Тема. Перемога справжньої краси над заздрощами та підступністю. Мета: вчити учнів порівнювати героїв, визначати їх риси характеру; розвивати навички роботи з художнім текстом, виділяти в ньому справжні цінності; виховувати повагу до високих людських цінностей. Обладнання: портрет О.Пушкіна, учнівські ілюстрації до казки. Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І.Актуалізація знань учнів.
ІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань. 1. Слово вчителя. Головними героями «Казки про мертву царівну і сімох богатирів» О.Пушкіна є цариця – мачуха і царівна. Тому ми сьогодні на уроці будемо говорити саме про цих героїв, їх позитивні і негативні якості. 2. Гра «Так чи ні?» (Використовуємо цитати)
І поправді молодиця, Що й казать, була цариця: І висока, і струнка, І розумна, і метка.. Ти, царице, повсякчас, За людей усіх миліша, І рум`яніша, й біліша.
Тільки дуже вередлива Гордовита і злослива.
Як рівнятись їй зі мною? Я пиху в ній заспокою! Та скажи: чи ж можна їй Дорівнять красі моїй? На землі за мене кращу Не знайде ніхто й нізащо, Це й не чувано ніде!
З чорних заздрощів смутна, Кида дзеркальце під лавку, Кличе дівчину Чорнявку І дає наказа їй, Цій прислужниці своїй, Завести царівну в хащі І, живу, напризволяще Під сосною кинуть там На поживу злим вовкам.
І цариця в тую ж мить Ну сміятись та радіть! І підморгувать очима, І поводити плечима, І крутитись перед ним, Перед дзеркальцем своїм. Вдома в ті часи без діла Люта мачуха сиділа.
Як взяла царицю злість – Дзеркальце об землю – трісь! В двері миттю похопилась І з царівною зустрілась – І від люті в той же час Лиходійка вмерла враз. Отже, ми можемо сказати, що цариця заздрісна, горда, вередлива, жорстока, підступна, пихата, самозакохана, лінива. 3. Бесіда.
Обійшла царівна дім, До ладу прибрала в нім, Засвітила Богу свічку, Розпалила жарко пічку, Застелила гарно стіл І лягла собі на піл.
Тут вона до них зійшла, Їм пошану віддала, Низько в пояс уклонилась, Лагідно перепросилась, Що, мовляв, до них зайшла, Хоч не прохана була.
Всі до серця ви мені, Всі розумні та ставні, Кожен кожному з вас рівний, Та є суджений в царівни! Наречений любий цей – Королевич Єлисей.
«Підожди, бабусю рідна!- Їй з вікна кричить царівна,- Пригрожу сама я псу І чогось тобі знесу!» Чи сподобалась вам царівна? Чим саме? ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання Прочитати про Г.К.Андерсена | |||||
| |||||
Переглядів: 992 | |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Що можна робити з інформацією |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |