Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва і усвідомлення образу митця у казці. Значення фантастичних елементів

Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва і усвідомлення образу митця у казці. Значення фантастичних елементів.

Мета: розширити кругозір учнів, ознайомивши їх з короткими відомостями про Китай, його культуру, з текстом народної казки; вчити аналізувати твори літератури та живопису; розвивати мислення та творчу уяву учнів; виховувати доброту, наполегливість, стійкість характеру.

Обладнання: карта світу, ілюстрації художника Г. Спірна до казки «Пензлик Маляна».

Тип уроку: комбінований.

Якщо твориш зло, ти спричиняєш його самому собі

Коран

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Огляд – конкурс малюнків до казки «Момотаро, або Хлопчик – Персик»
  2. Розповідь про героїв казок з подібним сюжетом.

 ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 ІV. Сприйняття нового матеріалу.

  1. Робота з картою світу.
  2. Розповідь учителя про Китай.

Китай – одна з найстародавніших держав на земній кулі. Тут дивовижні природні умови: є дуже високі гори, ріки, пустелі. Люди вирощують рис, чай, кавове дерево, кокосові пальми, банани, бавовник. У давнину в Китаї панували багатії, яких називали поміщиками, а правив країною імператор. Китайці дуже талановитий народ. Відомо, що один з багатіїв мав у Пекіні сад, де ювеліри створили штучний виноградник із золота, срібла, коштовних каменів. Майстри виготовляли чудові художні вироби, відомі в усьому світі: глиняні іграшки, декоративні вази, віяла, прикрашені узорами скриньки, розшиті різнобарвним шовком панно, різьблені вироби з кістки слона, з коштовних каменів. Стародавні китайські художники малювали тушшю. Це чорна або кольорова водяна фарба для малювання. Народ Китаю складав пісні, легенди, казки, в яких дракон символізував владу, а фенікс – безсмертя.

V. Осмислення нового матеріалу.

 1. Виразне читання учнями казки «Пензлик Маляна».

 2. Обговорення прочитаного

  • Яким було найбільше бажання Маляна?
  • Що і як хлопчик малював?
  • Чому і як змінився характер малюнків хлопчика?
  • У чому проявлялась твердість характеру Маляна?
  • Як допомагав пензлик хлопчику?
  • Чому він потрапив до в’язниці?
  • Що змусило імператора відпустити Маляна на волю?
  • Чому загинув імператор?
  • Які казкові перетворення відбулися у казці «Пензлик Маляна»?
  1. Робота з ілюстрацією до казки «Пензлик Маляна»? Г. Спіріна.

«Журавлик»

  • Який епізод казки відображено художником?
  • Який фон ілюстрації?
  • Чому саме такі фарби використав художник?
  • Що символізує птах?

 

VІ. Підсумок уроку.

Знайди правильну відповідь.

1. Маляну пензлик подарував:

а) шкільний учитель;

б) сивобородий дідусь;

в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик.

2. У маєтку поміщика Малян намалював:

а) ковдру;

б) багато золота;

в) вогнище у грубці.

3. Довгий ланцюг цеглин перетворився для імператора на :

а) золото;

б) удава;

в) корабель.

V. Домашнє завдання

 Підготувати розповідь про те, як розвивається характер Маляна в результаті випробувань.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 2685 | Рейтинг: 5.0/1
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Ми — українці
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]