Органи чуттів. Орган зору. Як вони допомагають людині

Тема. Органи  чуттів. Орган зору. Як вони допомагають людині

Мета. Ознайомити з органами чуттів, які допомагають  людині пізнати навколишній світ; розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, виховувати бажання дотримуватися правил гігієни.
Обладнання:  малюнки із зображеннями  органів чуттів, зірочки червоного, зеленого, жовтого і синього кольору,  картки - ілюстрації із зображенням однакових квітів, прапорців, великого та малого паравозика, м’яч, сигнальні картки зеленого та червоного кольору.
Хід   години здоров’я
І. Актуалізація необхідних знань
   Вступне слово вчителя
- Упродовж дня у нас виникає багато різних відчуттів. То що таке відчуття? Послухайте уважно слова — відчуття, чуття (підказую дітям, показуючи на вухо). Ці слова схожі на слово чути, чи не так? Чим ми чуємо? Дійсно, вушками. Вони допомагають нам чути голоси, різні звуки. Але поміркуймо разом, чи тільки вушка допомагають нам пізнати навколишній світ? Що допомагає нам поба¬чити речі? Так, очі.
Скажіть, а чи зможемо ми відчути смак їжі вуш¬ками або очима? Ми відчуваємо смак тільки тоді, коли починаємо їсти або пити. А допомагає нам це зробити язичок.
Чим ми відчуваємо запах їжі? Мабуть, всі зна¬ють, як пахне свіжий хліб. Смачно? А без носика ми зможемо відчути запахи?
Коли ми беремо у руки сніг, або сніжинка впала на ніс, чи в черевик потрапив сніг, що ми відчуває¬мо? Як ви гадаєте, чим ми відчуваємо, що сніг хо¬лодний? Мабуть, шкірою, чи не так? А зараз ще раз повторимо, що нам допомагає відчувати.
ІІ. Опрацювання нового матеріалу
   1. Гра « Покажи, що зображено»
      По черзі вивішую малюнки на дошці. Діти показують той орган чуттів, що зображено на малюнку. « Ланюжком»  показують і пояснюють так:
  Діти:
—     Ось носи¬к. Ніс — це орган нюху. 

—     Ось вушка. Вуха — орган слуху.

—     Це — очки. Очі — орган зору. 

—     Показую язичок . Язик — орган смаку.

