💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Пізнавально - інтелектуаьна програма "Мода - керована епідемія"
Пізнавально-інтелектуальна програма:
« Мода – керована епідемія»
Мета: сприяти розширенню знань, розвитку пізнавальних інтересів про моду; виховувати у старшокласників художньо-естетичні смаки, розкрити зміст твердження – «одяг»- прояв індивідуальності людини; сприяти усвідомленню дітьми істинних цінностей – зовнішньої і внутрішньої краси.
Обладнання: наочний матеріал, журнали відомих дизайнерів, презентація.
Форма проведення: пізнавально-інтелектуальна програма з елементами гри

Хід програми

Вихователь: Рада вітати всіх присутніх на нашій виховній годині. Темою нашої розмови буде мода. Поговоримо про те, які життєві пріоритети для вас важливіші, яка ,вона мода? Чи варто сліпо наслідувати її? Яка краса важливіша: зовнішня чи внутрішня? Проведемо її у вигляді пізнавально-інтелектуальної програми з елементами гри.
Слайди 1-2

I. Етап програми : Довідка «Мода – це вічний пошук»

Артем: У всі часи мода дивувала, шокувала, бентежила, спокушала і навіювала на роздуми з першого дня свого існування. Коли винила мода. ніхто не може сказати точно.
Юра: Мода – це реакція людини на ті події, що відбуваються у світі. Вона існує в рамах певного художнього, історичного стилю. Стиль визначається формацією. В якій живе суспільство.
Тарас: Слово «мода» у перекладі з французької означає – міра, спосіб, правило в розвитку і формуванні різних видів одягу. Мода має одну важливу якість – вона майже миттєво реагує на події в житті народу, на зміну поглядів і переконань.
Слайди 3-4
Юля: Вже на зорі розвитку людства був створений перший покрив – одяг, для захисту тіла від холоду й допомоги в боротьбі за виживання. Спочатку це було хутро та шкіра тварин, а потім тканина. Попередниками одягу, виявляється, були татуювання і розфарбування тіла, а також нанесення на нього магічних знаків. За допомогою яких люди намагалися оберегти себе від злих духів, злякати ворогів і привабити до себе друзів.
Олексій: У різні епохи одяг мав свою форму, кольори і впливав на формування зовнішнього вигляду людини. Він вказував на її національність і станову приналежність. Майнове положення і, звичайно, вік.
Слайди 5-6
Сергій: Помітний підйом у розвитку моди відмічається у XII͞ - XVI ст., коли вперше почали носити капелюхи метрової висоти, довгі шлейфи, вузькі чоловічі панталони та взуття із загнутою передньою частиною , тоді коли виникло масове виробництво тканини й захоплення певними видами одягу. А зараз пропоную вашій увазі відео сюжет «100 років моди за 100 секунд»
Відео сюжет «100 років моди за 100 секунд»

II. Етап програми: «Будинки моди та відомі модельєри»

Вихователь: У XX столітті мода набула небувалих темпів розвитку. На весь світ зазвучали французькі модельні фірми Кутюр, Діор, Версаче, Дільче. Але такого розмаїття моди, як нині, не було в жодні часи. Учасники гри підготували інформацію про відомі будинки мод.
Слайди 8-12
Спартак: Центром моди з XVII ст. є Париж. У XX ст. для розвитку костюма працюючих жінок чимало зробила видатний французький художник-модельєр Коко Шанель. Головним принципом творчості Шанель стало спрощення форми одягу. ЇЇ повсякденні костюми відрізнялися не лише професійною майстерністю, а й точністю пропорцій, зручністю форми, художнім смаком, простотою й чіткістю ліній. Костюми Шанель підкреслювали елегантність і демократичність. Типовим було оздоблення країв деталей одягу шнуром, тасьмою, кантом. Досить швидко стиль «Шнель» набув небаченої популярності. Він і сьогодні домінує в багатьох видах одягу. Коко Шанель створила міжнародний стиль, який і досі не виходить із моди. Для моделей одягу Шанель характерною особливістю є довжина до коліна. Вона не визнавала міні й завжди прагнула, щоб лінія плеча знаходилася на своєму природному місці. Коко Шанель створила новий тип жіночої краси, який дійшов і до наших днів. Шанель була і є символом французької елегантності.
Слайди 13-15

Олексій: У 1947 році, відкривши свій будинок моделей, на арену моди вийшов Крістіан Діор. Його перша колекція моделей називалася «Нью-лук» - новий стиль. Він створив новий жіночий образ – тонку талію, покаті плечі й довгу пишну спідницю, повернувши костюму жіночність, м’якість лінії. До речі, ці елементи притаманні й сучасній моді. Діор у розробці своїх моделей за основу брав статуру людини. Неабиякого значення надавав він аксесуарам і різним доповненням. Моделі Діора гарні, зручні, функціональні, вишукані.
Слайди 16-18

