Тема. Поведінка дитини в автономній ситуації у населеному пункті (якщо заблукав, загубився, відстав від класу). Практична робота: «Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу»Мета: вчити учнів називати людей, до яких можна звернутися по допомогу, якщо заблукав чи загубився; розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях; спонукати до виконання правил поведінки в автономній ситуації у населеному пункті; виховувати сміливість, обережність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності ► Робота із загадкою Я і в місті, і в селі. Обабіч мене стоять будинки Великі й малі. (Вулиця) — На якій вулиці ви живете? — Чи можете ви заблукати на своїй вулиці? — Але у нашому місті багато вулиць. І кожна з них приховує небезпеку. III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ви будете вчитися орієнтуватися у складних ситуаціях, дізнаєтеся, до яких людей можна звернутися по допомогу, якщо заблукали чи загубилися. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Читання й обговорення уривку з оповідання В. Волкова «Дзвонять! Відкрийте двері» з книги «Азбука безпеки» БІЛИЙ СУМНИЙ СОБАКА Одного разу прибігає в двір бабуся Катрусі (Катрусі 5 років): — Ой, діти, ви мою Катрусю не бачили? На хвилинку залишила її біля магазину, повернулася, а її немає. — Ні, не бачили, — відповідали хлопчики і дівчатка, які гуляли у дворі. — Куди ж вона поділася? — заохала бабуся. А Сергійко (йому 7 років) і плакати не став. Він оббіг усі двори навколо того магазину і знайшов Катрусю. Вона стояла у пісочниці і плакала. Сергійко витер сльози: — Ти навіщо пішла від магазину? — Я хотіла собачку погладити — білу, сумну таку собачку,а вона втекла. І я пішла її шукати. — Не можна йти від того місця, де тебе залишили, — строго сказав Сергійко, узяв Катрусю за руку і привів у свій двір. — Що зробив Сергійко, щоб знайти Катрусю? — Як поводилася Катруся, коли загубилася? — Що запитав Сергійко у Катрусі, коли знайшов її? — А що відповіла йому Катруся? — Якому важливому правилу навчив Сергійко Катрусю? 2 Вивчення правил поведінки — Діти, скажіть, хто-небудь з вас колись губився? (Відповіді дітей.) — Що ви при цьому відчували? — Як ви виходили з цієї ситуації? Якщо ніхто з дітей ніколи не потрапляв у таку ситуацію, то вчитель пропонує її уявити. — Ви загубилися! Ви виявилися одні далеко від будинку! Що необхідно робити в першу чергу? (Відповіді дітей.) — Передусім не лякайтеся і не плачте! Цим справі не допоможеш. Навколо вас завжди є люди. Але до кого можна звернутися по допомогу? (Відповіді дітей.) — Краще за все підійти до міліціонера. Адже у нього служба така — усім допомагати. Але якщо його близько немає, то можна підійти до мам і бабусь, які гуляють у дворі з такими ж, як ви, дітьми. Якщо ви загубилися у великому магазині, підійдіть до продавця або касира. Учитель також нагадує дітям про те, що зовнішня привабливість перехожого не завжди говорить про його добрі наміри. Діти повинні засвоїти, що якщо вони загубилися на вулиці, то звертатися за допомогою можна не до будь-якого дорослого, а тільки, наприклад, до міліціонера, продавця, жінки з дитиною. Запам'ятайте, до кого можна звернутися по допомогу! • На вулиці. Попроси допомоги у міліціонера або у водія громадського транспорту. • У магазині. Підійди до касира чи продавця і скажи, що ти загубився. • У метро. Звернися до чергового по станції або до чергового біля ескалатора. — Як можна попросити про допомогу? — Що слід розповісти про себе? Висновок. Якщо ви заблукали, слід попросити допомоги в тих, хто у цьому місці працює. Але ви й самі можете «знайтися». Необхідно добре знати свій домашній номер телефону, телефони рідних, робочі телефони батьків. Якщо немає до кого звернутися, можна зателефонувати безкоштовно в міліцію — 102 — і розповісти, де ви і що трапилося. З Фізкультхвилинка V. Узагальнення та систематизація отриманих знань 1 Практична робота: «Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу» 1) Гра «Подивися — подумай — поясни!». На магнітну дошку вивішуються картинки з різними персонажами: міліціонер, продавець, жінка з дитиною, перехожий. Діти уважно розглядають їх та пояснюють, чому краще звернутися до людини у формі, продавця, а не до випадкового перехожого. — Підійшли ви до міліціонера (до жінки з дитиною). Що ви йому (їй) скажете? {Відповіді дітей.) — Правильно, діти. Але щоб міліціонер зміг вам допомогти, недостатньо назвати своє ім'я. Необхідно чітко знати своє прізвище, напам'ять вивчити свою домашню адресу: вулицю, номер будинку, квартири. І дуже добре, якщо ви знаєте свій номер телефону. (Повторення з дітьми домашньої адреси, телефону.) — Діти, ось головні правила поведінки «Що робити, якщо ти загубився?» • Ніколи не відходь далеко від дорослих. • Якщо ти загубився, не лякайся і не плач. • Підійди до міліціонера або жінки з дитиною. • Знай своє ім'я, прізвище, адресу, телефон (це тобі дуже допоможе). • Але найголовніше — не йди з того місця, де тебе залишили! VI. Підсумок уроку — Що ви робитимете, якщо заблукаєте або загубитеся? — У кого попросите про допомогу на вулиці? — У кого попросите про допомогу в магазині? — У кого попросите про допомогу в метро? — Як попросите про допомогу? — Що розкажете про себе? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2917 | |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |