Тема. Арабська народна казка "синдбад-мореплавець" (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності. Втілення в образі синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами Мета: ознайомити учнів зі збіркою арабських на-родних казок "Тисяча й одна ніч" у цілому та циклом ка-зок "Синдбад-Мореплавець", що входить до цієї збірки; показати особливості збірки, в якій казки об'єднані завдяки оповідачці Шахразаді; розкрити специфіку сюжетотворення казок "Тисяча й однієї ночі"; дати загальну уяву про подорожі Синдбада та детально проаналізувати історію його третьої мандрівки; розвивати учнівське вміння цілісно сприймати твір та детально досліджувати ключові моменти та епізоди; вчити п'ятикласників повільному вдумливому прочитанню й осмисленню текстів. |
Тема. Туве Янсон. «Капелюх Чарівника» Мета: відкривати учням цікавий і повчальний світ світової літератури; виховувати інтерес до творчості Туве Янсон; розвивати артистичні здібності учнів; розвивати навички готувати повідомлення краєзнавчого характеру, уявляти почуте. |
Тема. Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок Мета: ознайомити з поняттям казки як жанру фольклору, різновидами казок, їх виконанням та особливостями; розвивати інтерес до читання казок, зв’язне мовлення учнів, уміння обґрунтовувати свої твердження; виховувати прагнення до пізнання, самовдосконалення. |
Тема. Позакласне читання. Л. Керролл «Аліса в Задзеркаллі». Мета: розширити кругозір дітей; перевірити рівень сприйняття художнього тексту; розвивати зацікавленість у використанні літературної мови та збагаченні лексичного запасу учнів; вдосконалювати вміння виражати свою думку; виховувати вдумливих читачів. |
Тема. Роальд Дал (1916-1990) ‘’Чарлі і шоколадна фабрика’’ Мета: ознайомити із життям і творчістю видатного англійського письменника, зацікавити його творами , спонукати до їх читання; вдосконалювати вміння сприймати великий за обсягом твір цілісно; розвивати уміння і навички аналізу літературного тексту, виховувати доброту,людяність,щирість,ввічливість,допитливість і фантазію. |
Тема. Р. Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Захист творчих проектів. Мета: проаналізувати основні образи книги, поглибити знання учнів про художній образ; спонукати учнів замислитися над ключовими проблемами твору; розвивати творчі здібності, вміння характеризувати образів персонажів, аргументувати власну думку; презентувати свою роботу; виховувати самостійність в навчанні. |
Тема: Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Мета: допомогти учням глибше ознайомитись з ідейно-художнім змістом розділів твору, розвивати навички виразного читання, виховувати гуманність, любов до художньої літератури. |
Тема. Туве Маріка Янсон «Капелюх чарівника» Життя і творчість фінської художниці і казкарки Туве Янсон. Мета: ознайомити учнів з головними подіями життя та творчості Туве Янсон, допомогти зрозуміти своєрідність образів головних героїв казки «Капелюх чарівника»; розвивати усне мовлення учнів, вчити висловлювати судження про головні проблеми, порушені письменницею; виховувати віру любов до читання. |
Тема. Р. Дал « Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Мета: на основі прочитаного тексту вчити учнів висловлювати свої думки, аналізувати вчинки героїв повісті ; сприяти засвоєнню високих моральних цінностей . |
Тема. Марина Іванівна Цвєтаєва (1893-1941), «Книга в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг ( Том Сойєр, Гекльберрі Фін та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. Мета: ознайомити учнів з долею М.Цвєтаєвої, зацікавити творчістю великої російської поетеси, розвивати творчі здібності учнів та навички виразного читання; визначити особливості розвитку сюжету в ліричному творі , охарактеризувати образ ліричної героїні вірша , світ її захоплень; виховувати в учнів любов до поетичної творчості , мистецтва. |