💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора

Тема. Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

Мета: поглиблювати навички аналізу художніх образів; навчати учнів робити самостійні узагальнення та висновки; виховувати і розвивати почуття доброти до ближнього, уміння співчувати чужому горю; розуміти значення і велич мистецтва.

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, ілюстрації до казок.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

 

 Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань.

 1. Перевірка домашнього завдання

  • Що вам відомо про Г.К.Андерсена?
  • Назвіть головного героя казки «Соловей».

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань.

 1. Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми з вами повинні розкрити образ солов’я та показати зміни в образі імператора. А для цього ми зупинимося на окремих епізодах казки.

 2. Робота над текстом казки.

  • Де відбувається дія казки?
  • Опишіть палац імператора.
  • Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує
  • імператора? («Виявляється, у нас тут живе незвичайна пташка, яка
  • зветься «соловей». Кажуть, що вона найкраща у моїй великій державі.
  • Чому мені про неї ніколи не доповідали?»)
  • Яким був соловей? З чим автор порівнює його спів? ( Зі скляними
  • дзвіночками.)
  • А яке враження справив спів солов’я на імператора? Чому? ( Він
  • заплакав, тому що вперше почув голос природи. Душа імператора
  • розкрилась назустріч пісні – і він заплакав.)
  • А чому ж соловей відмовився від нагороди? ( Він вже отримав вищу
  • нагороду – сльози. Талант радує людей від усієї душі, а не за плату.)
  • Опишіть штучного солов’я. Хто зробив китайському імператорові
  • дивний подарунок?
  • Чому придворні були у захваті, а прості люди відчували, що щось тут
  • не те? ( Живого співу живої душі ніщо не замінить. Адже в живій душі
  • знаходить відгук те, що йде від серця, а в придворних живої душі не
  • було, тому їм милим був штучний соловей.)
  • Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?
  • Чому справжній соловей залишив палац? ( Всі захопилися цяцькою, а
  • про нього забули. Соловей – творець, йому нецікаво було слухати спів
  • цяцьки.)
  • Яке є українське прислів’я, що відповідає цьому епізоду? Чи справді
  • гарне – то найкраще?

Не все золото, що блищить.

( Діти записують у зошит.)

  • Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб оживити
  • штучного птаха? ( Він послав за придворним медиком.)
  • А що ж трапилося далі? Що мучить імператора в останні хвилини його
  • життя?
  • Чи допоміг штучний птах імператорові?
  • Що примусило справжнього солов’я повернутися до імператора?
  • ( Соловей оцінив в імператорові те, що проявилось сльозами.)
  • Як сталося, що смерть відступила від імператора?
  • Як же закінчується казка?

ІV. Узагальнення знань.

  • Що таке тема та ідея твору?
  • Визначте тему казки.
  • Розгадайте головоломку. Чи згодні ви з тим, що ці слова містять
  • головну думку казки?

 

Не

зо

що

то,

 

щить

 

все

 

 

те

 

бли

 

ло

 

Відповідь: « Не все те золото, що блищить.»

V. Підсумок уроку

 У казці Андерсена в боротьбі, в протистоянні перемогло добро, мистецтво одержало перемогу над смертю.

 Неможливо собі уявити життя без мистецтва. Тому ми можемо сказати: «Мистецтво вічне».

 І саме Андерсен, як і всі казкарі світу, прагнув утвердити добро на землі, пробуджуючи його в людських душах за допомогою своїх дивовижних казкових героїв.

 VІ. Домашнє завдання Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 1214 | Рейтинг: 0.0/0
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Таблиця додавання числа 2. Задача на різницеве порівняння чисел
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Знаходження значень в...
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]