Урок 22 Тема: Складові дороги. Безпечний перехід проїжджої частини дорогиМета: вчити учнів розпізнавати основні частини дороги (проїжджа частина, бордюр, тротуар, перехрестя, перехід), дорожні знаки, що позначають пішохідний перехід, сигнали світлофора; спонукати дітей до виконання правил безпечного переходу проїжджої частини дороги у місті чи селі. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти, Руку гарно підіймати Та знання мерщій хапати. 11. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності ►► Робота над загадкою • Йде з села до села, а з місця й кроку не зробить. {Шлях) — Яка небезпека може вам загрожувати на вулиці? на дорозі? III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтеся, з яких частин складається вулиця, будете вчитися правильно переходити через вулицю. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя з елементами бесіди — Вулицями міста безперервно рухається транспорт. Щоб не потрапити під автомобіль і не спричинити аварію, всі мають дотримуватися правил дорожнього руху. Ці правила мають знати водії автомобілів і автобусів, мотоциклісти і велосипедисти. Ці правила добре мають знати і всі пішоходи: дорослі й діти. У правилах зазначено, що для машин відведена проїжджа частина дороги, а для пішоходів — тротуари, що вулицю можна переходити там, де є лінії розмітки чи покажчики переходу. Руху правила єдині, їх повинні поважати, Знати їх усі повинні — І дорослі, і малята. Добрий друг наш — знак дорожній Ставиться не так собі, Як подружиться з ним кожен, Допоможе він тобі. Щоб не трапилося всяке, Шанувати треба знаки. На дорозі небезпечно, Тож обачним буть доречно. Руху правила єдині, Знати їх усі повинні. Шануватимуть їх люди — Скрізь тоді порядок буде! — Кожна вулиця має проїжджу частину для руху транспорту. Це — дорога. Пішоходи ходять узбіччями або тротуарами. Тротуар відгороджено від проїжджої частини бордюром. Учитель малює вулицю: позначає проїжджу частину, тротуар, перехрестя і переходи. Тротуари — це доріжки, Ми по них ідемо пішки. Всі, хто тротуаром ходить, Звуться просто — пішоходи. — Тепер намалюємо ще одну вулицю, щоб вона перетиналася з цією, і позначимо її тротуари. Тут вулиці перетинатимуться, утворюється перехрестя. Перехрестя — це місце перетину доріг. Я правдиво вам скажу, Всім це місце я вкажу. Друзі, слово честі, — Де схрестилися дороги, Рух порядок має строгий — Там і... (перехрестя). — Запам’ятайте, що переходити вулицю можна там, де є лінії — покажчики переходу. Такий перехід називається «зебра». (Малює.) Цей перехід зроблено так, щоб усі пішоходи бачили, де переходити вулицю, щоб водії транспорту також його бачили і помічали, заздалегідь знижаючи швидкість. У місцях переходів часто встановлюють знак «Пішохідний перехід». Він показує, де можна переходити вулицю. Учитель показує знак «Пішохідний перехід». Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась — Звідкіля вона взялась? «Зебра» в нас на переході — Та чи є така в природі? (Пішохіднарозмітка «Зебра») — Вулицю потрібно переходити спокійно, кроком. У жодному разі не перебігати її, бо можна спіткнутися і впасти. Якщо вулиця з двостороннім рухом, то, перш ніж зійти з тротуару, треба подивитися ліворуч і переконатися, що вулиця вільна — немає транспорту, потім дійти до середини вулиці, подивитися праворуч — чи немає машин. Тільки після цього можна переходити на іншу сторону. На переході біля світлофору Правил дотримуйся дуже суворо: Спочатку ліворуч ти подивись, Немає машин? — То йди, не барись, Далі йти теж маєш право, Як машин немає справа! — Коли переходиш вулицю, слід обов’язково міцно триматися за руку мами чи татуся і переходити тільки із ними. — Відгадайте загадку. • Він на вулиці щораз Оком блимає на нас. — Зупинися! Підожди! Терпеливо стій-но! А тепер, будь ласка, йди Впевнено й спокійно! (Світлофор) — Скільки сигналів має світлофор? — Що каже червоне світло? — Що каже жовте світло? — Що каже зелене світло? Світлофор потрібен всім: І дорослим, і малим. Друзі, він багато може, — Пішоходам допоможе Він дорогу перейти Без лихих пригод в путі. Блимне лиш червоним оком — Нас застерігає строго, Що не можна крокувати, Необхідно почекати. А засвітиться зелене: І для тебе, і для мене Шлях відкритий, можна йти, Дуже раді я і ти. — Як можна перейти велике перехрестя? Знають діти всі, напевно, Перехід бува підземний. Під землею люди йдуть — І безпечна їхня путь. Нагорі біжать машини, Проїжджають без упину, А внизу йде пішохід — Дуже зручний перехід. Він стрічає всіх привітно, Навіть вдень горить тут світло. Учитель показує дорожній знак «Підземний перехід». 2 Фізкультхвилинка СУНИЧКИ Ми два кошика взяли І з сестричкою пішли Назбирати ягідок. Ну, та й гарні там сунички! їх найбільше коло річки, У траві, кругом пеньків, Все збирав би, їв та їв. Вже як сонечко сідало, Ми про кошики згадали, — Назбирали, скільки встигли, І додому вже не бігли. V.Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота в парах — Розгляньте малюнок. (Картка 1) Позначте основні частини вулиці. 1 — бордюр 2 — тротуар 3 — перехрестя 4 — проїжджа частина 5 — пішохідний перехід 6 — підземний перехід — Як називається перетин вулиць? — Які переходи ти знаєш? — Які переходи ти бачиш на малюнку? — Скільки світлофорів ти бачиш на малюнку? — Яке світло на кожному світлофорі? — Скільки машин на проїжджій частині? 2 Робота над прислів'ям Хворому і мед гіркий. VI. Підсумок уроку — Де їздять машини? — Де ходять пішоходи? — Де ви переходите дорогу? — Які бувають переходи? — Як називають пішохідну доріжку на проїжджій частині? — Як ви переходите дорогу там, де є світлофор? — Що означає кожний сигнал світлофора? — Як ви переходите дорогу там, де немає світлофора? — Якими переходами ви користуєтеся дорогою до школи? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 7400 | |
Природа навколо нас |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Тварини рідного краю |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ... |
Всього коментарів: 0 | |