Моя Батьківщина - Україна

Урок № 19

Тема: Моя Батьківщина - Україна

Мета уроку:

• ознайомити учнів з Україною, її природою (лісами, ріками, горами, морями, що її омивають), містами, дорогами;

• закріпити знання про географічне положення України на карті Європи та світу;

• розвивати початкові навички використання вимикачів під час роботи з комп’ютером, ознайомити з діалоговими вікнами, що виводять повідомлення про результати виконання дій. як способами спілкування з комп’ютерними програмами;

• розвивати елементи логічного та просторового мислення, вміння аналізувати зміни, які відбуваються у програмі під час роботи з вимикачами;

• виховувати інтерес до рідної країни, любов до природи та людей.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу, карта України.

Хід уроку

 І.Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.

II.Перевірка домашнього завдання.

 • Пригадаймо, про що ми говорили на минущому уроиі? (про океани і континенти)

 • Скільки є континентів? Як вони називаються?

 • Чому частину суші ми називаємо континентом?

 • Скільки є океанів? Як вони називаються?

III. Логічні вправи.

1. Вибери слово, яке більш всього підходить до малюнка.

 Глобус;

 Земна куля;

 Планета;

2.Гра"Вліво,вправо, вверх і вниз: виконай, не

помились” (диктант по кліточках).

Диктант: 2 вверх, 1 вниз, 2 вверх, 1 вверх, 2 вправо. 1 вверх, 2 вправо, 1 вверх, 6 вправо, 1 вниз, 2 вправо, 1 вниз, 1 вправо, І вниз, 2 вправо, 1 вниз, 1 вліво, 1 вниз, 2 вправо, 3 вниз, 2 вліво, 2 вниз, 2 вправо. 2 вниз, в вліво, 2 вниз, 2 вліво, 3 вверх, 2 вліво, 1 вверх, 2 вліво, І вверх, 2 вліво, 1 вверх, 2 вліво, 1 вверх, 2 вліво, 1 вверх. 2 вліво, 2 вверх.

Питання: На який континент схожий малюнок, який у нас вийшов. (Європа, Азія)

 IV.Вивчення нового матеріалу.

1, Легенда "Наша земля”

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони і прийшли до Бога, він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилині Бог обернувся, сказавши, що вони чемні і хороші діти. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував ім чорну землю. "Ні, відповили наші предки, там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”. "Ну, тоді я вам дам землю ту, шо залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якшо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога".

Пішли наші предки на ту землю, оселились і живуть до сьогоднішнього дня, а країну називають Україною.

2. Робота з підручником.

Бесіда.

Україна - це велика незалежна держава в Європі, зі своєю історією, народ якої, протягом багатьох років, боровся за свою свободу її незалежність. Україна це рілна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.

Робота з підручником.

Що ми бачимо на карті? (Бачимо землю, яка обведена червоним кольором).

Єловникова робота.

Слова: кордон, держава,

• Я ка велика річка протікає на території нашої держави?

• Які ви бачите великі міста?

3.Фізкультхвилинка.

Один - піднести руки вгору,

Два - нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

Три, чотири — прямо стати.

Будемо відпочивати.

 V.Робота з програмою.

- А запам’ятати і ближче познайомитись з картою України нам допоможе комп’ютер.

1.Опис програми.

Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається з основних елементів, характерних для більшості програм:

 • Назва файла ("Моя Батьківщина - Україна”) з неактивними кнопками "Згорнути", "Відновити", "Закрити";

 • Головне меню програми з пунктами "Файл", "Допомога". Пункт меню "Файл" неактивний; натискання на назву пункту меню "Допомога" приводить до появи невеличкого вікна з поясненнями щодо роботи з програмою та кнопкою [Закри ти], натискання на яку закриває вікно.

 • Робоча частина вікна програми з картою України.

На уроці учні працюють з робочою частиною вікна. Воно складається з карти України та розташованих праворуч від неї у стовпчик вимикачів (об'ємних прямокутників з різним кольором фону) та словами Тори", "Ріки", "Ліси", "Поля", "Пустелі", "Міста", "Моря", "Дороги", "Підприємства" поряд з ними. Вимикач (новий для учнів діалоговий елемент спілкування з комп'ютером) дає змогу обирати кілька різних характеристик, які не залежать одна від одної (наприклад, наявність в Україні лісів або пустель не пов'язана з наявністю міст або морів, що її омивають). Обирати певні елементи слід натисканням лівої кнопки миші на вимикач (на самому прямокутнику), при цім у ньому з'явиться "пташечка", яка показує, шо об'єкт обрано (в програмі відповідні об'єкти відразу з'являться на карті України).

Учитель пропонує учням обрати спочатку об'єкти природі - гори, ріки, ліси, поля, пустелі, моря. Послідовність обирання об'єктів залежить від обраних вчителем питань до учнів. Наприклад, можна запропонувати обрати гори, ріки та моря, й спитати, які з рік України несуть свої води до Чорного моря, які з них беруть початок у Карпатах і т.ін. Після цього обрати ліси, поля

та пустелі (можна запропонувати зняти з карги України зображення об'єктів, які вже непотрібні) і поговорити, чи є в Україні пустелі. Після нього можна перейти до об'єктів людської діяльності - обрати міста, дороги, підприємства (знявши перед ним з карти зображення об'єктів природи або залишивши деякі з них). Після нього також можна навести кілька запитань, наприклад: "Через які українські міста можна проїхати, коли їхати з Києва до Харкова (Львова, Одеси)?", "Які з міст України розташовані в Карпатах або поблизу від Карпатських гір?", "Які міста України стоять на тій же річці, що й Київ?", "Які міста знаходяться біля Чорного моря?", 'Біля яких міст розташовані найбільші в Україні шахти?" (вчитель має перед цим пояснити, як зображено шахти на карті).

Через деякий час учитель пропонує учням з'ясувати, чи зможуть вони самостійно знайти рідну країну на карті світу. Він пропонує натиснути клавішу [Епіег] на клавіатурі, після чого з'явиться карта світу, на якій за допомогою лівої кнопки миші потрібно обрати континент, на якому знаходиться Україна. Якщо учень припускається помилки, програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!" та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до програми. Правильний вибір континенту відразу приводить до появи вікна з картою Європи, на якій потрібно знайти Україну (натиснути лівою кнопкою миші на будь-якій з двох карт Європи). Якщо учень припускається помилки, програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!" та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до програми. Якщо ж обирає правильно, з’являється діалогове вікно з усміхненим Елзіком і його оцінкою: "Молодець!" та кнопкою "ОК", натискання на яку повергає до головного меню II півріччя.

2. Релаксація.

3. Робота з програмою (за бажаням дітей).

 VIII.Підсумки уроку.

• В якій державі ми живемо?

• Які міста України ви знаєте?

•Яка велика річка протікає на території У країни?

VII.Домашнє завдання.

Підготувати невеличку (2-4 речення) розповідь про одне з міст України, в якому або учень був сам, або мешкають його рідні.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3345 | Рейтинг: 0.0/0
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо...
Твоя країна — Україна. Символи держави
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Підсумковий урок за І семестр
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]