Тема. Арабська народна казка « Сіндбад - Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Мета: розповісти учням про джерела збірки арабських казок « Тисяча і одна ніч» та про місце в ній циклу про Сіндбада – мореплавця, дати відомості про місцевий колорит та засоби його творення; прищеплювати учням інтерес до вивчення казок народів світу; розвивати творчу уяву, виховувати почуття любові до рідного краю. Обладнання: збірка казок « Тисяча і одна ніч», зміст казки « Сіндбад- Мореплавець», ілюстрації до арабських казок, роздатковий матеріал. Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок. Що за розкіш ці казки! Кожна – поема. О. Пушкін
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів про казку. 1. Бесіда
II. Мотивація навчальної діяльності.
Хоч би якими несхожими були казки різних народів світу, спільного між ними багато, адже казка – всюди казка. Найголовніша особливість казки – художня вигадка. Розвиток подій у ній, або ж сюжет завжди чіткий, дохідливий, позбавлений надмірних деталей, описів та розмірковувань. Риси персонажів у казці перебільшені. То ж, коли читаєш казку немає чого дививуватися. Попри близькі сюжети казки різних народів світу мають і певні ознаки, свій національний колорит, елементи побуту, географічні деталі. III. Робота над темою уроку.
Відомою на весь світ є збірка арабських казок « Тисяча і одна ніч». Однією з найкращих казок усієї збірки, є казка про Сіндбада – мореплавця.
Усі казки збірки « Тисяча і одна ніч» немовби закладені у велику рамку розповіді про винахідливу Шахразаду і жорстокого царя Шагріяра. Дівчина розповідає казки царю не для розваги, а заради порятунку. Султан Шагріяр розчарувався у жінках, викривши свою дружину у зраді. Охоплений гнівом і жагою помсти, він щоночі одружувався з новою дівчиною, а на ранок віддавав наказ відрубати їй голову. Так тривало три роки. І ось дружиною султана стала Шахразада, дочка візира. 1001 ніч розповідала вона своєму чоловікові казки, а вранці зупиняла розповідь на найцікавішому місці. Так Шахразада не лише зуміла зберегти собі життя, а й стала коханою дружиною султана і матір’ю його дітей. Збірка складається з розповідей різних жанрів. Сюди потрапили навіть розповіді про реальних історичних осіб – халіфів, богословів, учених, поетів. 3. Знайомство з роздатковим матеріалом.
Картка - інформатор
4. Слово вчителя 31 ніч розповідала Шахразада казку про Сіндбада – мореплавця. Казка складається із 7 частин, названих подорожами. Це розповідь про завзятого і відважного купця, який відкрив багато нових земель. Герой відправляється в подорож через допитливість, бажання пізнати щось нове. 5. Словникова робота Басра – назва міста на південному сході Іраку. Линва – міцна мотузка з волокон та дроту. Карк – шия. Рожен – металевий прут, на який настромлюють м’ясо або рибу для смаження на вогні. 6. Знайомство з коротким змістом першої та другої подорожей Сіндбада. Перша подорож Сіндбад зі своїми супутниками опинився замість острова на спині великої риби і у дивовижний спосіб урятувався, а потім потрапив до країни царя аль – Міграджана. Друга подорож Порятунок з острова, на якому жив величезний птах Фух. Політ на цьому птахові і двічі чудовий подарунок з долини зміїв, у якій Сіндбад набрав безліч коштовних каменів.
Голосне читання казки. « Сіндбад – мореплавець», подорож четверта. IV. Підсумок уроку.
V. Завдання додому. 1) Скласти простий план третьої подорожі Сіндбада. 2) Дати відповідь на питання: « Чим відрізняється Сіндбад від своїх супутників?» 3) Намалювати ілюстрації до казки « Сіндбад – мореплавець». | |||||||||||
| |||||||||||
Переглядів: 4630 | |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Весняні свята. Великдень |
Мистецтво оригамі |
Всього коментарів: 0 | |