Артем: Значний внесок у моделювання одягу зробив талановитий художник-модельєр П’єр Карден. Він не лише моделював прекрасний одяг, а й сам уміло кроїв і шив його. Основним принципом моделювання він вважав співвідношення плечей і стегон, що й відображалося в його нових пропорціях. У його моделях часто зустрічається поєднання темних і світлих тонів, асиметричність деталей костюма.
Слайди 19-21

Юля: На сьогодні до списку сучасних модельєрів-дизайнерів України входять: Діана Дорожкіна, Оксана Караванська, Ольга Фламі, Ксенія Марченко. Всесвітньо відома діяльність українського модельєра Михайла Вороніна, який почав свою кар’єру майстром- закрійником чоловічого одягу. Михайлом Вороніним уперше створено «макетно-жилетний метод», за яким одяг виготовляли без жодної примірки. Сьогодні відомий український кутюр’є вдосконалює свій метод, застосовуючи комп’ютерні технології. У своїх моделях важливого значення він надає силуету, лініям, кольору: чорному, темно-бордовому, темно-зеленому. Творчість Михайла Вороніна визнана міжнародною модою.


Вихователь: Тож ми познайомилися з деякими відомими модельєрами світу. А зараз проведемо бліц-опитування, перевіримо наскільки швидко ви за двома описами відгадаєте зашифроване слово, яке відносяться до окремих деталей одягу.
1. Неширока рюша, яка використовується для обробки суконь, блуз, спідниць.
Предмет, необхідний для гри в бадмінтон (волан)
2. Головний убір, компроміс між циліндром і фетровим капелюхом.
Незамінна річ у поході, у нім варять їжу на вогнищі. (казанок)
3. Вид краватки.
Комаха з красивими крилами. (метелик)
4. Тканина з гладкою, блискучою поверхнею.
З його допомогою визначають географічне положення країни, міста, села, річки тощо. (атлас)
5. Укорочена і полегшена рушниця.
6. Застібка особливої конструкції на комбінезонах, рюкзаках і тому подібне. (карабін)
7. М’яка, дуже еластична шкіра, що виробляється в основному з шкір овець і кіз.
Використовується для виготовлення печаток, верх взуття.
Порода мисливських собак північної лісової зони. (лайка)
8. У сучасній розмовній мові це слово вживається, коли говорять, що все гаразд, усе окей.
Тонка мереживна тканина: вишивка, плетіння, в’язка у вигляді наскрізного сітчастого малюнка, мереживо. (Ажур)
9. Чоловічий або жіночий верхній одяг без рукавів. У класичному варіанті надягають під піджак. (жилет)
10. Щільна, досить важка шовкова тканина зі штучного волокна, що йде на пошиття жіночих костюмів, суконь.
Літній широкополий капелюх із соломки або жорсткого полотна. (панама)

Молодці. Продовжуємо далі.

III. Етап програми: «Стилі одягу».
Слайди 22
Вихователь: Мода сьогодні досить демократична. Вона поєднує багато стилів, а інколи об’єднує їх в одній композиції. Але щоб композиція одягу була гармонійною, щоб уній відчувалася краса людини і певна відповідність внутрішньому світу особистості, кожній людині потрібні знання з тенденції моди та її основних стилів. Обираючи собі одяг, необхідно пам’ятати, що існує декілька основних стилів одягу. Одночасне поєднання у вбранні людини несумісних предметів одягу різних стилів, свідчить, як правило. Про відсутність гарного смаку. Отже, давайте з’ясуємо, які є стилі сучасного одягу.
Тож наступний етап називається «Стилі одягу» і в цьому нам допоможуть експерти у світі моди.
Слайд 23
1. Спортивний стиль. Його також називають «спортсвер». Цей яскравий, динамічний за своїм характером одяг з’явився дуже давно. Сьогодні одяг спортивного стилю із задоволенням вдягають усі – від дітей до осіб похилого віку, завдяки його практичності й комфортності. Характерні риси цього стилю, імовірно, відомі кожному. Це - вільний стиль, багато кишень, застібок-блискавок тощо. Проте надмірне захоплення цим стилем дозволить оточуючим вважати, що ви абсолютно байдужі до свого вбрання.
(показ моделей)
Слайд 24
2. Джинсовий стиль. Джинси існують близько 150 років. Ціле століття вони були робочим одягом – вбрання шахтарів, шукачів золота, ковбоїв-фермерів. І лише останні 70 років вони стали символом демократизації моди. Джинси стали «вічною річчю». Їх цінують за зручність, практичність. Демократичність тощо. Практично ніколи джинсовий стиль не втрачав своєї популярності, змінюючись лише у деталях, за кольором і формою, Якщо ви прихильник зручності й практичності в одязі, джинсовий стиль для вас. Проте не забувайте, що джинсовий костюм не відповідний для школи.
(показ моделей)
Слайд 25
3.Народний стиль. Створений багатовіковою колективною творчістю народний одяг завжди приваблює. Дивлячись на нього, ми відчуваємо унікальний духовний світ і образну насиченість народу-творця. Для вбрання в народному стилі характерне використання натуральних тканин і кольорів, вишивки, плетива, мережива тощо. Сьогодні цей стиль є дуже поширеним. Проте варто пам’ятати, що одяг у цьому стилі буде відповідним для відпочинку і просто неповторним у закордонних розважальних поїздках.
(показ моделей
Слайд 26
4. Романтичний стиль. Він передбачає створення витонченого, піднесеного образу. У жіночому образі цього стилю присутні мереживні комірці й манжети, волани, рюші, плаття з легких тканин. Ніяких геометричних орнаментів, вовняних, вельветових тканин. У чоловічому одязі присутні краватки, жилети, шийні хустини, сорочки із широкими рукавами.
( показ моделей)
Слайди 26-27
4. Діловий стиль. Включає той одяг, який є доцільним на роботі. Він є повною протилежністю народному і романтичному стилю. Вбрання цього стилю шиють із вовни або цупкої бавовни з дрібним узором. Характерним вбранням для цього стилю є діловий костюм. Він вимагає відповідних аксесуарів – краватки, сорочки, взуття. До цього стилю також відноситься шкільна форма. Для хлопців – це традиційний костюм з використанням кольорових галстуків, жилетів. А для дівчат – юбки, блузки, сарафани, брюки, жилети різнокольорової гамми

