💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Абетка композиції: заповнення площини аркуша. перетікання кольору. Творче завдання. Чарівний світ моря

Урок 12. Абетка композиції: заповнення площини аркуша. перетікання кольору. Творче завдання. Чарівний світ моря

Мета: ознайомлювати учнів з особливостями роботи на вологому папері; закріплювати поняття: «лінія горизонту»; ознайомлювати з поняттями: «перетікання», «центр композиції», «рух»; закріплювати навички добирання необхідного кольору змішуванням; розкривати поняття про співвідношення фактури матеріалу і техніки виконання малюнка; навчати дітей визначати головне в композиції; розвивати дрібну моторику руки; формувати в учнів навички колективної творчості; виховувати спостережливість, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які кольори художники називають основними?

 ♦ Які кольори художники називають змішаними?

 ♦ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (оранжеву, фіолетову)?

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

 ♦ Як ви вважаєте, чи може художник любити якийсь один колір?

(Учитель пропонує учням переглянути слайди або репродукції картин

І. Айвазовського. Клас об’єднується в групи. Кожна група повинна визначити, які кольори переважають на запропонованій репродукції. Учні разом визначають кольори і відтінки, характерні для картин цього художника.)

 ♦ Який колір Айвазовський обирає для того, щоб зобразити воду?

 ♦ Які кольори має спокійне море (бурхливе море, море під час грози)?

 ♦ Чи можна за картинами визначити, який настрій був у художника? Які кольори вам про це повідомили?

А зараз пропоную всім заплющити очі та вирушити в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини.

Уявіть, що перед вами — море!

 ♦ Якого воно кольору?

Згодом на синю воду падає жовтий сонячний промінь.

 ♦ Якого кольору набуде вода? (Зеленого)

Але ось набігла хмара, затулила сонце.

 ♦ Якого кольору вода тепер?

 ♦ А якщо сердитий вітер жене хвилі, піднімаючи біля берега пісок до поверхні води?

Ми занурюємося під воду. Світла стає все менше, таємничі тіні ворушаться в глибині...

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 творче завдання. розповідь учителя з елементами бесіди

 Усі ви маєте рацію. Вода може бути і синьою, і зеленою, і блакитною, і фіолетовою... Ви можете обрати для свого моря будь-який колір, якщо додасте до нього крапельку синьої фарби.

 ♦ А які лінії у моря? (Учитель пропонує учням показати рух води долонею

 в повітрі.)

 Саме так плавно і хвилеподібно повинен рухатися ваш пензлик, щоб передати рух води. Злегка змочіть аркуш паперу чистою водою. А тепер хвилястими лініями нанесіть сині, синьо-зелені, блакитні, фіолетові смуги так, щоб кольори перетікали один в одний. Біля поверхні моря вода буде світлішою, а в глибину потрапляє менше світла, тому кольори будуть темнішими. (Учні виконують роботу.) Поки наш малюнок висохне, оберімо мешканців нашої морської сторінки!

Тут зірка морська. На аркуші цьому німіють

ЩохвилиниВсі тіні, як в царствах морів.

Дельфіни снують, а вода А риби світитися вміють

Предивні підводні рослини, Не гірш золотих ліхтарів.

Як вггер на суші, говда. За с. Маршаком

 Дельфіни — найулюбленіші мешканці моря для багатьох людей. Скільки про них складено казок і легенд, розказано й написано реальних і вигаданих історій! Живуть ці незвичайні тварини великими групами і дуже дбайливо ставляться одне до одного. Учені дотепер сперечаються — розумні дельфіни чи ні. Дельфіни кмітливі, цікаві, у них є власна досить складна мова, вони можуть навіть копіювати людське мовлення. Дельфіни здатні діяти спільно. А ще вони можуть користуватися інструментами, сприймати музику, малювати. Дельфіни навіть наділені почуттям гумору. Деякі вчені вважають, що в ті далекі часи, коли життя на Землі після зародження в океані почало нарешті опановувати суходіл, далекі пращури дельфінів чомусь передумали й повернулися до водного способу життя. Достеменно можна сказати тільки одне: дельфіни — найрозумніші істоти на Землі після людини. Будова тіла й особливості шкіри дельфіна дозволяють йому розвивати велику швидкість. рухаються ці тварини легко і граціозно, можуть обігнати пасажирський потяг. Слух у дельфіна в десять разів тонший ніж людський. А ще дельфін особливим чином орієнтується у воді і знаходить здобич. Саме ця властивість наштовхнула людей на ідею створення ехолокатора. Цей точний прилад допомагає знаходити дорогу кораблям і літакам. (Учитель пропонує розглянути порядок малювання дельфіна від простого до складного.) Малюнок, виконаний олівцем, слід наповнити кольором. Для цього спину дельфіна зробимо темно-сірою (змішаємо чорну та білу фарби), а черевце — білим. На морському дні ростуть рослини найрізноманітніших кольорів і форм. Вигадайте їх самостійно, а ще додайте різнокольорові камінчики й пісок.

 (Учитель показує колові рухи пензлем для виконання округлих форм і плавні лінійні рухи для виконання малюнка водоростей. Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.)

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

 Бесіда

 ♦ Які кольори ми обрали для створення хвиль? (Синій, синьо-зелений, блакитний, фіолетовий)

 ♦ Що між цими кольорами спільного? (У кожному з них є синій колір.) Кольори, об’єднані одним певним кольором, називають відтінками цього кольору.

 ♦ Як художники називають білий, чорний і сірий кольори? (Ахроматичними)

 VI. Підбиття підсумків

 Відбувається обговорення учнівських робіт.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1542 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]