💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Позакласне читання. Л. Керролл «Аліса в Задзеркаллі»

Тема. Позакласне читання. Л. Керролл «Аліса в Задзеркаллі».

Мета: розширити кругозір дітей; перевірити рівень сприйняття художнього тексту; розвивати зацікавленість у використанні літературної мови та збагаченні лексичного запасу учнів; вдосконалювати вміння виражати свою думку; виховувати вдумливих читачів.

Обладнання: портрет Л. Керролла, ілюстрації до твору.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Вступне слово вчителя з елементами співбесіди.
  1. Рубрика «Чи знаєте ви, що…»
  • Керролл став відомим у світі як математик, логік, філософ, поет.
  • Світове визнання письменник-казкар отримав, підписавшись ЛьюїсКерролл під казкою «Аліса в Країні Див».
  • Народився в сім’ї священика.
  • Мав молодших сімох сестер та трьох братів.
  • Любов до них спонукала вигадувати ігри, забави, казки.
  • Керролл отримав гарну родинну освіту, потім закінчив Оксфордський університет і з 23 років став його професором ( викладав математику).
  • Керролл вигадав листування, коли деякі слова замінюються малюнками. Такі листи дуже цікаво було читати його молодшим сестрам і братам.
  1. Чи знаєте ви, що необхідно для того, щоб правильно зрозуміти казку? (Потрібно, в першу чергу, почуття гумору, дещо знати про казку і вміти уважно слухати і читати).

Сьогодні ми продовжуємо знайомитись із сторінками твору Л.Керролла – великого любителя головоломок, парадоксів, автора «Аліси в Країні Див». Книга ця має продовження. Письменник відправляє свою улюблену героїню, дівчинку Алісу, в іншу казкову країну – Задзеркалля.

Як і минулого разу, Аліса пускається в пригоди завдяки своєму цікавому і симпатичному звірку – чорному кошеняті. А по той бік чарівної дзеркальної межі починаються різноманітні дива.

  1. Про які дива Задзеркалля ви бажаєте розповісти?
  1. Робота з текстом казки.
  1. Робота в групах.

Учні передають короткий зміст розділу, який читали.

  1. Задзеркальний дім.
  2. Сад квітів, які вміли розмовляти.
  3. Задзеркальні комахи.
  4. Круть і Верть.
  5. Вовна та вода.
  6. Шалам-Балам.
  7. Лев та Одноріг.
  8. «Я сам це придумав».
  9. Королева Аліса.
  10. Трясець.
  11. Сну кінець.
  12. Кому це наснилось.
  1. Осмислення змісту і послідовності застосування знань.
  1. Бесіда.
  • Де відбувається дія казки?
  • Назвіть персонажів казки «Аліса в Задзеркаллі».
  • Хто з них викликав у вас симпатію, а хто антипатію?
  • Що вас вразило в країні Задзеркалля? Що було незвично?
  • Що саме було властиво мешканцям казкової країни?
  • Які епізоди із книги вам найбільше запам’ятались?
  • Що нового і цікавого ви дізналися для себе, прочитавши книгу?

         2. Описати героїню твору, її характер.

 3. Творче завдання.

 (Учні малюють ілюстрації до казки, підбирають в тексті слова, якими можна охарактеризувати малюнки.)

 4. Літературна ігротека.

  • Гра «Мозаїка»

(Розрізати на частинки аркуші з уривками з казки. Дві групи учнів збирають зі шматочків вихідний текст. Хто швидше і правильніше. Обираються для мозаїки ті частини тексту, на які хочеться звернути особливу увагу.)

  • Гра «Німе кіно». (Зобразити героя за допомогою жестів, міміки.)
  • Гра «Неіснуючі слова».(Вигадати нове слово, яке б у собі об’єднувало значення 2-3 існуючих. Такі слова Керролл називав «слова-гаманці». Наприклад: прузький – прудкий +слизький, страхітний – страшний+шляхетний.)
  • Гра «Задзеркальні фантазії. (Вигадати й описати книгу, школу, країну, де все навпаки. Вигадати квіти, які роблять щось незвичне (у казці Керролла вони розмовляли); незвичні картини ( в автора вони були живі); причину, з якої можна швидко вирости (у казці королева виросла, бо надихалася свіжим повітрям); дивних комах і т.д.)
  • Гра «Винаходи». (Запропонувати учням щось вдосконалити чи змінити: вигадати приємні покарання для дітей; облегшити вагу портфеля; знайти замінник щоденнику; вдосконалити шкільну парту. Сам письменник у житті зробив декілька корисних винаходів: нікрограф – дошку для писання в темряві, дорожні шахи, клейку стрічку на конвертах.)
  • Гра «Парадокси». (Вигадати невідповідності причин і наслідків, типу: «страшенно розсердилася на кошеня і тому… легенько його цмокнула», «треба щодуху бігти, щоб… залишитися на місці».
  1. Систематизація знань.
  1. Літературна вікторина «Біографія Керролла»
  • Країна народження письменника. (Англія)
  • Місяць його народження та смерті. (Січень)
  • Одне з його справжніх імен. (Лютвідж)
  • Вада, набута в дитинстві через заборону писати лівою рукою. (Заїкання)
  • Скільки він мав братів і сестер? (Десять)
  • Прикраса, яку отримала Аліса, дійшовши до восьмої шахової клітини. (Корона)
  • Основна сфера діяльності Керролла. (Математика)
  • Куди потрапила Аліса? (В Задзеркалля)
  • Одне із захоплень – хобі письменника. (Фотографія)
  • Всесвітньовідомий університет, який закінчив Керролл. (Оксфордський)
  • Героїня, ім’я якої прославило письменника на весь світ. (Аліса)
  • Що подарувала Алісі Білій Королева в Задзеркаллі? (Шаль)
  1. Бесіда.
  • Чи сподобалась вам казка?
  • Чим саме?
  • Чи хотіли б ви бути схожі на Алісу?
  • Чи хотіли б бути героїнею казки і опинитись в Країні Див, в Задзеркаллі?
  • Напишіть листок побажань.
  1. Підсумок уроку.

Учні оцінюють себе самі.

  1. Чи легко працювати в групах?
  2. Що допомагає і що заважає роботі?
  3. Що відчуває учень, якому не дають висказатися?
  1. Домашнє завдання.
  1. Уявіть себе журналістом-репортером і попробуйте передати в ефір репортаж про сьогоднішній урок.

«Цікаве листування». Написати другові чи казковому герою лист із малюнками.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (29.03.2017)
Переглядів: 3936 | Рейтинг: 0.0/0
Прикраси для ялинки
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Чим ми бачимо
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]