.

Вихователь: Перелік цей можна продовжувати, але ми назвали найвизначніші. Виникають нові стилі, деякі відходять, інші залишаються. Ну ,а створення власного стилю – це ваше власне «Я». Як ви думаєте чи достатньо притримуватися тільки стилю і моди, щоб мати гарний вигляд? Щоб розібратися в цьому, пропоную перейти до 4 етапу ,який називається «Зустрічають за одягом»
Слайд 29

IV. Етап програми «Зустрічають за одягом»

Олексій: Щоб бути завжди добре одягненим, треба мати смак. Багато людей впадають у крайнощі, одягаються за останнім словом моди, але при цьому стають вивіскою порожнечі, перетворюються в «пізнавальний знак» людей визначеного кола, для яких речі стають сенсом життя.
Смак – це, насамперед, почуття міри в усьому (що, де, коли одягати, як ставитися до своєї зовнішності, як триматися). Людина з гарним смаком дотримується декількох простих, але дуже важливих правил:
1. Одяг повинен відповідати своєму призначенню: домашній, спортивний, робочий, що повинен бути одночасно зручним і красивим.
2. Одяг повинен відповідати віку.
Слайд 30
Сергій: Віку повинна відповідати не тільки модель, але й колір. Давно уже встановлено, що він впливає на нашу енергетику й тим самим на наше самопочуття. Людина визначила, що чорний і синій, тобто ультрафіолетовий спектр, а в жіночому одязі повинні переважати червоні тони.
Вихователь: Яка ж роль кольору в одязі, розповість Юра.
Юра: Колір – один із найяскравіших виразних засобів у костюмі. Він сильно впливає на почуття, стан, настрій людей. Є науково обґрунтовані закономірності сприйняття кольорів.
Червоний колір – динамічний, емоційний;
Синій колір – спокійний, надійний, мудрий;
Білий колір – урівноважений, свіжий;
Жовтий – життєрадісний, товариський.

Слайд 31
Артем: Модельєри при створенні костюма обов’язково враховують властивості кольору. Світлі, чисті, теплі кольори збільшують предмет, роблять «легшим». Темні, холодні – зменшують, додають ваги.
При виборі кольору в одязі не слід забувати прості правила:
1. Не може бути красивим те, що може завдати шкоди твоєму здоров’ю.
2. Одяг повинен відповідати індивідуальним особливостям людини.
3. Усі предмети й частини костюма повинні добре сполучатися один з одним за призначенням, у кольорі, тканинах, за стилем.
Пам’ятка: як правильно підібрати одяг
Вихователь: А зараз ми відправимося в магазин, наше завдання дати покупцю правильну пораду.
1. Одній по купальниці прийшлася до смаку сукня з вузькими частими поперечними смужками. Молоденька продавщиця відмовляє її від покупки: « Такі смужки вас повнитимуть». Вірну чи не вірну пораду дає продавщиця?
Олексій: Невірну. Малюнок тканини з вузькими й обов’язково частими лініями не повнитиме жінку.
2. Жінка маленького зросту придбала собі сукню з тканини з крупним яскравим малюнком. Ви згодні з її вибором?
Спартак: Жінкам маленького зросту не варто носити одяг з тканини з крупним малюнком).
3. Висока струнка дівчина вибирала костюм у крупну клітку. Чи добрий смак у цієї дівчини?
Тарас: Так.
4. Дуже висока худенька жінка намагається підібрати собі спідницю. Яку спідницю їй треба вибрати?
Юля: ЇЇ треба вибрати спідницю у складку або «напівсонце». Не слід носити вузькі прямі спідниці.

