💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці

Тема. Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці

Мета: опрацювати зміст казки; вчити аналізувати казку; розкрити духовний світ героїв , конфлікт між добром і злом, утверджувати доброту , любов, милосердя, турботу про рідних людей ; виховувати естетичне сприйняття слова.

Обладнання : зміст казки , ілюстрації до неї

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Експрес – опитування .
  • Що вам відомо про братів Грімм? Яка їхня роль у збереженні народних казок?
  • Хто переклав казку «Пані Метелиця» українською мовою?
  • Назвіть дійових осіб казки?
  • Де відбувається дія?
  • Які стосунки в родині вдови , дружні чи байдужі ?

ІV. Мотивація навчальної діяльності .

  1.  Слово вчителя

Сьогодні ми з вами будемо «розмовляти « з казкою . Що значить «розмовляти» з казкою ? Ставити запитання і відповідати на них. Для чого це потрібно . Звичайно , для того, щоб зрозуміти ,для чого народ створив казку.

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу .

1. Слово вчителя

Починаючи з сьогоднішнього уроку ми з вами почнемо аналізувати художні твори за певним планом.

 План аналізу художнього твору .

  1. Тема твору.
  2. Сюжет.
  3. Система образів.
  4. Ключові слова для характеристики героїв твору.
  5. Ідея , головна думка.
  6. Художні засоби.

2. Запис у зошити теми уроку та плану аналізу художнього твору

3. Робота над змістом казки. Голосне читання вчителя змісту казки.

4. Складання плану , запис основних елементів сюжету казки

І. Зачин ( «жила на світі одна вдова і мала вона дві доньки»)

ІІ. Основна частина .

  1. Зав’язка :
  • ставлення вдови до дочок;
  • праця пасербиці;
  • біля криниці;
  • стрибок у колодязь.
  1. Розвиток дії :
  • на чудовій луці;
  • зустріч з піччю;
  • зустріч з яблунею ;
  • у пані Метелиці;
  • сум за рідною домівкою.
  1. Розв’язка:
  • нагородження дівчини;
  • повернення додому;
  • повторення основної частини , де головна героїня – рідна дочка.

ІІІ. Кінцівка ( «…не відмилася , скільки вона жила на світі «)

5. Стислий переказ учнями сюжету казки за даним планом .

6. Визначення теми казки і запис у зошити.

Тема: - ставлення батьків до рідних і нерідних дітей ;

  • стосунки між батьками і дітьми.

VІ. Фронтальне опитування.

  • Якою на вигляд була пані Метелиця? Знайдіть її опис в тексті . зачитайте.
  • Що сказала пасербиці пані Метелиця?
  • Чому дівчинка перестала її боятися?
  • Як поводилася пасербиця в пані Метелиці?
  • Як жилося дівчинці в пані Метелиці ?
  • Чому пані Метелиця не заперечувала , щоб пасербиця повернулась додому?
  • Як пані Метелиця віддячила дівчинці за її працьовитість?

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

1) Виписати з казки «Пані Метелиця» «ключові» слова для характеристики головних героїв.

2) Розповісти першу частину казки від імені пасербиці . а другу частину казки від імені рідної дочки мачухи.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 2553 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: розучування ігор, які сприяють весе­лому настрою
Конструювання із сірникових коробок. Човник
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]