Урок 20 Тема: Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від дому до школиМета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки в мікрорайоні школи; вчити учнів обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг, вибір безпечного маршруту від дому до школи; розвивати спостережливість, самостійність; виховувати культуру поведінки дітей на вулиці. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Нумо, діти, підведіться, Одне одному всміхніться! Пролунав уже дзвінок — Всіх покликав на урок. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Які місця у школі, на вашу думку, можуть бути небезпечними? — Які місця у шкільному подвір’ї можуть бути небезпечними? III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з правилами безпечної поведінки в мікрорайоні школи, будете вчитися обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота над загадкою • Не золото, а найдорожче. (Життя) 2 Робота за малюнками — Небезпека може підстерігати і в мікрорайоні школи, коли йдеш зі школи додому. — Поза школою теж не забувай про обережність. Часом школярі граються ручками, кидають одне в одного книжки, портфелі. Це — небезпечно. — Розгляньте малюнки. (Картка 1) Що роблять діти? Поміркуйте, чим небезпечна така поведінка дітей. Складіть речення. 3 Вивчення правил безпеки Запам’ятайте правила безпечної поведінки в мікрорайоні школи! • Не грайся на сходах, біля вікон, теплиць і люків. • Не штовхайся. • Не грайся палицями, рогатками, гострими і важкими предметами. • Обминай смітники — там бруд, сморід, багато мікробів. • Коли йдеш зі школи додому, виходь через ворота. Через огорожу (забір) не лазь. • Грай у м’яч тільки в місцях для гри. Не грайся біля вікон. 4 Фізкультхвилинка Сірий котик міцно спав, Навіть пісню не співав. Та нарешті стрепенувся І довкола озирнувся. Став смачненько потягатись І чистенько умиватись. Порозчісував він вуса — Довгі-довгі, русі-русі. Зуби й кігті нагострив Й до комірчини побрів, — Буде мишку полювати І добро оберігати. Й ми, як котик, відпочили, Щоб зміцніли наші сили. Л. Кондрацька 5 Робота над загадкою • Підморгне зеленим оком — ми йдемо, Підморгне червоним оком — стоїмо. (Світлофор) Пішоходи, пішоходи На бульварі, на майдані, Тротуаром і по сходах Поспішають на змагання, До роботи, у гурток, І, звичайно ж, на урок! Л. Коваль — Ви щодня ходите до ніколи певним маршрутом. Цей маршрут необхідно знати напам’ять. Дуже добре було б разом з батьками декілька разів пройтися цим маршрутом, щоб пильно звернути увагу на: • дорожні знаки, які є на цьому маршруті; • на дорожню розмітку; • на сигнали світлофора. Потрібно знати, по яких вулицях проходить ваша дорога до школи; яка дорога найкоротша; яка — найбезпечніша; які є пішохідні переходи: наземні, підземні. Висновок. Головне — вибрати найбільш безпечний маршрут та завжди ходити цим маршрутом. V.Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота в парах — Розкажіть, як перейти дорогу, якщо немає світлофора. Користуйся словами: наліво, направо, зупинитися, кроком. (Подивись ліворуч. Якщо машин немає — йди кроком, не біжи. На середині дороги зупинись. Подивись праворуч. Якщо машин немає — йди.) Висновок Переходь дорогу лише: • у дозволених місцях; • на зелене світло світлофора; • коли транспорт зупинився або знаходиться дуже далеко. — Під час переходу спочатку подивись ліворуч, посередині дороги — праворуч. — Не грайся на дорозі! — Розгляньте малюнок. (Картка 2) Позначте зеленим і червоним кольором безпечну і небезпечну поведінку дітей на маршруті «школа — дім». ►► Гра «Добре чи погано» — Розгляньте малюнки. (Картка 3) Дайте оцінку діям дітей. Зафарбуйте «добре» зеленим олівцем, «погано» — червоним. — Розгляньте малюнки. (Картка 4) Назвіть місця, де можна перейти дорогу. — Якими з них ви користуєтеся, коли йдете ДО НІКОЛИ? — Розфарбуйте знаки. (Картка 5) Що вони означають? — Якими із цих знаків ви користуєтеся дорогою до ніколи? — Допоможіть мишеняткові перейти перехрестя. Зафарбуйте його шлях зеленим олівцем. (Картка 6) Завдання', разом з батьками обговоріть безпечний шлях до школи і додому. 2 Робота над прислів'ям Все можна купити, тільки здоров’я — ні. VI. Підсумок уроку — Які основні правила слід пам’ятати, коли ви йдете до школи? — Як правильно вибрати шлях до школи? — Які позначення допомагають пішоходові дотримуватися правил дорожнього руху? — За яких умов можна переходити дорогу? — На якій вулиці розташована наша школа? — На якій вулиці розташований твій дім? — Які небезпечні місця трапляються на вашому маршруті до школи? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6774 | |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Як людина пізнає світ |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Всього коментарів: 0 | |