Тема. О.С.Пушкін. «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» Мета: дати учням поняття про літературну казку; розповісти про дитячі роки О.Пушкіна; зацікавити творчістю великого російського письменника; розвивати навички правильного, вдумливого виразного читання та розуміння прочитаного; виховувати в дітей любов до художнього слова. |
Тема. Робота над ідейно – художнім змістом «Казки про мертву царівну» О.С.Пушкіна. Мета: продовжити роботу над ідейно-художнім змістом казки, розкрити її головну думку; вчити учнів давати розгорнуту усну відповідь на запитання за змістом прочитаного; розвивати образне мислення; виховувати доброту, працелюбність, лагідність. |
Тема. Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Мета: поглиблювати навички аналізу художніх образів; навчати учнів робити самостійні узагальнення та висновки; виховувати і розвивати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю; розуміти значення і велич мистецтва. |
Тема. Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці Мета: опрацювати зміст казки; вчити аналізувати казку; розкрити духовний світ героїв , конфлікт між добром і злом, утверджувати доброту , любов, милосердя, турботу про рідних людей ; виховувати естетичне сприйняття слова. |
Тема. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. Мета: розвивати навички аналізу художнього твору, формування вміння вдумливого і послідовного читання, формувати думку, вміння грамотно її висловлювати, виховувати сміливість, порядність. |
Тема. Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Мета: донести до учнів значення творчості братів Грімм,їх роль у популяризації та збереженні народної казки, дати поняття про роль збирачів народної творчості; розвивати навички виразного читання,поглибити знання про переклад та оригінал; виховувати загальнолюдські цінності: доброту, ввічливість, доброзичливість. |
Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва і усвідомлення образу митця у казці. Значення фантастичних елементів. Мета: розширити кругозір учнів, ознайомивши їх з короткими відомостями про Китай, його культуру, з текстом народної казки; вчити аналізувати твори літератури та живопису; розвивати мислення та творчу уяву учнів; виховувати доброту, наполегливість, стійкість характеру. |
Тема. Арабська народна казка « Сіндбад - Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Мета: розповісти учням про джерела збірки арабських казок « Тисяча і одна ніч» та про місце в ній циклу про Сіндбада – мореплавця, дати відомості про місцевий колорит та засоби його творення; прищеплювати учням інтерес до вивчення казок народів світу; розвивати творчу уяву, виховувати почуття любові до рідного краю. |
Тема. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. Мета: сформувати поняття про фольклор, його окремі жанри; засвоїти поняття про прислів’я, приказки, загадки, пісні; особливості їх побудови, сприяти залученню школярів до скарбниці народної мудрості, виховувати повагу до культури інших народів світу. |
Тема. Жанрова специфіка фольклорної та літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки. Мета: засвоїти поняття про казку, як жанр фольклору, її різновиди та характерні ознаки, привернути увагу до казок про тварин;розвивати навички усного зв’язного мовлення, творчі здібності учнів; виховувати інтерес до читання. |