Цілісність здоров'я взаємозв’язок фізичної, соціальної, психічної і духової його складових. Чинники здоров'я
Тема: Цілісність здоров'я: взаємозв’язок фізичної, соціальної, психічної і духової його складових. Чинники здоров'я. Мета: формувати в учнів уявлення про здоров'я та його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку. Розширити набуті знання про складові здоров'я: фізичне, соціальне, психічне і духовне; збагатити уявлення про чинники, які впливають на стан здоров'я. розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я і здоров'я оточуючих; виховувати почуття милосердя, гуманного ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Обладнання: малюнки та ілюстрації, схематичне зображення здоров'я, зошит та підручник. Хід уроку - Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися. Девіз уроку: Хто здоровий, той сміється, Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, Це ж чудово для людини. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Бесіда. - Як ви зміцнювали здоров'я упродовж тижня? - Кому доводилося вести боротьбу з ворогами країни Здоров'я? - Як ви це робили? Підсумовуючи вищесказане: Що це таке? Коли воно є, - марно тратимо, не дбаємо, А коли його не стане – віддали б усе, Щоб повернути назад. (Здоров'я) - Звичайно це здоров'я. - Що ви знаєте про здоров'я? чому кажуть, що здоров'я – всьому голова? - Можна втратити гроші, якесь багатство. А як тратять здоров’я? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ - Що таке здоров'я, ви вже маєте уявлення. А щоб його зміцнювати і не втратити, треба знати, з чого воно складається, які чинники впливають на здоров'я. Це і є завданням нашого уроку. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда - Можливо хтось знає, з чого складається здоров'я? - З чим його можна порівняти? 2. Розповідь. На запитання «Що таке здоров'я?» сучасна наука налічує близько 300 визначень. Сьогодні ви теж називали, як розумієте поняття здоров'я. Здоров'я – одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя. Здоров'я – це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів, психологічне, соціальне і духовне благополуччя. Я уявляю, що здоров'я – це така квітка, яка може змінювати своє забарвлення, свою форму і розміри, залежно від впливу на неї різних чинників. (Схема «Складові здоров'я») Людина – живий організм. Вона росте і розвивається. В неї змінюється маса тіла, зріст, розміри всіх органів, м'язи, сила. Кожна людина має свій колір шкіри, волосся, свій пульс, частоту дихання. Вона спроможна виконувати якусь дію: рухатися, працювати. Всі ці показники є фізичними показниками здоров'я. Тобто це – фізичне здоров'я. (1. Фізичне) Усе своє життя від народження до смерті людина перебуває в оточенні інших людей, певних соціальних груп (сім'я, дитячий садок, школа, клас, професійна спілка). Саме в цих групах відбувається соціалізація (становлення) особи, вибір нею тих соціальних ролей, які вона зможе успішно із задоволенням виконувати впродовж свого життя. В цих соціальних групах людина стає такою, якою хоче стати, поводиться з людьми так, як хоче, щоб поводились із нею. Це ознаки соціальної складової здоров'я. (2. Соціальне) Від того, як людина буде поводитися в оточені з іншими людьми, який шлях становлення вона собі вибере, залежатиме її самопочуття та поведінка кожного оточуючого. Невміння контролювати почуттями та емоціями впливає на психіку людини, тобто психічну або емоційну складову здоров'я. (3. Психічне або емоційне) Четверта складова здоров'я – духовне. Без нього людина прожити не може. Це розумна думка, весела вдача, доброта, мудре слово, щире серце. Це вміння бачити прекрасне у довкіллі і в собі, вміння приймати рішення. Це норма поведінки, вчинки, вибір життєвого шляху, розуміння сутності навколишнього світу, місця людини в природі й суспільстві, це віра людини в свої сили, вміння ставити мету і докладати зусилля для її досягнення. Завдяки духовності індивід (людина) стає особистістю. (4. Духовне) 3. Фізкультхвилинка Раз — підняли руки вгору. Два — схилилися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. Раз, два, три, чотири — Треба знову прямо стати, П’ять, шість, сім, вісім — І спочатку починати. 4. Самостійна робота з підручником по групах. 1 група. Знайти і визначити, які ознаки фізичної складової здоров'я. 2 група. Які ознаки психічного здоров'я? 3 група. Які ознаки соціальної складової здоров'я? 4 група. Які ознаки духовної складової здоров'я? V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Самостійна робота з підручником (с. 9-11) 2. Перевірка набутих знань. - Що впливає на здоров'я людини? - Що найбільш впливає на зміцнення і збереження здоров'я? VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ 1. Релаксаційна пауза. - А зараз заплющіть очі і уявіть, що ви на лісовій галявині. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, сонячне проміння гладить ваші голівки. Повіває ніжний вітерець і ви вдихаєте на повні груди пахощі ранкових ароматів. Прислухайтесь до навколишнього. Що це за звуки? Може, це шумлять дерева, чи співають пташки, а, може, ви чуєте як звучить книга? Ви наповнюєтесь цим розмаїттям звуків і на душі радісно, тепло… А тепер розплющіть очі й повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжіть, тишину і гарний настрій до кінця дня. 2. Гра «Хто більше знає». - Кожен ряд по черзі називає умови для зміцнення здоров'я. | |
| |
Переглядів: 4217 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Народні промисли України |
Всього коментарів: 0 | |