💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Абетка композиції: заповнення площини аркуша. перетікання кольору. Творче завдання. Чарівний світ моря

Урок 12. Абетка композиції: заповнення площини аркуша. перетікання кольору. Творче завдання. Чарівний світ моря

Мета: ознайомлювати учнів з особливостями роботи на вологому папері; закріплювати поняття: «лінія горизонту»; ознайомлювати з поняттями: «перетікання», «центр композиції», «рух»; закріплювати навички добирання необхідного кольору змішуванням; розкривати поняття про співвідношення фактури матеріалу і техніки виконання малюнка; навчати дітей визначати головне в композиції; розвивати дрібну моторику руки; формувати в учнів навички колективної творчості; виховувати спостережливість, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які кольори художники називають основними?

 ♦ Які кольори художники називають змішаними?

 ♦ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (оранжеву, фіолетову)?

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

 ♦ Як ви вважаєте, чи може художник любити якийсь один колір?

(Учитель пропонує учням переглянути слайди або репродукції картин

І. Айвазовського. Клас об’єднується в групи. Кожна група повинна визначити, які кольори переважають на запропонованій репродукції. Учні разом визначають кольори і відтінки, характерні для картин цього художника.)

 ♦ Який колір Айвазовський обирає для того, щоб зобразити воду?

 ♦ Які кольори має спокійне море (бурхливе море, море під час грози)?

 ♦ Чи можна за картинами визначити, який настрій був у художника? Які кольори вам про це повідомили?

А зараз пропоную всім заплющити очі та вирушити в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини.

Уявіть, що перед вами — море!

 ♦ Якого воно кольору?

Згодом на синю воду падає жовтий сонячний промінь.

 ♦ Якого кольору набуде вода? (Зеленого)

Але ось набігла хмара, затулила сонце.

 ♦ Якого кольору вода тепер?

 ♦ А якщо сердитий вітер жене хвилі, піднімаючи біля берега пісок до поверхні води?

Ми занурюємося під воду. Світла стає все менше, таємничі тіні ворушаться в глибині...

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 творче завдання. розповідь учителя з елементами бесіди

 Усі ви маєте рацію. Вода може бути і синьою, і зеленою, і блакитною, і фіолетовою... Ви можете обрати для свого моря будь-який колір, якщо додасте до нього крапельку синьої фарби.

 ♦ А які лінії у моря? (Учитель пропонує учням показати рух води долонею

 в повітрі.)

 Саме так плавно і хвилеподібно повинен рухатися ваш пензлик, щоб передати рух води. Злегка змочіть аркуш паперу чистою водою. А тепер хвилястими лініями нанесіть сині, синьо-зелені, блакитні, фіолетові смуги так, щоб кольори перетікали один в одний. Біля поверхні моря вода буде світлішою, а в глибину потрапляє менше світла, тому кольори будуть темнішими. (Учні виконують роботу.) Поки наш малюнок висохне, оберімо мешканців нашої морської сторінки!

Тут зірка морська. На аркуші цьому німіють

ЩохвилиниВсі тіні, як в царствах морів.

Дельфіни снують, а вода А риби світитися вміють

Предивні підводні рослини, Не гірш золотих ліхтарів.

Як вггер на суші, говда. За с. Маршаком

 Дельфіни — найулюбленіші мешканці моря для багатьох людей. Скільки про них складено казок і легенд, розказано й написано реальних і вигаданих історій! Живуть ці незвичайні тварини великими групами і дуже дбайливо ставляться одне до одного. Учені дотепер сперечаються — розумні дельфіни чи ні. Дельфіни кмітливі, цікаві, у них є власна досить складна мова, вони можуть навіть копіювати людське мовлення. Дельфіни здатні діяти спільно. А ще вони можуть користуватися інструментами, сприймати музику, малювати. Дельфіни навіть наділені почуттям гумору. Деякі вчені вважають, що в ті далекі часи, коли життя на Землі після зародження в океані почало нарешті опановувати суходіл, далекі пращури дельфінів чомусь передумали й повернулися до водного способу життя. Достеменно можна сказати тільки одне: дельфіни — найрозумніші істоти на Землі після людини. Будова тіла й особливості шкіри дельфіна дозволяють йому розвивати велику швидкість. рухаються ці тварини легко і граціозно, можуть обігнати пасажирський потяг. Слух у дельфіна в десять разів тонший ніж людський. А ще дельфін особливим чином орієнтується у воді і знаходить здобич. Саме ця властивість наштовхнула людей на ідею створення ехолокатора. Цей точний прилад допомагає знаходити дорогу кораблям і літакам. (Учитель пропонує розглянути порядок малювання дельфіна від простого до складного.) Малюнок, виконаний олівцем, слід наповнити кольором. Для цього спину дельфіна зробимо темно-сірою (змішаємо чорну та білу фарби), а черевце — білим. На морському дні ростуть рослини найрізноманітніших кольорів і форм. Вигадайте їх самостійно, а ще додайте різнокольорові камінчики й пісок.

 (Учитель показує колові рухи пензлем для виконання округлих форм і плавні лінійні рухи для виконання малюнка водоростей. Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.)

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

 Бесіда

 ♦ Які кольори ми обрали для створення хвиль? (Синій, синьо-зелений, блакитний, фіолетовий)

 ♦ Що між цими кольорами спільного? (У кожному з них є синій колір.) Кольори, об’єднані одним певним кольором, називають відтінками цього кольору.

 ♦ Як художники називають білий, чорний і сірий кольори? (Ахроматичними)

 VI. Підбиття підсумків

 Відбувається обговорення учнівських робіт.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1582 | Рейтинг: 0.0/0
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм...
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (закріплення). Задачі...
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
МУЗИЧНА ПОЕЗІЯ
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]