Робота над ідейно – художнім змістом «Казки про мертву царівну» О.С.Пушкіна

Тема. Робота над ідейно – художнім змістом «Казки про мертву царівну» О.С.Пушкіна.

Мета: продовжити роботу над ідейно-художнім змістом казки, розкрити її головну думку; вчити учнів давати розгорнуту усну відповідь на запитання за змістом прочитаного; розвивати образне мислення; виховувати доброту, працелюбність, лагідність.

Обладнання: ілюстрації до казки.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація знань учнів

 1. Перевірка знань учнів.

 Літературний диктант.

  1. Бог дочку цариці дав, як…(свят-вечір) настав.
  2. Рік пройшов і цар …(із другою побравсь).
  3. В цариці придане дано …(дзеркальце), яке…(розмовляло).
  4. Царівна молода між тим підросла і як квітка …(розцвіла).
  5. Цариця покликала …(Чорнявку), щоб завести царівну …(в ліс).
  6. Чорнявка пожаліла царівну і …(відпустила).
  7. Царівна в лісі блукала і набрела на… (терем).
  8. Її зустрів …(пес), якого звали…(Соколик).
  9. Черниця кинула царівні …(яблуко отруєне).
  10. Єлисей в пошуках нареченої звертається до…(сонця, місяця, вітру).
  11. Цариця померла від… (люті).
  12. Єлисей і царівна…(зіграли весілля).

ІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань

    1. Бесіда.
  • Назвіть героїв казки. Які з них суто казкові, а які – реальні?
  • Хто, на вашу думку, є головними героями твору? (Цариця - мачуха, царівна)
  • Які чарівні істоти, предмети допомагають їм? (Царівні – сім богатирів, пес, цариці – Чорнявка, чарівне дзеркальце)
  • Знайдіть і прочитайте опис цариці.
  • Чому зла цариця хоче згубити молоду царівну? Яке завдання вона дає Чорнявці? У чому полягає жорстокість задуму цариці?
  • Хто така Чорнявка? Як ви гадаєте, чому служниця не виконала наказу цариці? Як у цьому вчинку розкривається характер Чорнявки?
  • Перекажіть уривок, в якому царівна потрапляє до богатирів. Як вона поводиться?
  • Як відносяться богатирі до царівни? Прочитайте сцену сватання богатирів до царівни за ролями.
  • З якою метою завітала черниця до царівни? Якими словами характеризує її автор?
  • Хто і як попереджає царівну про небезпеку?
  • Хто такий Єлисей?
  • Виразно прочитайте звернення Єлисея до Сонця, Місяця, Вітру.
  • Яким ви уявляєте Єлисея? Чи подобається він вам?

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

  • Як же закінчується казка? Які почуття охопили вас під час сцени пробудження царівни?
  • То яка ж ідея «Казки про мертву царівну та сімох богатирів»?

ІV. Підсумок уроку.

  • Що у казці, на думку автора, головне в людині: чарівна зовнішність чи красива душа? Як ви гадаєте, чи завжди зовні привабливі люди мають гарну душу?
  • Подивившись на зовнішню форму віршованої казки, скажіть, в чому полягає її відмінність від прози?

V. Домашнє завдання

 Підібрати цитати для характеристики головних героїв.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 1140 | Рейтинг: 0.0/0
Водойми рідного краю
Вступне заняття
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Бджілка мала, та й та працює
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]