Щебетала пташечкаМета: ♦ навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «веснянка»; засвоїти з ними поняття «соло»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів; ♦ розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання; ♦ виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні. Музичний матеріал: В. Сокальський «Пташка»; поспівка «Вийди, вийди, сонечко»; українська народна пісня «Ой, минула вже зима»; Я. Степовий «Щебетала пташечка». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Жайворонки» Олександра Олеся, «Чижик» І. Складаного, «Соловейку-солов'ю» А. Малишка. Обладнання: Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія. Тип уроку: урок поглиблення теми. Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Пташка» В. Сокольського). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань ♦ Які пісні вам відомі? ♦ Як називаються пісні, що виконуються на зимові свята? ♦ Як називаються пісні, що оспівують пробудження природи? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. У березні, коли земля ще вкрита снігом, але все тепліше пригріває яскраве сонечко, у полях та гаях можна почути спів жайворонка — маленької непримітної пташечки, яка сповіщає про настання весни. ЖАЙВОРОНКИ В небі жайворонки в'ються, Заливаються-сміються, Грають, дзвонять цілий день, І щебечуть, і співають, І з весною всіх вітають Дзвоном радісних пісень. Олександр Олесь А чи може музика нагадати нам спів пташок? Сьогодні ми дізнаємося про це. 4. Основна частина 4.1. Слухання музики Учитель. Сьогодні я вас запрошую здійснити мандрівку до лісу. ♦ Кого ми можемо побачити у лісі? Послухайте уважно музику. Можливо, це ведмідь? Слухання п'єси «Пташка» В. Сокольського ♦ Як ви здогадалися, що це музика не ведмедя, а пташки? ♦ 3 яких звуків складається музика — з низьких чи високих? Ви дуже спостережливі. Цей твір має назву «Пташка». Його написав український композитор Володимир Іванович Сокальський. Послухайте ще раз і покажіть рукою, як співає пташка. Повторне прослуховування п'єси «Пташка» В. Сокольського з елементами пластичного інтонування 4.2. Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Вийди, вийди, сонечко» Учитель. Послухайте українську народну пісню «Ой, минула вже зима». ♦ Про які ознаки весни йдеться у цій пісні? Слухання та розучування пісні «Ой, минула вже зима» (робота у зошитах, с. 29) ♦ Як ви вважаєте, це колядка? щедрівка? Можливо, назва цієї пісні зовсім інша? Продовження роботи над піснею Я. Степового «Щебетала пташечка» 4.3. Засвоєння нових знань Робота з поняттям «соло» (робота у зошитах, с. 29) 5. Підбиття підсумків уроку ♦ Чим звуки весняної пори відрізняються від звуків осені? ♦ Як називають пісні, якими ми зустрічаємо весну? ♦ Який твір розказав нам про спів пташки? Учні виходять із класу під музичний супровід («Пташка» В. Сокольського). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3472 | |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Охорона тварин |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Всього коментарів: 0 | |