Урок 10 Тема: Фізичні вправи і загартовуванняМета: ознайомити учнів з фізичними вправами і процедурами загартовування, що сприяють фізичному розвитку; дати учням поради щодо загартування; розвивати прагнення займатися спортом і загартовуванням, аби зміцнити власне здоров'я, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової зарядки; виховувати старанність, наполегливість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Давайте привітаємось, Давайте посміхнемося, Давайте в очі глянемо, І нам тепліше стане. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності — Щоб бути витривалим, мати міцне здоров’я, не боятися застуди і хвороб, необхідно виконувати фізичні вправи і загартовуватися. Де саме ви займаєтеся фізкультурою? — Фізичних вправ на уроках фізкультури недостатньо. До них слід додати ранкову гімнастику, рухливі ігри, заняття спортом у гуртку чи в родинному колі. Щоб зміцнити своє здоров’я за допомогою фізичних вправ та загартовування, необхідно мати терпіння і силу волі. III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про фізичні вправи і загартовування, що сприяють вашому фізичному розвитку, вивчите поради щодо загартування. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вивчення комплексу ранкової зарядки — Щоб бути бадьорим, слід щодня протягом 10-12 хв зранку заряджатися енергією під час ранкової зарядки. 1) Потягування. «Півник». В. п. — о. с. 1-2 — права рука вгору, ліва рука назад, пальці рук розвести — вдих; 3-4 — в. п. — видих. На наступні чотири рахунки — те саме зі зміною положення рук. Повторити 4-6 разів. 2) Вправа для ніг. «Кенгуру». В. п. — стійка ноги нарізно. 1 — упор присівши — вдих; 2 — встати, руки до плечей, кисті стулити в кулаки, лікті опустити, плечі відвести назад — видих; 3 — руки вгору — вдих; 4 — руки вниз — видих. Повторити 6-8 разів. 3) Вправа для м’язів тулуба. «Риба». В. п. — лежачи на животі, руки вниз. 1-2 — руки назад, прогнутись у попереку, підняти голову, ліва нога назад — вдих; 3-4 — в. п. — видих. На наступні чотири рахунки — те саме, але піднімаючи праву ногу назад. Повторити 6-8 разів. 4) Вправа для м’язів рук, ніг, тулуба. «Видовжена гадюка». В. п. — лежачи на спині. 1 — групування лежачи на спині («згорнута гадюка») — вдих; 2 — в. п. — видих. Повторити 6-8 разів. 5) Вправа для косих м’язів тулуба. «Жирафа». В. п. — упор стоячи на колінах. 1 — ліва рука вгору, права рука назад з поворотом тулуба вправо — вдих; 2 — в. п. — видих. На наступні два рахунки — те саме з поворотом тулуба вліво. Виконувати в повільному темпі. Повторити 6-8 разів. 6) Стрибки. «Горобці». В. п. — вузька стійка ноги нарізно, стопи паралельно, руки на поясі. Стрибки на двох ногах. Під час стрибків спину та голову тримати прямо. Стрибки можна виконувати з невеликим просуванням уперед і назад, ліворуч і праворуч, з поворотами. 7) Ходьба. При закріпленні даного комплексу вправ необхідно поступово вводити термінологічні назви поз, положень рук, ніг, тулуба, частин тіла; поняття, що характеризують напрямок, амплітуду, ритм і т. ін. На цьому етапі дуже важливо навчати учнів здійснювати самоконтроль за власними рухами, узгоджувати їх з диханням, виконувати рухи правильно. Тільки тоді це буде корисно для організму. 2 Робота за малюнками — Розгляньте малюнки. (Картка 1) Що роблять дорослі і діти в різні пори року? Складіть речення. — Як можна загартовуватися у різні пори року? Розкажіть. — Які три чинники допомагають вам загартовуватися? [Сонце, повітря, вода) Висновок: підвищити опірність організму до хвороб можна за допомогою загартовуючих процедур. ►► Загартовування сонцем Гріє, гріє, припікає, Всіх у воду заганяє. [Сонце) Правило 1. Не перегрівайся! Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин. Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня. Правило 4. Захищай голову від сонячних променів. ►► Загартовування повітрям Правило 1. Спи з відчиненою кватиркою. Правило 2. Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі. Правило 3. Роби повітряні ванни о літній порі — на вулиці, взимку — в кімнаті, відчинивши кватирку. Правило 4. Одягайся за погодою — не перегрівай свій організм теплим одягом. ►► Загартовування водою Правило 1. Починають водні процедури поступово. Найкращий час — після ранкової зарядки. Температура води має бути 28-30 °С. Кожні наступні 2-3 дні її роблять холоднішою на один градус, поки не доведуть до 12 °С. Правило 2. Обтирання роблять губкою або мокрим рушником, починаючи з рук, плечей, шиї, тулуба. Відтак швидко витираються досуха і надягають білизну. Правило 3. Ще сильніше діє обливання холодною водою. Температура води спочатку має бути не нижче ЗО °С. Її також поступово знижують, доводячи до 20-15 °С. Правило 4. Для загартовування водою використовуй душ. Спочатку температура води повинна бути 36 °С, а потім її поступово знижують до 20-15 °С. Тривалість процесу — 1-3 хв. Правило 5. Чудовий вид загартовування — холодні ванни для ніг. Найкращий час — перед сном. Спочатку вода повинна бути комфортно прохолодною, а потім доцільно поступово знижувати її температуру до 12 °С. Тривалість процедури — 1-2 хв. Ноги витирай, а потім розтирай шкіру стоп до почервоніння й відчуття тепла. Правило 6. Влітку купайся і плавай у штучних і природних водоймах. З Фізкультхвилинка КОЗАЧОК Сплески два і три притопи, на носок, на каблучок. Руку вліво, руку вправо, ми танцюємо козачок. Раз — присядем, два — присядем, Настрій гарний — покружляли, повертілись. І тихенько всі усілись. V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота у парах — Розгляньте малюнки. (Картка 2) Розкажіть, якими видами спорту займаються звірі. Складіть речення. — А якими видами спорту любите займатися ви? — Складіть прислів’я. Поясніть їх. Ходи більше — Якщо хочеш бути сильним — Якщо хочеш бути красивим — Якщо хочеш бути розумним — Не дивись на вік, бігай. проживеш довше, бігай. дивись на здоров’я, бігай. 2 Тестування — Оберіть правильну відповідь. 1) Організм кожної людини: а) має потребу в загартовуванні; б) може обійтися без загартовування. 2) Починати загартовування найкраще: а) узимку; б) улітку; в) будь-якої пори року. 3) Дуже корисно проводити процедуру загартовування водою: а) уранці, після зарядки; б) удень, після прогулянки. 4) Відразу починай загартовування: а) холодною водою; б) теплою водою. З Гра «Знайди зайве» — Ці предмети використовує в іграх хлопчик Здоровчик. Розфарбуйте зайвий предмет. Картка З 4 Робота над прислів'ями • Чиста вода — для хвороби біда. • Вода — це здоров’я, вода — це краса, Вода — це цілюща ранкова роса. • Сонце — батько, вода — наша мати. 5 Гра «Четвертий зайвий» — Ці предмети використовує в іграх Сергійко. Розфарбуйте зайве. Картка 4 VI. Підсумок уроку — Якими фізичними вправами можна займатися у школі? — Якими фізичними вправами можна займатися поза школою? — Які спортивні секції ви відвідуєте? — Які поради щодо занять спортом ви запам’ятали? — Чи є у вас якісь власні досягнення? — Що вам допомогло досягти успіху? (Наполегливість, сила волі, систематичність занять, старанність тощо.) — Для чого потрібно загартовуватись? — Які правила загартовування ви запам’ятали? — Як ви загартовуєтесь? — Яких правил загартовування ви дотримуєтесь? — Які водні процедури ви робите вдома? — Яких правил перебування на сонці ви дотримуєтесь? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4691 | |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Робота з папером. Писанка |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Водойми рідного краю |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Всього коментарів: 0 | |