Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора

Тема. Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

Мета: поглиблювати навички аналізу художніх образів; навчати учнів робити самостійні узагальнення та висновки; виховувати і розвивати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю; розуміти значення і велич мистецтва.

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, ілюстрації до казок.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 

 Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань.

 1. Перевірка домашнього завдання

  • Що вам відомо про Г.К.Андерсена?
  • Назвіть головного героя казки «Соловей».

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань.

 1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми з вами повинні розкрити образ солов’я та показати зміни в образі імператора. А для цього ми зупинимося на окремих епізодах казки.

 2. Робота над текстом казки.

  • Де відбувається дія казки?
  • Опишіть палац імператора.
  • Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує
  • імператора? («Виявляється, у нас тут живе незвичайна пташка, яка
  • зветься «соловей». Кажуть, що вона найкраща у моїй великій державі.
  • Чому мені про неї ніколи не доповідали?»)
  • Яким був соловей? З чим автор порівнює його спів? ( Зі скляними
  • дзвіночками.)
  • А яке враження справив спів солов’я на імператора? Чому? ( Він
  • заплакав, тому що вперше почув голос природи. Душа імператора
  • розкрилась назустріч пісні – і він заплакав.)
  • А чому ж соловей відмовився від нагороди? ( Він вже отримав вищу
  • нагороду – сльози. Талант радує людей від усієї душі, а не за плату.)
  • Опишіть штучного солов’я. Хто зробив китайському імператорові
  • дивний подарунок?
  • Чому придворні були у захваті, а прості люди відчували, що щось тут
  • не те? ( Живого співу живої душі ніщо не замінить. Адже в живій душі
  • знаходить відгук те, що йде від серця, а в придворних живої душі не
  • було, тому їм милим був штучний соловей.)
  • Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?
  • Чому справжній соловей залишив палац? ( Всі захопилися цяцькою, а
  • про нього забули. Соловей – творець, йому нецікаво було слухати спів
  • цяцьки.)
  • Яке є українське прислів’я, що відповідає цьому епізоду? Чи справді
  • гарне – то найкраще?

Не все золото, що блищить.

( Діти записують у зошит.)

  • Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб оживити
  • штучного птаха? ( Він послав за придворним медиком.)
  • А що ж трапилося далі? Що мучить імператора в останні хвилини його
  • життя?
  • Чи допоміг штучний птах імператорові?
  • Що примусило справжнього солов’я повернутися до імператора?
  • ( Соловей оцінив в імператорові те, що проявилось сльозами.)
  • Як сталося, що смерть відступила від імператора?
  • Як же закінчується казка?

ІV. Узагальнення знань.

  • Що таке тема та ідея твору?
  • Визначте тему казки.
  • Розгадайте головоломку. Чи згодні ви з тим, що ці слова містять
  • головну думку казки?

 

Не

зо

що

то,

 

щить

 

все

 

 

те

 

бли

 

ло

 

Відповідь: « Не все те золото, що блищить.»

V. Підсумок уроку

 У казці Андерсена в боротьбі, в протистоянні перемогло добро, мистецтво одержало перемогу над смертю.

 Неможливо собі уявити життя без мистецтва. Тому ми можемо сказати: «Мистецтво вічне».

 І саме Андерсен, як і всі казкарі світу, прагнув утвердити добро на землі, пробуджуючи його в людських душах за допомогою своїх дивовижних казкових героїв.

 VІ. Домашнє завдання Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 1136 | Рейтинг: 0.0/0
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка»
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Лікарські рослини
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]