Урок 13. Декоративний малюнок. Творче завдання. КилимМета: ознайомлювати учнів з основними поняттями: «декоративний малюнок», «елемент», «орнамент»; навчати розташовувати якнайкраще елементи для створення лінійного візерунка; засвоювати основи створення декоративної композиції; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; почати ознайомлювати з силуетними формами, декором, рослинними і геометричними орнаментами, процесом узагальнення форми; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; навчати міркувати; виховувати в учнів спостережливість, акуратність, увагу. Оснащення: Зоровий ряд: фотографії творів різних видів декоративно-ужиткового мистецтва; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; лінійка. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Назвіть матеріали й інструменти, що знадобляться для створення лінійного малюнка. III. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Озирніться навколо! Наш одяг, предмети дуже красиві. Вони різняться не тільки формою, розміром і кольором, а ще й оздоблені різними малюнками. Якщо малюнки або їх частини-елементи повторюються, художники називають їх орнаментами. (Учитель пропонує знайти малюнки на одязі й предметах у класі та визначити, які з них є орнаментами.) IV. Викладення нового навчального матеріалу слово вчителя з елементами бесіди Розгляньте уважно малюнки. ♦ Де ви бачите орнаменти? (Учні розглядають фотографії: оздоблені меблі, одяг, предмети побуту, посуд.) ♦ Погляньте на орнамент. З яких частин він складається? (Квадрат, коло, ромб) Усі елементи повторюються у певному порядку, чергуючись один з одним. ♦ Подивіться на малюнок і знайдіть серед смужок ті, що складають орнамент, і ті, в яких є помилка. (Учні повинні знайти малюнки, в яких порядок чергування елементів порушений.) Орнамент може складатися з елементів рослин (квіти, ягоди, листя, стебла), і тоді його називають рослинним, а може складатися з ліній, квадратів, кружечків, трикутників. Такий орнамент називають геометричним. (Учитель малює на дошці початок орнаменту з трьох елементів і пропонує учням продовжити його. Учні знаходять і виправляють допущені помилки. Вправу слід повторити 3—5 разів. Учитель пропонує учням розглянути зображення фрагменту вовняного килима. Цей килим зітканий у Криму татарськими майстринями. Він оздоблений геометричним орнаментом.) ♦ З яких елементів складається цей орнамент? (Лінії, трикутники, квадрати.) ♦ Які кольори використовували ткалі для свого килима? V. Актуалізація вивченого матеріалу Творче завдання Учитель. Повторіть візерунок килима, користуючись лініями схематичного малюнка. Правила роботи і техніка безпеки • Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці. • Відстань між елементами повинна бути однаковою. • Під час роботи не розмахувати олівцями. • Необхідно стежити, щоб олівці не падали на підлогу (вони б’ються, як посуд, тільки всередині, а не ззовні). • Робоче місце утримувати в чистоті. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Учитель повинен відзначити правильність побудови орнаменту і відповідність до запропонованого кольору на виконаних учнями роботах. Коментар Урок спрямований на визначення рівня засвоєння отриманих знань. Учні повинні навчитися розміщувати елементи малюнка в потрібній частині аркуша, обирати розмір елементів та кольори відповідно до зразка. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2033 | |
Наш вернісаж |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Підсумковий урок за І семестр |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Всього коментарів: 0 | |