Тема. Туве Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі твору, втілені в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Мета: навчити учнів характеризувати героїв казки, аналізувати їх вчинки; виховувати розуміння ролі сім’ї та дружби в житті людини. Обладнання: ілюстрації до казки. Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів Для людей завжди було важливим жити в гармонії з природою. Адже від природи залежить життя людини. Одним із прекрасних куточків природи на Землі є Мумі – діл. В Долині багато квітучих дерев. З гір тече вузька прозора річка. Вона протікає навкруг голубого будиночка Мумі – троля і біжить далі в інші місця, де живуть другі тролі і сніфи. І сьогодні ми поговоримо знову ж про жителів прекрасної Долини мумі – тролів і спосіб життя цих істот. ІІ. Оголошення теми й мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань 1.Інтерактивна вправа «Впізнай героя» Схожий на біленького бегемотика, який встав на задні лапи. Любить справедливість, чесність. Це узагальнений образ всіх дітей, які живуть на світі. (Мумі – троль)
Світло – зелененька, міняє колір в залежності від настрою, пухнастенька. Любить танцювати і навішувати на себе різні прикраси. (Фрекен Снорк) Дуже хвилюється, боячись не вгадати, що захочуть на солодке її нові гості в день свого народження і «скільки подушок їм потрібно під голову». (Мумі – мама) Любить влаштовувати збори і бути на них головою і секретарем. (Снорк) Вважає, що «будинок мумі – тролів має бути повним чудових куточків і таємних кімнат, драбин, балконів і веж. Хто ж не захоче жити в такому будинку! (Мумі – тато) Філософствує і не бачить, що іншим приходиться за ним доглядати.(Ондатр) Вільна істота, він не обтяжує своє життя речами. Хороший товариш. Іде на всю зиму в теплі країни. (Снусмумрик) Жадібний, боягузливий і лінивий. (Сніф) Педантичний вчений – колекціонер. Любить порядок, колекціонує все на світі. Мало що помічає, крім своїх марок і рослин. (Хемуль) Холодна з пустими очима, від однієї її присутності замерзає все навкруги. (Морра) Маленькі вічні мандрівники, які уособлюють людську холодність. (Хаттіфнати) ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу 1. Словникова робота Персонаж – загальна назва будь – якої діючої особи літературного твору. Діляться на головні , другорядні, епізодичні.
Герой – персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету.
1.Чи можна персонажів казки поділити на позитивних і негативних? 2.Хто є позитивними героями, а хто негативними? 3.Які риси характеру притаманні позитивним героям? 4.Хто є головним героєм казки? 5.Які риси характеру відрізняють його від інших персонажів? V. Закріплення знань, умінь і навичок 1. Інтерактивна вправа «Встанови відповідності» 1. Справедливий, чесний а) Мумі – мама 2. Вчений, колекціонер б) Снусмумрик 3. Хороший товариш, але ходить в) Хемуль подорожувати без друзів 4. Добра, хазяйновита г) Ондатр 5. Міняє колір в залежності від д) Фрекен Снорк настрою 6.Філософ е) Мумі – троль Відповіді: 1-е, 2-в, 3-б, 4-а, 5-д, 6-г VІ. Домашнє завдання Написати міні – твір «Мій дім – моя фортеця» на прикладі сім’ї мумі – тролів. VІІ. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон»
| |
| |
Переглядів: 8191 | |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Правила користування громадським транспортом |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Народні традиції і здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |