Урок 9. Узагальнення. Творче завдання. світ, у якому все навпакиМета: перевіряти ступінь засвоєння учнями поняття: «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір», «світліший», «темніший», «колірний тон», «лінія як засіб виразності»; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів, уміння правильно розташовувати зображення на площині аркуша; надавати початкове поняття декоративного малюнка; сприяти нестереотипності сприйняття учнями звичних об’єктів; активізовувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати почуття прекрасного. Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати. Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: урок узагальнення знань. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Бесіда ♦ Які кольори художники називають основними? ♦ Де в природі ми зустрічаємо ці кольори? ♦ Які кольори художники називають похідними або змішаними? Чи можемо ми побачити їх у класі? ♦ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (оранжеву, фіолетову)? III. Ммотивація навчальної діяльності Учитель. Уявімо світ, в якому все навпаки. Світ, в якому небо може бути яким завгодно: жовтим у цяточку, зеленим у смужечку, фіолетовим у квіточку, але ніколи не буває блакитним. А земля в цьому світі блакитна, малинова, синя в клітинку і лінієчку — яка завгодно, тільки не зелена і не коричнева. Уночі в цьому дивовижному світі світить сонце, а вдень на небі сяють місяць і зорі. З картатого неба Будиночки, хмарки Блакитнеє сонцеНе зможеш впізнати, Вночі заглядає Коли почнемо Тихенько в віконце. Ті дива малювати. Н. Горошко ♦ Як ви гадаєте, якого кольору в цьому світі будуть стіни будинків, дахи, дерева? М. викладення нового навчального матеріалу Розповідь учителя Намалюймо світ, де все навпаки! Але спочатку ми знову завітаємо в гості до сестричок-фарб. Ви, напевно, пам’ятаєте, як сестри-фарби сварилися і сперечалися, хто з них головний? Дідусь Пензлик допоміг нам їх здружити і знайти початок різнокольорової Райдуги-дуги. Тож вирушаймо в подорож Райдугою-дугою. Цікаво, куди вона нас приведе? Ми прямуємо далеко на південь, де між горами Знань і морем Невідомості знаходиться дивовижна долина. Там завжди світить сонце, цвітуть і плодоносять сади та ніколи не буває війни. Це казкова країна Фантазія. Але нещодавно в країну Фантазію прийшло лихо — з-за моря Невідомості налетів буревій Неподобств. Він бешкетував цілий тиждень, а коли нарешті вщух, жителі не впізнали свого дивовижного краю! Як спотворив буревій чудові будинки і палаци королівства! Вулицями текли каламутні брудні річки, а стіни будинків були вкриті бридкими плямами. — Ми усе виправимо! — хором відповіли фарби.— Але ми не вміємо ані ремонтувати, ані будувати... — Нічого,— заспокоїла їх королева Райдуга,— адже наша країна — чарівна! Варто лише намалювати будинок, і в ньому вже можна жити! Але пам’ятайте, що у королівстві Фантазії все має бути незвичайним: небо, наприклад, ніколи не буває блакитним, ви можете зробити його жовтим, зеленим або фіолетовим. Зрозуміло? — Зрозуміло! Зрозуміло! — весело закричали фарби і дружно побігли ремонтувати та відновлювати зруйноване королівство. Але роботи виявилося так багато, що вона, здавалося, ніколи не скінчиться. — Нам терміново потрібні помічники! — рішуче заявила сестрам Червона фарба.— Покличмо наших друзів — дівчаток і хлопчиків! Вони так добре допомогли нам подружитися,— згадала Жовта фарба.— Якщо кожен з них намалює лише один будиночок — разом вийде ціле місто. Ну що, діти, допоможемо фарбам? Тоді починаймо! V. Узагальнення набутих знань і вмінь Творче завдання. Розповідь учителя • Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині. Воно не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні). • Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого. Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо із банки, а змішуємо їх на палітрі. • Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями. • Обережно поводимося з водою і фарбами. Спочатку візьмемо чистий аркуш паперу і проведемо трохи нижче середини лінію горизонту. Усе, що ми намалюємо вище цієї лінії, буде небом, а все, що нижче,— землею. Тепер намалюємо в центрі нашого аркуша великий прямокутник — це стіни нашого будинку. Тільки будьте уважними: якщо ми розташуємо наш прямокутник близько від верхнього краю аркуша (вище лінії горизонту) — наш будиночок висітиме в повітрі, і його віднесе вітром, а якщо ми опустимо його занадто близько до нижнього краю — жителі змушені будуть робити підкоп, щоб потрапити додому. Стіни в нас уже є, додамо згори трикутник, нижня сторона якого трохи довша, ніж стіни,— це дах. Домалюємо вікна й двері — і наш будиночок готовий! Подивіться, він розташувався якраз посередині аркуша паперу. Це місце називається центром композиції. (Учитель малює на дошці етапи виконання роботи.) — Якось нудно виходить,— зітхнула Синя фарба.— Ані квіточки, ані стежинки, ані деревця... — Нехай діти намалюють навколо своїх будиночків усе, що їм заманеться,— запропонувала королева Райдуга.— Тоді усі будинки різнитимуться, і мешканці їх не переплутають і не заблукають. — А я пропоную пограти у «Відгадай-но»! — запропонував дідусь Пензлик.— Нехай кожен сам вигадає мешканців свого чарівного будиночка і намалює все, що вони люблять (малину — для ведмедя; моркву, капусту — для зайця). А ми подивимося на малюнок і відгадаємо, хто мешкає в цьому будинку. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт (Учитель має зазначити яскравість і незвичайність створених малюнків.) Учитель. Королева Райдуга розглядала малюнки й дивувалася: ці хлопчики і дівчатка такі вигадники! — Повісьмо на стіну наші малюнки! Бачите: ви відбудували цілу вулицю. Та яку гарну! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1103 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Водойми України |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |