💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Плями та силуети. Творче завдання. дива живопису

Урок 26. Плями та силуети. Творче завдання. дива живопису

Мета: закріплювати поняття «силует»; навчати учнів знаходити асоціації в плямі; формувати в дітей уміння вільно фантазувати; сприяти нестереотипності сприйняття звичних об’єктів; акти-візовувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; розвивати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати почуття прекрасного.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; кольорова і чорна туш; пензлі № 4, 6; соломинки для коктейлів; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра; шматочки целофану або файли.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які матеріали використовують для виконання графічних робіт?

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На столі у вітальні, на улюбленій маминій скатертині з’явилася... пляма. Ніхто не знав, звідки вона взялася. Семирічний Миколка і його п’ятирічна сестра Даринка запевняли, що зовсім не знайомі з цією плямою. Звісно, мати дуже засмутилася. Було б не так страшно, якби вона накричала або навіть покарала Миколку і Даринку, але мати тільки похитала головою.

— Шкода,— сказала вона.— А я вважала, що ви люди, яким можна довіряти.

І мати пішла на кухню. Миколка дуже засмутився. З Даринки й питати нічого — вона ще маленька, а йому, старшому братові, було дуже соромно. Не тільки мамину скатертину зіпсували, але й правду сказати сміливості забракло. А насправді було так. Миколка рано повернувся зі школи. Учителька співів захворіла, тому останній урок відмінили. Миколка дуже поспішав додому. На нього чекали нові фарби. Їх учора принесла бабуся. Вони були незвичайні. Замість тюбиків або ванночок прозорі кольорові рідини були налиті в невеличкі баночки. І назва у фарб була незнайомою — «Туш». Баночок було чотири: жовта, зелена, червона і чорна. Миколка дістав альбом для малювання і спочатку спробував зелену туш. На аркуші паперу з’явилися листочки і билинки, а чорна туш допомогла зробити стовбур та гілля. Вийшло дерево в траві. Миколка замилувався — дуже красиво. Бабуся вчора розповідала, що туш винайшли дуже давно в Китаї, щоб писати і малювати. Миколка вирішив намалювати кішку Лапусю. І відкрив пляшечку з червоною тушшю. «Лапуся руденька,— міркував Миколка.— Отже, якщо я змішаю жовту і червону туш, то зможу її намалювати». Він відкрив пляшечку з жовтою тушшю.

Раптом двері з шумом відчинилися, увесь будинок сповнився тупотом і криками. Це повернулася з дитячого садка молодша сестра Даринка.

— Що ти робиш?

— Навіщо баночки?

— Чому дерево?

 Даринка могла ставити безліч запитань на хвилину і вивести з терпіння навіть таку спокійну людину, як Миколка. А Даринка вже залізла з ногами на стілець і схопила баночку з червоною тушшю. Миколка почав віднімати, зачепив баночку з жовтою тушшю... І ось уже на скатертині розпливлася велика жовто-червона пляма.

 Миколка дивився на пляму, слухав, як на кухні мати сердито гримає каструлями, і думав: «Жовто-червоне на білому — адже це дуже красиво. Але навряд чи мама з цим погодиться».

 Двері відчинилися, й до кімнати ввійшла бабуся. Миколка винувато подивився на неї та зітхнув.

 — Улюблена мамина скатертина? — запитала бабуся.— На жаль, відіпрати туш не можна. Але нічого, спробуймо все виправити. Мені здається, плями схожі на велику квітку. Як гадаєш?

 Миколка придивився уважно і теж побачив у плямах туші силует квітки, схожої на троянду.

 — Ти домалюй квітку,— запропонувала Миколці бабуся,— а я покажу тобі, як зберегти малюнок надовго.

 Миколка дістав баночку з чорною тушшю і домалював стебло і листочки для троянди на скатертині. Бабуся дістала праску, прасувальну дошку і пропрасувала малюнок спочатку з виворітної, а потім з лицьової сторони. На білій скатертині розцвіла чудова квітка. Мамі дуже сподобалося. А Миколка вибачився і пообіцяв ніколи не брехати мамі.

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 Бесіда

 ♦ Чому засмутилася мама?

 ♦ Як бабуся допомогла Миколці?

 ♦ Що пообіцяв хлопчик мамі?

 (Учитель пропонує учням розглянути демонстраційні малюнки.)

 ♦ На що перетворилася пляма?

 ♦ Як силует дозволяє нам зрозуміти, що зображено?

 ♦ Яких тварин зобразив художник?

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 творче завдання

 Учні наносять плями фарби або туші на шматочки целофану (файли) і, прикладаючи їх до альбомного аркуша, роблять відбитки.

 Потім, розглядаючи відбитки, кожен сам має подумати, на що вони схожі. На початку роботи учням може знадобитися допомога.

 Плями можна отримати у різний спосіб. Вибір залежить від технічних можливостей та обладнання класу.

 Спосіб 1. Фарбу розвести на палітрі. Покласти аркуш паперу на підлогу (підлогу попередньо закрити газетами) і капати на нього фарбою, струшуючи пензлик. Робота може виконуватися у групі.

 Спосіб 2. Налити трохи туші на аркуш паперу і дути на пляму крізь соломинку.

 Спосіб 3. Проткнути в денці пластикової пляшки одну або декілька дірочок. Налити фарбу в пляшку. Цівочкою, що виливається, виводити найрізноманітніші лінії.

 Спосіб 4. Налити фарбу на аркуш паперу і скласти його навпіл.

 Малюнки, виконані у будь-який спосіб, домалювати тушшю.

 Учні виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

 VI. Підбиття підсумків

 Обговорення учнівських робіт

 Із малюнків складається альбом «Таємниці плями».

 Коментар

 Учні мають давати визначення поняття «силует»; знаходити асоціації в плямі; демонструвати вміння вільно фантазувати; шукати нестандарті рішення.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2051 | Рейтинг: 0.0/0
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
Чорне та Азовське моря. Значення морів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]