Урок 12. Абетка композиції: заповнення площини аркуша. перетікання кольору. Творче завдання. Чарівний світ моряМета: ознайомлювати учнів з особливостями роботи на вологому папері; закріплювати поняття: «лінія горизонту»; ознайомлювати з поняттями: «перетікання», «центр композиції», «рух»; закріплювати навички добирання необхідного кольору змішуванням; розкривати поняття про співвідношення фактури матеріалу і техніки виконання малюнка; навчати дітей визначати головне в композиції; розвивати дрібну моторику руки; формувати в учнів навички колективної творчості; виховувати спостережливість, акуратність, увагу. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Які кольори художники називають основними? ♦ Які кольори художники називають змішаними? ♦ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (оранжеву, фіолетову)? III. Мотивація навчальної діяльності IV. Викладення нового навчального матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда ♦ Як ви вважаєте, чи може художник любити якийсь один колір? (Учитель пропонує учням переглянути слайди або репродукції картин І. Айвазовського. Клас об’єднується в групи. Кожна група повинна визначити, які кольори переважають на запропонованій репродукції. Учні разом визначають кольори і відтінки, характерні для картин цього художника.) ♦ Який колір Айвазовський обирає для того, щоб зобразити воду? ♦ Які кольори має спокійне море (бурхливе море, море під час грози)? ♦ Чи можна за картинами визначити, який настрій був у художника? Які кольори вам про це повідомили? А зараз пропоную всім заплющити очі та вирушити в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини. Уявіть, що перед вами — море! ♦ Якого воно кольору? Згодом на синю воду падає жовтий сонячний промінь. ♦ Якого кольору набуде вода? (Зеленого) Але ось набігла хмара, затулила сонце. ♦ Якого кольору вода тепер? ♦ А якщо сердитий вітер жене хвилі, піднімаючи біля берега пісок до поверхні води? Ми занурюємося під воду. Світла стає все менше, таємничі тіні ворушаться в глибині... V. Актуалізація вивченого матеріалу творче завдання. розповідь учителя з елементами бесіди Усі ви маєте рацію. Вода може бути і синьою, і зеленою, і блакитною, і фіолетовою... Ви можете обрати для свого моря будь-який колір, якщо додасте до нього крапельку синьої фарби. ♦ А які лінії у моря? (Учитель пропонує учням показати рух води долонею в повітрі.) Саме так плавно і хвилеподібно повинен рухатися ваш пензлик, щоб передати рух води. Злегка змочіть аркуш паперу чистою водою. А тепер хвилястими лініями нанесіть сині, синьо-зелені, блакитні, фіолетові смуги так, щоб кольори перетікали один в одний. Біля поверхні моря вода буде світлішою, а в глибину потрапляє менше світла, тому кольори будуть темнішими. (Учні виконують роботу.) Поки наш малюнок висохне, оберімо мешканців нашої морської сторінки! Тут зірка морська. На аркуші цьому німіють ЩохвилиниВсі тіні, як в царствах морів. Дельфіни снують, а вода А риби світитися вміють Предивні підводні рослини, Не гірш золотих ліхтарів. Як вггер на суші, говда. За с. Маршаком Дельфіни — найулюбленіші мешканці моря для багатьох людей. Скільки про них складено казок і легенд, розказано й написано реальних і вигаданих історій! Живуть ці незвичайні тварини великими групами і дуже дбайливо ставляться одне до одного. Учені дотепер сперечаються — розумні дельфіни чи ні. Дельфіни кмітливі, цікаві, у них є власна досить складна мова, вони можуть навіть копіювати людське мовлення. Дельфіни здатні діяти спільно. А ще вони можуть користуватися інструментами, сприймати музику, малювати. Дельфіни навіть наділені почуттям гумору. Деякі вчені вважають, що в ті далекі часи, коли життя на Землі після зародження в океані почало нарешті опановувати суходіл, далекі пращури дельфінів чомусь передумали й повернулися до водного способу життя. Достеменно можна сказати тільки одне: дельфіни — найрозумніші істоти на Землі після людини. Будова тіла й особливості шкіри дельфіна дозволяють йому розвивати велику швидкість. рухаються ці тварини легко і граціозно, можуть обігнати пасажирський потяг. Слух у дельфіна в десять разів тонший ніж людський. А ще дельфін особливим чином орієнтується у воді і знаходить здобич. Саме ця властивість наштовхнула людей на ідею створення ехолокатора. Цей точний прилад допомагає знаходити дорогу кораблям і літакам. (Учитель пропонує розглянути порядок малювання дельфіна від простого до складного.) Малюнок, виконаний олівцем, слід наповнити кольором. Для цього спину дельфіна зробимо темно-сірою (змішаємо чорну та білу фарби), а черевце — білим. На морському дні ростуть рослини найрізноманітніших кольорів і форм. Вигадайте їх самостійно, а ще додайте різнокольорові камінчики й пісок. (Учитель показує колові рухи пензлем для виконання округлих форм і плавні лінійні рухи для виконання малюнка водоростей. Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.) Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. Бесіда ♦ Які кольори ми обрали для створення хвиль? (Синій, синьо-зелений, блакитний, фіолетовий) ♦ Що між цими кольорами спільного? (У кожному з них є синій колір.) Кольори, об’єднані одним певним кольором, називають відтінками цього кольору. ♦ Як художники називають білий, чорний і сірий кольори? (Ахроматичними) VI. Підбиття підсумків Відбувається обговорення учнівських робіт. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1542 | |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Всього коментарів: 0 | |