Тема: Конструювання зі смужок паперуМета: розвивати в учнів навички конструювання з паперу; допомогти опанувати дрібну техніку склеювання деталей, оволодіти навичками вирізування і згортання паперу; навчати виготовляти квіти, дерева, сонечко, травичку зі смужок паперу; розвивати творче мислення, уяву, увагу; виховувати естетичний смак, посидючість, терпіння. Обладнання: геометричні фігури, ілюстрації із зображенням квітів, дерев; картон, кольоровий папір, клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук. Хід уроку I. Організаційний момент 1 Привітання Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться. Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок! 2 Перевірка готовності до уроку 3 Упорядкування робочих місць II. робота над новим матеріалом 1 Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні ми навчатимемося виготовляти аплікацію зі смужок картону та паперу, конструювати з паперу. 2 Вступна бесіда — За цей рік ви багато чого навчилися. Згадайте! (Відповіді дітей.) — Сьогодні ми спробуємо бути конструкторами. Хто такі конструктори? (Відповіді дітей.) — Конструювання — це різноманітні вироби та споруди з будівельного матеріалу та саме виготовлення виробів та іграшок з паперу, картону, дерева та інших матеріалів. У дітей, які люблять конструювати, дуже розвинута фантазія та уява. Споруди й вироби служать для такого використання: споруди — для гри, вироби — для прикрашання ялинки, для подарунка мамі тощо. — А чи знаєте ви певні геометричні фігури? — Послухайте казку «Родичі». Жила на світі важлива фігура. Цю важливість визначали всі люди, тому що під час виготовлення багатьох речей форма цієї фігури була зразком. Фігура мала такий вигляд. (Учитель вивішує на дошці або малює квадрат.) — Що це за фігура? (Учні відповідають: квадрат.) На партах в учнів лежать картки із накресленими геометричними фігурами. — Знайдіть квадрат та перетворіть його на будь-який предмет. — На який предмет ви перетворили квадрат? (Учні розповідають.) — Ходив квадрат світом, і стало йому сумно одному, бо весело буває тільки з друзями. І вирішив він розшукати родичів. Зустрів таку фігуру. (Учитель вивішує або креслить на дошці прямокутник.) — Що це за фігура? (Учні відповідають: прямокутник.) — Знайдіть на картках прямокутник. Перетворіть його на будь-який предмет. (Учні знаходять на картках прямокутники та перетворюють їх на предмети. Розповідають.) — Які ще геометричні фігури ви знаєте? (Учні називають: трикутник, круг, овал.) — Подивіться на таблицю «Геометричні фігури». Назвіть геометричні фігури. (Учні повторюють назви геометричних фігур.) — Спробуємо перетворити великі геометричні фігури на малі. 3 Гра «Форми». Робота в парах На партах — малюнки з геометричними матеріалами. Діти мають назвати якомога більше предметів, схожих за формою на фігуру, яку називає вчитель. Наприклад: Прямокутник — шафа, телевізор, книжка, тумбочка... Овал — люстерко, батон, обличчя, людина... Коло — тарілка, м’яч, годинник, паляниця, сонце... Квадрат — вікно, будинок тощо. — На що можна перетворити прямокутник? — Так, нарізати його на смужки. Ви це зробили вдома. А зараз будемо працювати. III. демонстрація та аналіз зразка ► Інструкція Діти працюють у парах. — Розгляньте зображення квітів. — Подумайте, що ви хочете створити зі смужок паперу (ширина 5 мм, довжину учні обирають самі). За допомогою ножиць придайте форму квітам, зробіть стеблинки та листячка. — Розташуйте всі частини аплікації на картоні або аркуші паперу. Приклейте. — Прикрасьте свій виріб сонечком, хмарками. — Якщо бажаєте — проявіть фантазію — сконструюйте будиночок, дерева, стежинку. IV. Фізкультхвилинка Віє вітер нам в лице. Захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше. Деревце все вище, вище. V. практична робота учнів 1 Правила роботи з ножицями. 1. Ножиці — гострий інструмент. 2. Зберігати ножиці у певному місці в закритому вигляді. 3. Без дозволу вчителя не брати інструмент. 4. Різати сидячи, не розмахуючи ножицями, не упускати їх. 5. При роботі стежити за пальцями, щоб вони не потрапляли під лезо ножа. 2 Правила роботи з клеєм 1. Із клеєм працювати потрібно дуже обережно: не допускати попадання клею в очі, рот. 2. Стежити за чистотою рук. 3. Під час приклеювання деталей користуватися пензликом. 4. Протирати приклеєні деталі чистою сухою ганчірочкою. VI. виставка та оцінювання робіт — Розгляньте аплікації. Робота якої пари вам сподобалася найбільше? — Розкажіть про сюжет вашої аплікації. Діти читають вірші. ТРИКУТНИК Щоб потішить малюків, Вітер човник підхопив, У трикутники-вітрила Дмухав пустунець щосили. КУЛЯ Мильні бульки залюбки Видувають малюки. Навкруги літають кульки — Веселкові мильні бульки. КОНУС Клоун у цирку виступає Малюків розвеселяє. У формі конуса ковпак. Ну й кумедний! Чи не так? КУБ Петрик песика навчає: — Кубик форму куба має. Песик хвостиком махав: — Зрозумів, — сказав, — гав-гав! Л. Вознюк VII. підсумок уроку — Над чим працювали сьогодні на уроці? — Чи сподобалося вам конструювати зі смужок паперу? — З чого ще можна виконувати конструювання? — На наступному уроці ми будемо конструювати з конструктору «Лего». | |
| |
Переглядів: 6078 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Всього коментарів: 0 | |