Тема. «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя. Мета уроку: виділити найголовніші епізоди, де йдеться про шлях героя від жорстокості до набуття справжньої краси і добра; розвивати вміння виділяти головне в характеристиці героя; виховувати любов до матері, добро. |
Тема. О.Пушкін. Система образів «Казки про мертву царівну і сімох богатирів». Мета: розкрити смислове навантаження «Казки про мертву царівну і сімох богатирів», наблизитися до розуміння авторського задуму; розкрити близькість казки Пушкіна до усної народної творчості та її новаторську сутність; розвивати вміння учнів висловлювати своє враження про твір, добирати з тексту важливі фрагменти й цитати для розуміння як усього тексту, так і окремих образів; вчити п'ятикласників сприймати художній текст як цілісну єдність, бачити в ньому роль мовних засобів зображення, використаних автором; розвивати логіку й образність мислення, вміння бачити головне (домінанту) і художню деталь; закладати основи літературознавчого аналізу тексту на основі навчального діалогу; сприяти вмінню розмежовувати добро і зло, незважаючи на те, який вигляд воно має. |
Тема. Світова література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. Мета: донести до свідомості учнів, що література й фольклор — скарбниця духовних багатств людства; показати роль книги в житті людини; розвивати інтерес до пізнання світу через читання художньої літератури; виховувати позитивні якості характеру на основі загальнолюдських цінностей. |
Тема. Виразне читання віршованих творів. Вступ до поеми О.Пушкіна «руслан і людмила» Мета: дати поняття про специфіку віршованої мови, ритм та риму на матеріалі вступу до поеми О. Пушкіна "Руслан і Людмила"; удосконалювати навички текстуального аналізу за допомогою введення елементів порівняння оригіналу і перекладу; розвивати навички виразного читання віршованих творів: розстановку пауз, логічних наголосів, дотримання темпу і тембру читання; розвивати пам'ять, увагу, вміння оцінювати власну виразність читання та читання товаришів. |
Тема. Брати Грімм. Значення їх діяльності у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці братів грімм «пані метелиця» Мета: розкрити зміст і головну думку казки; зацікавити творчою спадщиною братів Грімм; удосконалювати навички виразного, вдумливого читання, переказу фольклорних творів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати працелюбність та доброту, шанобливе ставлення до культури інших народів. |
Тема. Контрольна робота з теми «У колі добрих друзів» Мета: перевірити рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу |
Тема. Туве Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі твору, втілені в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Мета: навчити учнів характеризувати героїв казки, аналізувати їх вчинки; виховувати розуміння ролі сім’ї та дружби в житті людини. |
Тема: Індійська народна казка "фарбований шакал". Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки Мета: завершити цілісний аналіз індійської народної казки "Фарбований шакал", з'ясувати її філософський сенс, розкрити причини популярності казкового сюжету про фарбованого лиса (шакала) у різних народів світу; здійснити аналіз образу шакала як втілення облуди, брехні, відступництва від свого роду; поглибити розуміння сутності й призначення казкової алегорії |
Тема. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Літературне свято «Землю прикрашає казка». Презентація проекту «Бал літературних героїв» Мета: розвивати творчості здібності учнів, виховувати естетичні смаки, відкривати учням цікавий і повчальний світ світової літератури. |
Тема. О.С.Пушкін. Вступ до поеми «руслан і людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у казках О.Пушкіна Мета: розпочати знайомство з творчим доробком видатного російського поета Олександра Сергійовича Пушкіна; показати вплив усної народної казки на творчість О. С. Пушкіна; розвивати учнівське мислення, творчу уяву, навички виразного читання; виховувати повагу до духовних скарбів людства. |