Робочий стіл? - Робочий стіл

Урок № 8

Тема: Робочий стіл? - Робочий стіл

Мета уроку:

 • дати загальне уявлення про концепцію робочого стола операційної системи \\гіпсіо\уз;

 • закріпити початкові навички роботи з клавіатурою (цифри) і мікроманіпулятором мишею;

 • дати перші уявлення про ярлички на робочому столі ^'іпсіом'а та використання "Корзини";

 • розвивати елементи логічного мислення, фантазії й уяви (зв'язок реальних об'єктів та їх умовного зображення на ярличках, обирання серед кількох елементів), вміння концентруватися ни розв'язанні задачі, запропонованої на комп’ютері.

Обладнання: програма "Робочий стіл”, підручник.

Хід уроку

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з комп’ютером.

Обговорення ситуацій.

Дуже старанна учениця, виконуючи завдання на комп'ютері, наблизилась щільно до екрану монітора і стала водити пальчиком по тексту на екрані монітора.

• Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2.Ганнуся грала в цікаву гру аж три години. Сидіти в одному положенні стало дуже важко і вона зігнула спину, щоб було зручніше. Елзік зробив Ганнусі 2 зауваження.

• Скажіть, які?

 II. Перевірка домашнього завдання.

• Що робить сканер?

* Для чого використовується принтер?

* Чим подібні між собою принтер та сканер?

* В чому вони протилежні?

1. Склади слово з буквами, які записані біля результатів, рівних 5.

6 - 3 + 4 = □ Иі+б-з = юл

1 + 5 + 1 = □ Т 2 + 4 - 1 = □ Е

7-3+1=006-І + 4 = 0 А

7-4 + 3 = 10 С2 + 2 + 1=10 А

7 --- 6 + 4 = (О К 3 + 4 - 2 = О Н

(Океан)

2.Розгадати кросворд.

По горизонталі:

1. Не дерево, а з листочками,

Не сорочка, а зшита.

Не шле, а засіяне (Книга).

2. Чи в лінійку чи в клітинку Чистим був, та за хвилинку Мерехтить від цифр і літер. Здогадались, що це, діти?

Ручці він говорить: "Прошу!”

Це шкільний учнівський ... (Зошит).

3. Тоненький хлопчик Та й заліз у стовпчик.

1 де носом поведе -

Там заміточку кладе (Олівець).

 4. Намалювати можна нею Будинки, хмари і моря,

 Зелену, затишну алею,

 Високі гори і моря.

 Зачаруватись можна нею.

 Така вона чудова й гарна!

 Ти знаєш, як зовуть цю фею!

 Її зовуть звичайно ... (Фарба).

 5. Чистенькі вікония сміються від сонця. Діточки довкола - це наша... (Школа).

 6. Я беру в свою правицю Із пеналу помічницю.

 Я писати тільки вчуся.

 Зосереджуся. Зберуся.

 Крапка, рисочка, карлючка...

 Гарно пишем, я і... (Ручка).

III. Актуалізація опорних знань.

 • Діти, ви розгадали кросворд. Чи використовуєте ви всі ці предмети у школі? (Так)

 •А де вони знаходяться у вас під час уроку? (На парті)

 •А чим для вас є парта на уроці? (Робочим місцем)

 Повідомлення темп і мети уроку.

А тепер відгадайте загадку.

Під одним дахо.м чотири брати стоять. (Стіп)

 • А чи є парта столом? (Так)

 • Чи можемо ми сказати, шо це ваш робочий стіл? (Так)

Отже, парта - це ваш робочий стіл. У комп'ютера теж с робочий стіл. Сьогодні ви дізнаєтетесь. шо ж це таке. Тема сьогоднішнього уроку: "Робочий стіл? - Робочий стіл'\(Тема записана на дошці).

IV. Вивчення нового матеріалу.

 • •Розповідь з елементами бесіди.

 • Згадайте, що лежить у вас вдома на робочому столі? (Діти пригадують).

Так. Це книжки, зошити, папки, ручки, олівці. На столі може стояти г°динник, телефон, калькулятор. Біля стола стоїть корзина для сміття.

А тепер дивись: на екрані монітора теж робочий стіл — тільки закодований. Невеличкі віконця - іконки містять все, шо потрібно нам у роботі. Ось такі іконки — це наші папки, вони зберігають наші записи — документи. Наприклад, відкриваєш папку, біля якої написано "Математика”, -і перед тобою твій підручник з математики. Будь ласка, рахуй. Відкриваєш читанку - читай. Праворуч, знизу у самому куточку — годинник. Придивись - і побачиш, де ще є годинник.

В "Корзину для сміття” ми можемо кидати все, шо нам непотрібно.

Це — наш Калькулятор. Він допоможе порахувати.

2.Робота з підручником.

- Діти, а тепер відкрийте підручники на сторінці 8 і уважно його роздивіться. (Діти розглядають малюнки).

• Подивіться на робочий стіл Елзіка. Що ви на ньому бачите?

• Який вигляд мають папки "Читання”, "Математика”, "Зошит”? Покажіть їх.

• Покажіть, де комп’ютерна "Корзина”?

• Порівняйте комп’ютер Елзіка та іконку "Мой компьютер" на робочому столі. Чим вони відрізняються?

• Покажіть, який вигляд має годинник на робочому столі комп’ютера?

• А калькулятор?

3.Фізкультхвилинка.

Нахилилися уперед,

Нахилилися назад.

! направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

1,2,3,4 - набираємося сили,

Нахились, повернись.

Товаришеві посміхнись.

V.Робота з програмою.

1.Опис програми та прийоми роботи з нею.

У програмі потрібно буде встановити відповідності "ярлик (іконка) — об'єкт письмового стола", а також викинути зайвий папірець у сміттєву корзину.

Праворуч від робочої частини розташовані віконця-підказки. В них розміщено малюнки реальних об'єктів та їх порядкові номери. Натискаємо одну з цифр - і реальний об’єкт підсвічується. Треба відшукати відповідний до обраного реального об'єкта комп’ютерний (віртуальний) об'єкт (іконку, ярличок). Знайшовши пару, необхідно натиснути на віртуальний об'єкт курсором миші. Пошук пар може відбуватися у будь-якому порядку.

(N11! Використовуються цифри основної частини клавіатури, ті, шо над літерами, допоміжна клавіатура (Мит І_оск) не працює).

Для об’єкта під номером 8 дещо інше завдання. Натискання на цифру § клавіатури виділяє папірець на робочому столі. Цей папірець необхідно буде „взяти" курсором миші і віднести до корзини із сміттям (реальної).

 2.Робота за комп’ютером.

Вчитель допомагає учням працювати за комп’ютером.

 3.Релаксація.

Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 4-5 раз.

В середньому темпі зробити 3-4 кругових рухів очима праворуч, а потім ліворуч. Послабивши м’язи очей, подивитись вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

VI.Узагальнення результатів уроку.

 •Що розташовано на робочому столі комп’ютера?

 •Для чого потрібна "корзина” на робочому столі комп'ютера?

 •Які елементи робочого стола Елзіка є на твоєму власному робочому столі?

 •Чи всі вони там потрібні? Яких елементів немає?

 •Чи завжди на твоєму робочому столі порядок?

VII.Домашнє завдання.

Прочитати вдома (із батьками або самостійно) розділ підручника, розглянути малюнок і відповісти на запитання:

 • Який ярличок ти намалював би для свого щоденника?

 •Для улюбленої гри?

Намалюй ярлички, але пам’ятай, що вони мають бути такими, щоб можна було зрозуміти, що вони означають.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2041 | Рейтинг: 0.0/0
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Дикі та свійські тварини
Охорона тварин
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]