити ключові слова ,добирати цитати для характеристики героїв ;ознайомити з міфологічним значенням числа три; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння виразно читати твори; виховувати доброту , щирість , чуйність. Обладнання : збірка російських народних казок ,ілюстрацій до них. Тип уроку: засвоєння знань , умінь і навичок. Давно , в дитячій любий вік, В далекім ріднім краю Я чула казку. Чула раз, А й досі пам’ятаю. Леся Українка. Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У дитинстві всі слухають або читають казки . У кожного народу є свої улюблені казки , в яких відбилися його уявлення про життя щастя , добро і зло. Особливе місце серед казок займають чарівні або фантастичні казки – короткі оповіді про уявні пригоди сміливого героя, який проходить через низку випробувань і здобуває винагороду, що повністю змінює його життя. З такою казкою ми познайомимося на сьогоднішньому уроці. ІІІ. Оголошення теми, мети уроку
Сюжет - це подія чи система пов’язаних між собою подій , у процесі розвитку яких у творі розкриваються характери персонажів і весь зміст твору. Композиція – побудова художнього твору. 2.Слово вчителя. Ви на кожному кроці чуєте два коротких , але дуже важливих для людини слова: добро і зло. Вони протилежні за змістом. В кожному з них велика сила , але яка різна. Згадайте прислів’я , яке підтвердить мою думку: « Добро будує,зло руйнує». 3.Робота з змістом казки . Бесіда .
4. Робота зі схемами Яка була перша родина у Василини і яке було її життя? Як склалося життя Василини у другій родині? Що вона втратила , і що «придбала»? Висновок. Василина втратила все, що було у неї в першій родині (любов батьків , мирне життя). Придбала дівчинка тяжку роботу, образи та покарання. 5. Робота з змістом казки .
Порівнюємо: Василина Доньки мачухи Красуня А) зовнішність негарні Добра Б) риси характеру злі Роботяща вередливі Працелюбна ліниві ? Ворогували 6. Переказ учнями епізодів казки та зачитування тексту.
(учні переказують уривок , а фрагмент про вершників – виразно читають)
Виразне читання епізоду польоту Баби Яги. Бесіда .
( вона стереже царство мертвих на землі , про що свідчать черепи людей , яких вона спекла і з’їла).
ІV. Узагальнення і систематизація вивченого
V. Домашнє завдання Прочитати казку О. Пушкіна «казка про мертву царівну і сімох богатирів». | |
| |
Переглядів: 963 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Птахи |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |