Урок 16. Витинанка. Творче завдання. СніжинкиМета: ознайомлювати учнів із поняттями «симетричний малюнок», «витинанка», процесом узагальнення форми; формувати трудові прийоми роботи з ножицями; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи; виховувати спостережливість, акуратність, увагу. Оснащення: Зоровий ряд: фотографії гілок в інеї, сніжинок, кристалів льоду; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. Обладнання: білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань слово вчителя з елементами бесіди (Учитель ділить дошку на чотири частини.) Уявіть, що на землі немає нічого, крім білого кольору. Згадаймо все те, що буває білим навесні, улітку, восени, узимку. (Усе назване учнями вчитель записує на дошці. Учні класу об’єднуються у чотири групи. Діти описують білий портрет різних пір року.) ♦ Про що ви думаєте, коли бачите білі квіти: конвалії, ромашки, лілії, проліски? ♦ Що означає білий колір у житті людей? ♦ Чому стелі часто фарбують у білий колір? ♦ Люди яких професій носять одяг білого кольору? Чому? III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Заплющіть очі та пофантазуйте! Осінь була довгою-довгою. Листя давно облетіло, земля вже стомилася від нескінченних холодних дощів, а вітер усе співав за вікном свою тужливу осінню пісню. Дуже сумно було всім у лісі. Темно, голо і мокро. Але одного разу вранці на землю впала перша сніжинка, потім ще одна, ще й ще. І пішов перший сніг. Це відправила на землю матінка Зима своїх дочок — сніжинок. Наймолодшій вона дала чарівний пензлик із білою зимовою фарбою. — Подивись, донечко, що з землею дощі та вітри зробили. Немає кому, крім тебе, землю утішити. Умочи чарівний пензлик у зимову фарбу і подаруй усім, кого зустрінеш, чудове зимове вбрання. Біла, тендітна, промениста Сніжинка спурхнула з краєчка хмари і полетіла на землю. Яким усе довкола було нудним, сіро-коричнево-чорно-мокрим! — Скільки ж тут роботи! Мені самотужки не впоратися! — злякалася Сніжинка. — Чого ти сумуєш, дурненька?! — розсміявся легкий Морозець. Він сидів на гілці старого дуба і потріскував його гілочками.— Подивись, скільки в тебе сестер-помічниць! Озирнулася навколо Сніжинка і побачила, що одна за одною злітають на землю сніжинки, і в кожної у руці чарівний пензлик. Вони посріблили віти дерев тонким інеєм, одягли на кущі пухнасті теплі шапки, вбрали зайців у франтівські білі шубки, укрили всю землю товстою сніговою ковдрою. Яким білим, чистим, легким стало все навколо! Просто диво! Зраділа маленька Сніжинка і закружляла в хороводі з легким вітерцем. Повз них пролітали інші сніжинки. — До міста! (До села!) — До людей! — На свято! Співали сніжинки на всі голоси і гукали маленьку Сніжинку із собою. У місті на них чекало дуже багато роботи. Адже потрібно було завалити снігом усі дахи, покрити інеєм усі дерева і розписати памороззю кожне вікно... На гойдалці з небаГой-да, Сніжинки злітали, гой-да, Гойдалку розгойдали,гой-да-ди! Зиму викликали...йди-но, зимонько, сюди! Н. Горошко IV. Викладення нового навчального матеріалу творче завдання Учитель. Звісно, самі сніжинки з такою роботою не впораються! Допоможемо їм — виріжемо з білого паперу безліч легких сніжинок і прикрасимо ними вікна нашого класу. Для цього нам знадобляться білий папір, простий олівець, ножиці. Візьмемо аркуш білого паперу і виріжемо з нього круг. Зігнемо його навпіл, а потім ще декілька разів. (Учитель демонструє порядок виконання роботи. Декілька шарів паперу учням складно прорізати акуратно.) На отриманому трикутнику малюємо малюнок для вирізування. Він не повинен бути занадто складним і не повинен перетинати лінії згинів. Правила роботи і техніка безпеки Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір — на своїх місцях). Візерунок спочатку виконати олівцем, а потім — вирізати ножицями. Під час роботи не розмахувати олівцями й ножицями. Передавати ножиці одне одному тільки кільцями вперед. Після завершення роботи все сміття акуратно прибрати. V. Актуалізація вивченого матеріалу Індивідуальна робота за творчим завданням Під час виконання роботи вчитель за потреби надає індивідуальну допомогу. Усі дитячі витинанки-сніжинки приклеюють на вікна класу за допомогою мокрого мила. VI. Підбиття підсумків Бесіда ♦ А які кольори, окрім білого, дарує нам зима? ♦ Хто змінює своє вбрання взимку, а хто — зберігає? ♦ Якби у вас були чарівні пензлик і зимова фарба, що б ви розфарбували у першу чергу? ♦ Що відчули люди, коли в місті (селі) настала зима? Гра «День народження Білої фарби» Учнів класу необхідно об’єднати у 7 груп та обрати учня на роль Білої фарби. Кожна група отримує кольоровий квадратик одного з кольорів веселки. Усі кольори завітали на день народження Білої фарби і принесли в подарунок предмети відповідних кольорів. Біла фарба повинна придумати, як вона прикрасить кожний подарунок. Блакитному небу — білі хмари, жовтій кульбабі — білі парашутики-насінини, оранжевій дині — біле насіння тощо. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2389 | |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Людина — частина живої природи |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Урок малювання |
Всього коментарів: 0 | |