Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору

Тема: Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору.

Мета: допомогти учням глибше ознайомитись з ідейно-художнім змістом розділів твору, розвивати навички виразного читання, виховувати гуманність, любов до художньої літератури.

Обладнання: малюнки – ілюстрації до казки Т. Янсон «Капелюх чарівника»

Тип уроку: формування й застосування навичок та вмінь.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності школярів

1. Слово вчителя

 Діти, а дуже часто і дорослі люблять казки. Чому? Тому що в казці існує те, чого бракує в реальному житті. Про звичайні і незвичайні речі, які відбуваються в Мумі-долі ми поговоримо сьогодні на уроці.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Формування й розвиток навчальних умінь та навичок

  1. Пошукова робота.

Дослідження елементів чарівної казки у творі Янсон

  • Згадайте, які ознаки має чарівна казка?
  • Які вигадані істоти (герої) діють у казці Туве Янсон?
  • Чи є чарівні предмети, події у творі?
  • Чи є чудеса і перетворення у казці?
  • Спробуйте довести, що казка Туве Янсон має елементи чарівної казки.

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

 

  1. Виразне читання розділів казки
  2. Словникова робота за запитаннями учнів
  3. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда

 1.Чому сімя мумі – тролів вирушила з друзями до річки? (Відпочити)

 2.Як це характеризує сімю? (Що вони дружні, їм цікаво бути разом)

 3.Яку назву дала лодці Мумі – мама, знайдену на березі річки? (Пригода)

 4. Як називається острів на який прибули мандрівники? (Острів Хаттіфнатів)

 5. Чому Хаттіфнати не чули ні слова з розмови Хемуеля та Снусмумрика? (В Хаттіфнатів немає вух)

 6. Навіщо Хаттіфнати залізли до Мумі – сім’ї в намет, в якому вони перечікували грозу? (За барометром)

 7. Чому Хаттіфнати покинули острів? (Їх називали Вічними Мандрівниками)

 8. Як мама запропонувала використати золото, знайдене на острові? (Шматками золота обкласти квіткові клумби)

V.Закріплення знань, умінь і навичок

 Дописати, в що перетворював Капелюх Чарівника дані предмети:

 Шкаралупу від яєць – (в 5хмаринок)

 Комашиного лева – (в Їжачка)

 Словник іноземних мов – (слова, як гусінь розповзались в різні

 сторони)

 Пісок – (в воду)

 Річкова вода – (в фруктовий сік)

 Клубок ниток – (в джунглі)

 Ягоди вишні – (в рубіни)

VІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
    • Мені запам’яталося…
    • Хотілося б продовжити розмову про…

VІІ. Домашнє завдання

 Навчитися виразно читати, характеризувати героїв казки та

 Висловлювати свою думку про них.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (29.03.2017)
Переглядів: 5591 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]