Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці

Тема. Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці

Мета: опрацювати зміст казки; вчити аналізувати казку; розкрити духовний світ героїв , конфлікт між добром і злом, утверджувати доброту , любов, милосердя, турботу про рідних людей ; виховувати естетичне сприйняття слова.

Обладнання : зміст казки , ілюстрації до неї

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Експрес – опитування .
  • Що вам відомо про братів Грімм? Яка їхня роль у збереженні народних казок?
  • Хто переклав казку «Пані Метелиця» українською мовою?
  • Назвіть дійових осіб казки?
  • Де відбувається дія?
  • Які стосунки в родині вдови , дружні чи байдужі ?

ІV. Мотивація навчальної діяльності .

  1.  Слово вчителя

Сьогодні ми з вами будемо «розмовляти « з казкою . Що значить «розмовляти» з казкою ? Ставити запитання і відповідати на них. Для чого це потрібно . Звичайно , для того, щоб зрозуміти ,для чого народ створив казку.

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу .

1. Слово вчителя

Починаючи з сьогоднішнього уроку ми з вами почнемо аналізувати художні твори за певним планом.

 План аналізу художнього твору .

  1. Тема твору.
  2. Сюжет.
  3. Система образів.
  4. Ключові слова для характеристики героїв твору.
  5. Ідея , головна думка.
  6. Художні засоби.

2. Запис у зошити теми уроку та плану аналізу художнього твору

3. Робота над змістом казки. Голосне читання вчителя змісту казки.

4. Складання плану , запис основних елементів сюжету казки

І. Зачин ( «жила на світі одна вдова і мала вона дві доньки»)

ІІ. Основна частина .

  1. Зав’язка :
  • ставлення вдови до дочок;
  • праця пасербиці;
  • біля криниці;
  • стрибок у колодязь.
  1. Розвиток дії :
  • на чудовій луці;
  • зустріч з піччю;
  • зустріч з яблунею ;
  • у пані Метелиці;
  • сум за рідною домівкою.
  1. Розв’язка:
  • нагородження дівчини;
  • повернення додому;
  • повторення основної частини , де головна героїня – рідна дочка.

ІІІ. Кінцівка ( «…не відмилася , скільки вона жила на світі «)

5. Стислий переказ учнями сюжету казки за даним планом .

6. Визначення теми казки і запис у зошити.

Тема: - ставлення батьків до рідних і нерідних дітей ;

  • стосунки між батьками і дітьми.

VІ. Фронтальне опитування.

  • Якою на вигляд була пані Метелиця? Знайдіть її опис в тексті . зачитайте.
  • Що сказала пасербиці пані Метелиця?
  • Чому дівчинка перестала її боятися?
  • Як поводилася пасербиця в пані Метелиці?
  • Як жилося дівчинці в пані Метелиці ?
  • Чому пані Метелиця не заперечувала , щоб пасербиця повернулась додому?
  • Як пані Метелиця віддячила дівчинці за її працьовитість?

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

1) Виписати з казки «Пані Метелиця» «ключові» слова для характеристики головних героїв.

2) Розповісти першу частину казки від імені пасербиці . а другу частину казки від імені рідної дочки мачухи.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 2474 | Рейтинг: 0.0/0
Культурні рослини рідного краю
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Незвичайний стадіон
Ще про клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]