Тема . Р. Дал « Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
Мета: на основі прочитаного тексту вчити учнів висловлювати свої думки, аналізувати вчинки героїв повісті ; сприяти засвоєнню високих моральних цінностей .
Обладнання : портрет Дала , підручники.
Тип уроку: урок застосування знань , умінь і навичок .
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Перевірка знань учнів
2. Літературний диктант
- В родині Чарлі Бакет жило …чоловік. (7)
- Родина жила в … хатинці на … великого міста.(дерев’яній, краю)
- Жили вони дуже … (вбого) .
- Пан Бакет працював на … (фабриці зубної пасти).
- Чарлі мріяв … (потрапити на фабрику Вонкі).
- Власником фабрики був … (містер Віллі Вонкі).
- Чарлі на день народження традиційно дарували … (шоколадний батончик).
- Дідусь внуку дав таємний сюрприз … (срібну монету).
- В родині Чарлі стали голодувати, бо … (фабрика зубної пасти збанкротувала).
- Повертаючись зі школи, Чарлі знайшов … (долар).
- В магазині він купив … (два шоколадних батончики).
- Золотий квиток давав шанс … (забезпечення всякими ласощами на все життя).
ІІ. Осмислення змісту і послідовності застосування знань.
- Бесіда за запитаннями.
- Як звали батька й матір пана Бакета? (Дідусь Джо та бабуся Джозефіна).
- Як звали батька й матір пані Бакет? (Дідусь Джордж та бабуня Джорджина).
- Як описує автор старичків? («чотири лагідні старі обличчя, блаженна усмішка»).
- Як жилося родині? (Дуже вбого, але дуже дружно).
- Де працював пан Бакет? (На фабриці зубної пасти, накручував кришечки на тюбики з пастою).
- Про що мріяв Чарлі? (Понад усе хотів шоколаду).
- Як описує автор Віолетту Борегард? (Неакуратною, пакосною, «мерзенне дівчисько» - називає її бабуся Джозефіна).
- Як веде себе Майк Тіві? (Сердито кричить на всіх, хто заважає дивитись йому телевізор).
- Для чого містер Вонкі розіслав Золоті квитки? (Розділ 30 «Шоколадна фабрика Чарлі»).
- Хто отримав Золоті квитки?
- З ким подорожував Чарлі фабрикою? (З дідусем Джо).
- Де була розташована фабрика? (Під землею).
- Який цех був дуже важливим? (Шоколадний).
- Що найбільше вразило дітей? (Незвичайно важливий водоспад, шоколадна річка, великі труби, цукрові галявини, дивовижний рожевий човен).
- Розповісти про поведінку героїв повісті під час екскурсії.
- Робота з текстом.
- Знайти портретну характеристику Віллі Вонкі. (дивовижний чоловік, на голові мав чорний циліндр, одягнений у фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту, штани мав темно-зелені, рукавички – перламутрово-сірі, в руках тримав елегантну тростину з золотою бамбулькою; з-під поріддя стирчала акуратна чорна цапина борідка; очі мав невимовно ясні, здавалося, що вони весь час іскряться і мерехтять; все лице освітлював радісний усміх…(Розділ 14 «Містер Віллі Вонка»).
- Описати поведінку містера. Чи звернули ви увагу на те, як містер Вонкі на тратить дорогоцінного часу попусту? (Не любить безтолкових розмов і запитань, все виконує в темпі чітко і продумано).
- Які бажання у містера? (Він впроваджує все нові і нові технології. Є в нього навіть телевізійний шоколад).
- Хто йому найбільше сподобався і чим саме? (Чарлі, своєю вихованістю).
- Чим Вонкі приємно і передбачено здивував Чарлі? (Подарував йому свою фабрику, приютив всю родину).
- Як відгукується Вонкі про телебачення? («Сам я телебачення не люблю. Можливо, в маленьких дозах воно не вадить, але ж дітям ніколи не вистачає маленьких доз».).
- Як можна назвати Вонкі? (Меценат, чудотворець).
- Хто такі умпа-лумпи? (Люди із племені джунглів, Вонкі задіяв їх на фабричних об’єктах. Вони розумники. Їх устами письменник повчає дітей та їх батьків життєвим премудростям: про шкідливість довготривалого перегляду телепередач (розділ 27), про невдале виховання (розділ 22, 24).
- Гра «Встанови відповідність».
- Август Глуп. А. Головний герой повісті
- Верука Солт. Б. Хлопчик, що зранку до ночі дивиться телевізор
- Віолетта Борегард. В. Жадний і ненажерливий хлопчик
- Майк Тіві. Г. Розбещена дівчинка
- Чарлі Бакет. Д. Постійно жує жуйку
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
- Хто з героїв повісті викликає у вас симпатію?
- Як закінчується казка?
- Якими хоче бачити автор дітей?
IV. Підсумок уроку.
Інтерактивна гра «Мікрофон».
- Герої «Чарлі і шоколадна фабрика» - це …
- Казка Дола популярна у світі, бо …
- Казка вчить…
V. Оцінка діяльності учнів.
VI. Домашнє завдання.
Підготувати розповідь про Чарлі Бакета.
|