Арабська народна казка « Сіндбад - Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці

Тема. Арабська народна казка « Сіндбад - Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

Мета: розповісти учням про джерела збірки арабських казок « Тисяча і одна ніч» та про місце в ній циклу про Сіндбада – мореплавця, дати відомості про місцевий колорит та засоби його творення; прищеплювати учням інтерес до вивчення казок народів світу; розвивати творчу уяву, виховувати почуття любові до рідного краю.

Обладнання: збірка казок « Тисяча і одна ніч», зміст казки « Сіндбад- Мореплавець», ілюстрації до арабських казок, роздатковий матеріал.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.

Що за розкіш ці казки!

 Кожна – поема.

 О. Пушкін

 

 

Хід уроку

 

I. Актуалізація знань учнів про казку.

 1. Бесіда

  • Що таке казка?
  • Яке головне правило казки?
  • Назвіть 3 групи казок? Хто їх герої?
  • Які казки належать до чарівних?
  • Чим відрізняються побутові казки від чарівних?

II. Мотивація навчальної діяльності.

  1.  Слово вчителя

Хоч би якими несхожими були казки різних народів світу, спільного між ними багато, адже казка – всюди казка. Найголовніша особливість казки – художня вигадка. Розвиток подій у ній, або ж сюжет завжди чіткий, дохідливий, позбавлений надмірних деталей, описів та розмірковувань. Риси персонажів у казці перебільшені. То ж, коли читаєш казку немає чого дививуватися.

Попри близькі сюжети казки різних народів світу мають і певні ознаки, свій національний колорит, елементи побуту, географічні деталі.

III. Робота над темою уроку.

    1. Оголошення теми, мети уроку.

Відомою на весь світ є збірка арабських казок « Тисяча і одна ніч». Однією з найкращих казок усієї збірки, є казка про Сіндбада – мореплавця.

    1. Слово вчителя

Усі казки збірки « Тисяча і одна ніч» немовби закладені у велику рамку розповіді про винахідливу Шахразаду і жорстокого царя Шагріяра. Дівчина розповідає казки царю не для розваги, а заради порятунку. Султан Шагріяр розчарувався у жінках, викривши свою дружину у зраді. Охоплений гнівом і жагою помсти, він щоночі одружувався з новою дівчиною, а на ранок віддавав наказ відрубати їй голову. Так тривало три роки. І ось дружиною султана стала Шахразада, дочка візира.

1001 ніч розповідала вона своєму чоловікові казки, а вранці зупиняла розповідь на найцікавішому місці. Так Шахразада не лише зуміла зберегти собі життя, а й стала коханою дружиною султана і матірю його дітей.

Збірка складається з розповідей різних жанрів. Сюди потрапили навіть розповіді про реальних історичних осіб – халіфів, богословів, учених, поетів.

3. Знайомство з роздатковим матеріалом.

 

 Картка - інформатор

«Тисяча і одна ніч»

Збірка арабських казок

Формувалась протягом восьми століть.

Автори – народи Індії, Персії, Туреччини, Іраку, Єгипту.

Шахразада – винахідлива дочка візира.

Шагріяр – жорстокий султан.

Жанри казок

Казки про тварин

основа

Побутові повісті

Дидактичні казки

із хроні і антологій

з Біблії і давньоперсидської літератури

Пригодницько - фантастичні

 

4. Слово вчителя

31 ніч розповідала Шахразада казку про Сіндбада – мореплавця.

Казка складається із 7 частин, названих подорожами. Це розповідь про завзятого і відважного купця, який відкрив багато нових земель. Герой відправляється в подорож через допитливість, бажання пізнати щось нове.

5. Словникова робота

Басра – назва міста на південному сході Іраку.

Линва – міцна мотузка з волокон та дроту.

Карк – шия.

Рожен – металевий прут, на який настромлюють мясо або рибу для смаження на вогні.

6. Знайомство з коротким змістом першої та другої подорожей Сіндбада.

Перша подорож

Сіндбад зі своїми супутниками опинився замість острова на спині великої риби і у дивовижний спосіб урятувався, а потім потрапив до країни царя аль – Міграджана.

Друга подорож

Порятунок з острова, на якому жив величезний птах Фух. Політ на цьому птахові і двічі чудовий подарунок з долини зміїв, у якій Сіндбад набрав безліч коштовних каменів.

  1. Робота з змістом третьої подорожі Сіндбада.

Голосне читання казки.

« Сіндбад – мореплавець», подорож четверта.

IV. Підсумок уроку.

  • Що придбав Сіндбад з третьої подорожі?

V. Завдання додому.

1) Скласти простий план третьої подорожі Сіндбада.

2) Дати відповідь на питання:

« Чим відрізняється Сіндбад від своїх супутників?»

3) Намалювати ілюстрації до казки « Сіндбад – мореплавець».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (25.03.2017)
Переглядів: 4563 | Рейтинг: 0.0/0
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Як людина пізнає світ
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]