Тема. Жанрова специфіка фольклорної та літературної казки. Різновиди казок, їх характерні ознаки. Мета: засвоїти поняття про казку, як жанр фольклору, її різновиди та характерні ознаки, привернути увагу до казок про тварин;розвивати навички усного зв’язного мовлення, творчі здібності учнів; виховувати інтерес до читання. Обладнання: виставка збірок казок народів світу. Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
Усі ми родом із дитинства, тому дуже любимо казки, їх чудовий і різноманітний світ. Він захоплював в усі часи і дорослих, і дітей. Герої улюблених казок – відважні воїни, зачаровані красуні. Вони приходили до нас у сни, вселяли любов і надію.
Казка – твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події. Фольклорна казка – витвір народної фантазії. Літературна казка – створена конкретним автором, присутність якого виявляється у тексті у його ставленні до героїв, оцінці тих чи інших подій тощо.
Казка завжди відображала віру і сподівання людей на краще життя. Саме тому добро в ній завжди перемагало зло, розумні, чесні, працелюбні герої були сильнішими за ледарів, брехунів. Часто реальні події поєднувались з вигадкою, фантастикою. Позитивним героям допомагали і килим – самоліт, чоботи – скороходи, шапка – невидимка тощо. Казки поділяються на три різновиди:
Найдавнішим видом казок є казки про тварин . Улюблені герої цих казок – хитрунка – лисиця, полохливий заєць, вовк – лихоманець, вайлуватий ведмідь. Боротьба звірів за своє існування нагадує життя людей, їхні позитивні риси або вади. Чарівні казки беруть початок у міфічних обрядах. У них відобразилось прагнення людей протистояти силам природи, мрії про краще життя, про полегшення фізичної праці. У побутових казках – реальне життя людей, соціальні конфлікти, що виникають у суспільстві. Тут бідний перемагає багатого, кмітливий солдат стає царем і править справедливо, молодший брат, якого всі вважають дурнем і нікчемою, завдяки своєму доброму серцеві, кмітливості, розумові, отримує, на відмінно від середнього та старшого, щастя й багатство тощо. Типові елементи побудови казки:
4.Інтерактивна вправа «Мікрофон». Найбільше я люблю читати казки про … 5. Читання учнями російської народної казки «Василина Прекрасна». 6. Бесіда.
ІV. Підведення підсумків уроку Експрес – опитування
V. Домашнє завдання Прочитати індійську народну казку «Фарбований шакал» Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про Індію. | |
| |
Переглядів: 1670 | |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Всього коментарів: 0 | |