V. Етап програми: «Проводжають за розумом»

Вихователь: Наступна сходинка програми « Проводжають за розумом». Я пропоную глянути на себе уважніше і не тільки в дзеркало, де відбивається зовнішній вигляд, а більше вглиб себе.
Спартак: Недаремно в народі говорять: «Зустрічають за одягом, а проводжають за розумом». Досить часто дехто намагається помітним і модним одягом компенсувати сірість свого розуму. Не уміючи якось інакше самовиразитися і самоствердитися в очах оточення, вони намагаються показати свою індивідуальність доступними засобами. Не варто зациклюватись тільки на матеріальному благополуччі й турботі про красиву зовнішність і одяг. Не завжди наявність усього цього робить людину щасливою. Людина прекрасна не лише одягом, обличчям і своїм товстим гаманцем, але, як писав російський письменник Антон Павлович Чехов «душею і думами». Ні за які гроші не можна купити ні кохання, ні щастя. Люди люблять одне одного за моральні якості. Головне у людини -внутрішня краса.
Олексій: Дозволь тобі заперечити. Не думаю, що внутрішня краса є важливішою за зовнішню. Зовнішній вигляд – це те, що відразу впадає всім у вічі. По тому наскільки охайно вдягнена людина, можна судити про рівень її культури. Гарний зовнішній вигляд свідчить про повагу людини до себе і до людей, які її оточують, про наявність у неї почуття власної гідності.
Тарас: Мені здається, що у вашій суперечці народилась істина. Я подумав, що важливим для людини має бути і зовнішня і внутрішня краса. Вони мають доповнювати одна одну. Кожен з нас повинен прагнути гарно виглядати і розвивати в собі кращі моральні якості: чуйність, доброту, душевність. Тоді ми обов’язково будемо щасливими.
Вихователь: Вашій увазі пропонуємо сценку «У чому краса людини».
Сценка «У чому краса людини»

Вихователь: Не завжди красива зовні людина має красиву душу чи здатна на благородні вчинки. За зовнішнім виглядом людини не можна визначити її красу, це можливо зробити лише за її поведінкою, вчинками.
Я задоволена, що ви зрозуміли, у чому краса людини. Що ви, перебуваючи на порозі самостійного життя, усвідомили: красива людина і поведінкою, і вчинками, і зовнішнім виглядом.
Ми з вами поговорили про моду, про стилі, про смаки. Нарешті ми можемо скласти модель образу людини
ОБРАЗ ЛЮДИНИ = складається з
+
Стиль (тобто індивідуальний стиль – кожна людина з народження має якусь власну індивідуальність, яка протягом всього життя залишається разом з людиною і робить її неповторною і несхожою на інших)
+
Мода (це сукупність смаків, що діє в той чи інший період часу)
+
Імідж ( що таке імідж)

Сергій: У великому енциклопедичному словнику слово «імідж» - (від лат.- образ, вигляд), цілеспрямовано сформований образ (якої-небудь особи), покликаний зробити емоційний вплив на кого-небудь з метою популяризації, реклами та досягнення успіху.

Вихователь:
Важливо розуміти, що імідж – це не вроджена якість, а придбане, створене та сформоване.
Імідж, мода, стиль – взаємозалежні і мають рівне значення в образі.
Наприклад, якщо людина добре знає свій індивідуальний стиль, орієнтується в моді, але не формує свій імідж, тоді його зовнішній вигляд буде неефектний;
Або , якщо хтось відмінно знає свій стиль і дотримується іміджу, але не стежить за модою, тоді він ризикує виглядати смішно. І , якщо людина стежить за модою. Дотримується свого іміджу, але не має індивідуального стилю, він виглядатиме шаблонно – як усі.



Підсумок програми
Сподіваємося, що наша зустріч переконала вас в тому, що одяг – це дуже цікава й захоплююча тема для вивчення, а отриманні знання – стануть вам у пригоді. Я хотіла б, щоб кредом вашого життя стали слова Коко Шанель: «Я не думаю про те, щоб бути модною. Більшу частину свого часу я присвячую тому, щоб бути здоровою». Виховна година закінчилася, дякуємо всім за увагу. А чи сподобалася вам наша програма ми визначимо наступним чином: треба наклеїти кольорові стікери на колаж ( фіолетовий –так, зелений –ні, жовтий – недуже).
Категорія: Виховна година | Додав: ivakhvika (24.02.2016)
Переглядів: 1265 | Рейтинг: 0.0/0
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]