    — Шкіра — це орган дотику. Пропоную всім: погладьте себе по щічках. Гладенькі вони? ( Так)
       Учитель:
—    Все це — органи чуттів. Скільки їх? Подивіть¬ся на дошку і порахуйте їх усі разом. Отже, людина має п'ять органів чуттів: нюх, слух, зір, смак, дотик.
   2. Читання вчителем вірша
    - Послухайте віршик:
Знає нас і він, і ти.
Між собою ми брати.
                                Робимо життя яскравим,
                                  Все навкруг стає цікавим.
Вушка чують спів пташок,
Голос батька, рідної неньки.
Смак відчує язичок —
Чи гірке, чи солоденьке.
Очі бачать кольори,
Розмір, форму всіх предметів.
Носик нюха навкруги,
Ловить запахи в повітрі.
Шкіра може підказати,
Чи колюче, чи гладеньке,
Чи холодне, чи тепленьке.
Пам'ятайте п'ять братів,
Звуть нас — органи чуттів.
                                                          О.Шелухіна
- Сьогодні на нашій бесіді ми дізнаємося багато нового про орган зору, але давайте трішки відпочинемо. 
Фізкультхвилинка
— Молодці! Вмієте гарно і працювати, і відпочи¬вати. Сідайте.
3. Робота з картками - ілюстраціями
Подивіться, будь ласка, на картки, які лежать у вас на партах. Покажіть мені зірочку червоного кольору, тепер зеленого, синього, жовтого. Скажіть, чи допомогли вам очі розрізнити кольори?
Тепер покажіть мені дві однакові квіточки, два однакових прапорці. Що ж допомогло нам побачи¬ти, однакові ці малюнки, чи ні?
Знайдіть великого паровозика, а тепер маленько¬го. Чи допомогли вам тепер очі відрізнити більше від меншого?
Покладіть картки. Ми з'ясували, що завдяки очам ми бачимо речі, їх форму, колір та розмір.
4. Гра « Уяви»
А зараз пограємо у таку гру. Заплющіть оченята та ще й закрийте їх долоньками, щоб нічогісінько не було видно, і без мого сигналу не розплющуйте.
Чи бачите ви, що я зараз роблю? А чи бачите, що я тримаю у руках? Я вам підкажу: стою біля дверей і тримаю в руках м'ячика.
А тепер скажіть, маленький він чи великий? Якого кольору? Розплющіть очі. То який м'ячик, великий чи маленький? Якого ж він кольору? Чому ви не змогли мені відповісти на запитання із заплющени¬ми очима? Чи цікаво нічого не бачити? Чи цриємно це?
Отже, щоб нам було цікаво жити, ми могли бачи¬ти все, що нас оточує, потрібно берегти свої очі, піклуватися про них, не завдавати їм шкоди.
З'ясуємо, що корисно для наших очей, а що діє на них шкідливо.
 5. Гра « Шкідливо – корисно»  (Діти відповідають за допомогою сигнальних карток)
•    Чи корисно для очей довго дивитися телевізорі сидіти близько біля екрана?
•    А довго грати у ком¬п'ютерні ігри?
•    Чи корисно їсти моркву і пити моркв’яний сік?
•    Читати, якщо в кімнаті недостатньо світла?
•    Їсти овочі, фрукти, горішки, рибу, м'ясо, сир, пити кефір, молоко, сік?
•    Схиляти голівку дуже низько над зошитом чи книжкою?
•    Корисно чи ні робити зарядку для очей?
6.Зарядка для очей
Зараз ми навчимося робити таку зарядку, щоб вимогли виконувати її вдома.
 — Працюємо далі.
•    Чи можна штрикати різними предметами у вічі собі або комусь іншому?
•    А розпилювати різні речо¬вини? Чи корисно це для очей?
•    Чи корисно носити окуляри, якщо їх призна¬чив лікар?
(Якщо лікар виписав вам окуляри, їх обов'язково треба носити і нічого цього соромитися. Очам треба допомагати.)
•    Чи можна терти очі брудними руками? Чи ко¬рисно це для очей?
•    А вмиватися чистою водою?
•    Чи можна тримати близько біля обличчя тва¬рину або птаха?
•    Чи корисно займатися спортом, робити ранко¬ву зарядку?
•    А сипати пісок один одному в очі?
•    Чи корисно гуляти на свіжому повітрі та лягати вчасно спати?
Запам'я¬тайте назавжди, що корисно для очей, а що завдає їм шкоди.
Я пропоную з'ясувати, що робити, якщо все-таки завдали шкоди очам. Наприклад, туди потрапив пил, пісок або якась речовина, око поранили гострим предметом тощо?
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
  Складання пам'ятки догляду за очима
  Пам'ятка
Якщо ви завдали шкоди очам, обов'язково треба вернутися за допомогою до дорослих, а разом з ними - до лікаря. Зір треба берегти змалечку! Очі — це уже тендітний і разом з тим дуже складний орган. Якщо не піклуватися про них, не берегти їх, то можна послабити зір, а то й зовсім його втратити. Вживайте якомога більше соків, овочів, фруктів, молочних продуктів, горіхів, риби. Робіть вранці зарядку, займайтеся спортом, більше гуляйте на свіжому повітрі, лягайте вчасно спати — і тоді ваші оченята будуть здорові.
 ІV. Підсумок години здоров’я 
    - Які органи чуттів запам'ятали? Скільки їх?
   -  Про який орган чуттів ми говорили найбільше?
   - З ким поділитися пам'яткою догляду за очима?                            

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 9205 | Рейтинг: 2.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]