Вибір майбутньої професіїМета: формування в учнів відповідального ставлення до вибору професії; актуалізація проблеми успішного вибору професії; діагностика особистих здібностей та схильностей кожного учня. Обладнання: Результати опитування. Хід заняття 1. Вступне слово вчителя. Доброго дня! На минулій класній годині, яка була присвячена вибору вашої майбутньої професії, ми провели опитування. Уже готові результати і ми можемо визначити ступінь ваших бажань займатися тією чи іншою справою, а також рівень ваших здібностей до цих занять. Проаналізуймо результати цього тестування. (Учитель роздає учням опрацьовані результати тестування за методикою Є. Клімова із запропонованою ним класифікацією професій, на які діти повинні в першу чергу звернути увагу (Додаток 1)). Я пропоную вам розглянути ваші особисті показники і зробити певні висновки. Питання, на які ви відповідали, легко можна класифікувати за п’ятьма напрямами: 1. «людина — природа», 2. «людина — техніка», 3. «людина — знакова система», 4. «людина — мистецтво», 5. «людина — людина». За кожним напрямком ви набрали певну суму «плюсів». Найбільша отримана сума вказує на той тип професій, який найбільше підходить саме вам. Малі та від'ємні суми вказують на типи професій, яких треба уникати. 2. Класифікація професій за предметом праці. 1. «Людина — техніка» (Л—Т). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням деталей, виробів, механізмів (виготовлення деталей, машин, механізмів ручним способом, на верстатах і автоматичних лініях, слюсарно-складальні роботи, монтажні й електромонтажні, будівельно-обробні, виготовлення харчових продуктів); • обслуговуванням технічних об'єктів (встановлення й обслуговування устаткування, управління верстатами, машинами, механізмами, транспортними засобами і будівельними машинами); • відновленням (відновлення й ремонт технічного устаткування, виробів); • вивченням (контроль і аналіз якості виробів і механізмів, випробування якості виробів), 2. «Людина — людина» (Л—Л). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • вихованням, навчанням, тренуванням інших людей (вихователь дошкільних установ, дитячих будинків, викладач у школах та Інших навчальних закладах, майстер виробничого навчання, спортивний тренер тощо); • медичним обслуговуванням людей і доглядом за ними (лікар, зубний технік, медична сестра); • правовою допомогою (суддя, адвокат, юрист, працівник міліції тощо); • організацією людей, керівництвом і управлінням ними (адміністратор, менеджер тощо); • вивченням, описом, дослідженням інших людей (соціолог, психолог, журналіст, слідчий тощо). 3. «Людина — знакова система» (Л—3). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням, розрахунком, сортуванням (бухгалтер, економіст, листоноша тощо); • шифровкою, дешифровкою, розпізнаванням символів (стенографіст, радист, лінгвіст, філолог, історик, математик, бібліотекар тощо); • управлінням руху (диспетчер, інспектор ДАІ тощо); • складанням і зберіганням документації (нотаріус, архіваріус, діловод тощо); • відновленням, усуненням спотворень (коректор, редактор тощо). 4. «Людина — природа» (Л—П). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням, переробкою (садівник, технолог харчової промисловості тощо); • обслуговуванням, охороною флори і фауни (працівник лісового господарства, квітникар, птахівник, тваринник тощо); • заготовкою продуктів, експлуатацією природних ресурсів (мисливець, рибалка, лісоруб, агроном, зоотехнік тощо); • відновленням, лікуванням (ветеринар, еколог, лісовод тощо); • вивченням, описом, дослідженням (генетик, геолог, ботанік, зоолог, метролог тощо). 5. «Людина — художній образ» (Л—Х). Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням, створенням (архітектор, дизайнер, скульптор, модельєр, художник, режисер, композитор тощо); • виконанням, виготовленням виробів за зразком в одному примірнику (диригент, музикант, вокаліст, актор, ювелір, реставратор, оформлювач тощо); • з відтворенням, копіюванням, розмноженням художніх творів (майстер розпису, шліфувальник каміння, маляр тощо). Додаток 1 Класифікація професій за напрямками «Людина — природа» Професії: агроном, обробник овочів, обробник соків, овочівник, озеленювач, садівник, насіннєзнавець, ботанік, геоботанік, фізіолог рослин, ветеринарний фельдшер, оператор тваринницьких комплексів, оператор кормоцехів, мисливствознавець, бджоляр, рибовод, тренер коней, вівчар, гідробіолог, дресирувальник, зоотехнік, зоолог, ентомолог, іхтіолог, біохімік, вірусолог, генетик, мікробіолог, фізіолог, цитолог, еколог, ембріолог, лісник, агрометеоролог, кліматолог, метеоролог, рибовод, гідролог, іхтіолог, океанолог, підривник, маркшейдер, технік-топограф, ботаніко-географ, геоморфолог, гірський інженер, апаратник з виробництва борошна, пекар, пресувальник напівфабрикату макаронних виробів, машиніст потокової автоматичної лінії, майстер кисломолочної продукції, сировар-майстер, апаратник виробництва харчових продуктів, формувальник ковбасних виробів, коптильник ковбасних виробів, апаратник ферментації препаратів біосинтезу, апаратник нейтралізації, оператор вирощування дріжджів, технік мікробіологічного виробництва, інженер-технолог. «Людина — техніка» Професії: випробувач електромашин, кабельник, машиністи, обмотувальник електромоторів, складальник електромашин, слюсар, обробник дротів і кабелів, електрик, електромонтер, електромеханік, інженер, монтажник, оператор процесів, складальник мікросхем, слюсар, радіоінженер-тополог, інженер електрозв'язку, апаратник, бурильник свердловин, вишкомонтажник, газозварник, газорізальник, моторист, трубоукладач, арматурник, бетонник, підривник, каменяр, покрівельник, маляр, обробник, тесляр, скляр, столяр, штукатур, шліфувальник, бляхар, ливарник Металів і сплавів, модельник виробів, що виплавляються, терміст, формувальник машинного і ручного формування, токар, фрезерувальник, формувальник, оглядач вагонів, технік-шляховик залізничних колій, технік-електрик, водій, матрос, судновий електромеханік, судноводій, авіаційний механік, авіаційний технік, бортрадист, технік-механік, бортінженер, пілот, в'язальник, годинникар. «Людина — знакова система» Професії: бібліотекар, діловод, коректор, друкарка, складач, паспортист, листоноша, радіооператор, стенографіст, архіваріус, бібліографіст, сходознавець, історик, лінгвіст, нотаріус, патентознавець, перекладач, філософ, банківський службовець, касир, лаборант, оператор зв'язку, друкар, табельник, обліковець, агент з цінних паперів, астроном, аудитор, брокер, бухгалтер, математик, метролог, податковий інспектор, провізор, статистик, стандартизатор, фармацевт, фізик, фінансовий інспектор, хімік, економіст, диспетчер управління рухом, кресляр, штурман, картограф, конструктор, маркшейдер, оператор ЕОМ, технік ЕОМ, інженер-програміст, інженер-технолог АСУ, математик-програміст, програміст WEB-сайтів. «Людина — мистецтво» Професії: артист, вокаліст, диригент, мистецтвознавець, кінознавець, режисер, композитор, концертмейстер, музикант, музикант-педагог, художник, декоратор-оформлювач, маляр, ліпник, архітектор, дизайнер, реставратор, скульптор, вишивальниця, гравер, закрійник, кондитер, косметолог, кулінар, мереживниця, перукар, кравець, кушнір, гончар, склодув, вітражист, різьбяр по дереву, ювелір, друкар, складач, фотограф, ретушер, модельєр. «Людина — людина» Професії: няня, дефектолог, вихователь, вожатий, методист, викладач, тренер, лікар, міліціонер, адвокат, прокурор, суддя, юрисконсульт, адміністратор торгового залу, гід-перекладач, екскурсовод, бармен, бортпровідник, буфетник, гардеробник, покоївка, касир, контролер ощадкаси, офіціант, перукар, кухар, приймальник ательє, продавець, провідник, приймальник замовлень, реєстратор, соціальний працівник, телефоністка, швейцар, майстер ділянки, цеху, секретар, підприємець, організатор малого бізнесу, менеджер, журналіст, кореспондент, психолог, слідчий, соціолог. | |
| |
Переглядів: 2391 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Всього коментарів: 0 | |