Урок 35. Частини i цше. Творче завдання. Я — археологМета: надавати учням початкові знання про професію археолога; ознайомлювати з поняттям «археологічна знахідка»; навчати відтворювати ціле за його частинами; формувати логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати; прищеплювати учням інтерес до історії свого краю, історичної науки; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати увагу. Оснащення: Зоровий ряд: посуд різної форми; стародавні предмети побуту українців. Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; ножиці; клей; набір частин вази та глечика. Тип уроку: комбінований урок. Коментар Цей урок заключний, підсумковий за темами «Композиція» і «Колір» за перший рік навчання образотворчого мистецтва. Під час уроку повинні бути виявлені основні знання та вміння учнів в галузі кольорового малюнка, композиції; надані поняття про просторове розташування предметів на площині малюнка, їх взаємозв’язок і взаєморозташування. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Розпитайте вдома батьків про своїх бабусь і дідусів, прабабусь і прадідусів: хто вони, звідки родом, які важливі події відбувалися в їх житті. Це буде розповідь про історію вашої родини. У кожного міста, народу, країни також є своя історія. Але як дізнатися, що відбувалося, наприклад, на території нашого міста 500—1000 років тому? А що було тут ще раніше? Як жили люди, чим займалися? Які будинки споруджували? IV. Викладення нового навчального матеріалу Розповідь учителя На всі ці запитання відповідає наука археологія. Це слово грецьке і складається з двох частин: «древній» і «слово, вчення». Це наука, що вивчає історію суспільства за матеріальними залишками життя і діяльності людей — за речовими (археологічними) пам’ятками. Вона вивчає окремі стародавні предмети (знаряддя праці, посуд, зброю, прикраси) і цілі комплекси (поселення, скарби, могильники). Учені-археологи здійснюють розкопки і на підставі своїх знахідок відновлюють історію того часу, про який збереглося мало або зовсім не збереглося письмових записів. Найчастіше предмети, знайдені під час розкопок, виявляються пошкодженими. За знайденими уламками вчені відновлюють первісний вигляд предмета. Це дещо схоже на складання пазлів. Тільки ніхто не знає, що саме буде складено. V. Актуалізація вивченого матеріалу творче завдання. розповідь учителя з елементами бесіди Археологи розкопали давнє поселення і знайшли безліч уламків посуду. Спробуймо допомогти їм — домалюймо відсутні частини глечика. У кожного з вас на парті знаходиться конверт із зображеннями уламків посуду. Подивіться на них. ♦ Який це був посуд? ♦ Для чого він слугував? Дуже важко відповісти, доки ми не складемо з частин ціле. Спробуйте зібрати наш археологічний пазл і склеїти глиняний виріб, зображений в альбомі для малювання. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні мають уважно розглянути лінії розламів. Лінії повинні точно збігатися. Наприкінці уроку необхідно зробити висновок про те, що ціле залежить від форми та розміру його частин. VI. Підбиття підсумків Коментар Під час уроку учні мають ознайомитися зі специфікою професії археолога; засвоїти поняття «археологічна знахідка»; навчитися відтворювати ціле за його частинами. Із готових робіт складається експозиція «Музей археологічних знахідок». Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2352 | |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Чим ми бачимо |
Урок малювання |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Всього коментарів: 0 | |