«Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання за малюнками»
Відкритий урок з математики на тему: «Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання за малюнками» Підготувала: вчитель початкових класів Староостропільського НВО Петриченко Алла Миколаївна Тема. Складання і розв’язування прикладів на додавання та віднімання. Написання цифр. Мета: продовжувати вчити складати та розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками, числовим відрізком. Закріплювати усний рахунок та геометричний матеріал. Розвивати обчислювальні навички, мову, пам’ять, мислення. Виховувати увагу, спостережливість, бережливе ставлення до природи та бажання вчитися. Обладнання: таблиці, малюнок горобчика, лялька Червона Шапочка, картки. Тип уроку. Повторення і закріплення вивченого. Вид уроку. Урок-екскурсія в казку ,,Червона Шапочка”. Хід уроку І. Організація класу. Привітання гостям. Ми вже, діти, не малі, Ми у школі – школярі! Ми вчимося вчитися Й залюбки трудитися. Наш девіз: ,,Граючись – навчаємось!”(Відповідь дітей) ІІ. Вступна бесіда вчителя. Мотивація навчальної діяльності. - Діти, сьогодні на уроці математики ми вирушимо на екскурсію в казку. - А в яку?!... Відгадайте! Старенька бабуся у лісі жила, Гостинці для неї онучка несла... Хто дівчинку цю по дорозі зустрів? Як казка ця зветься? Хто б відповів? (Червона Шапочка) - А хто поведе нас в казковий ліс? Здогадались?! Хто буде нашим екскурсоводом? (Показ ляльки – Червоної Шапочки) - Заплющили очі! Ми з вами зараз потрапимо в казку! - Діти, відкрийте очі! Ось ми і в казці. - З нашим екскурсоводом, Червоною Шапочкою, ми зустрінемось з мешканцями казкового лісу, з цікавими віршами, математичними загадками та іграми, будемо повторювати і закріплювати вивчений матеріал. ІІІ. Усна лічба. Першим нас зустрічає – Горобчик... Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував! 1. Вчитель рахує і навмисно пропускає числа 1, 2, * , 4, 5, *, 7, *, 9, 10. ( Я не згоден...) - А навпаки, в зворотному боці, не навчився Горобчик рахувати. - Давайте його навчимо! (Від 10 до 1 – лічба хором). 2. Горобчик хоче пограти з вами в гру ,,Лічи вперед, лічи назад”. 8 –лічи вперед, 5- лічи назад, 6- лічи вперед, 3- лічи назад. 3. Робота в парах. Гра ,,Лічи вперед, лічи назад”. - Діти, попрацюйте в парах, а горобчик вас послухає. 4. Завдання. Відомо, що Червона Шапочка несла в кошику пиріжки своїй бабусі. У кожному наступному кошику на 1 пиріжок більше, ніж у попередньому. Знаємо, що у першому кошику – 5 пиріжків. Малюнок на дошці ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота в казкових зошитах. - Горобчик летить з нами і хоче, щоб ви розгорнули зошити, попрацювали в них. - Сьогодні в нас 25 грудня, отже, напишіть каліграфічно 1 рядок цифри 2 і 1 рядок цифри 5. - Підкресліть в кожному рядку красуню-цифру. 2. Задачі-вірші. - А ось і задачі-вірші про птахів пропонує нам Горобчик. 1. Три ворони посварились, Бо зернят не поділили. На їх шум ще три примчало, Скільки разом птахів стало? (3+3=6 – запис в зошити прикладу) 2. Пташка мала пташенят П’ять веселих маленят. Раптом трапилась біда, Випало одно з гнізда. Скільки пташенят тоді Залишилось у гнізді? (5-1=4 ) 3. Жовтогруді 3 синиці Їли сало в годівниці. Одна добре попоїла, Заспівала й полетіла. Скільки птахів, підкажіть. Залишилось на обід? ( 3-1=2 ) 4. Каже мати-квочка: ,,В мене два синочки і 4 дочки” Скільки діточок у квочки? (2+4=6) -Діти, хто уважно слухав задачі Горобця? - Яка пташка виявилася зайвою? (Квочка) -Чому? (Це свійський птах) - В лісі, де йде Червона Шапочка і ми з нею, росте зелена травичка, дерева, співають веселі пташки, літають над квіточками бджоли – збирають медок. Фізкультхвилинка Бджоли в вуликах сидять, І із вуликів глядять. Погратися захотіли- Полетіли – полетіли. 3. Гра ,,Збери горішки” - Крокуючи лісом з Червоною Шапочкою, ми зустріли Білочку. Допоможемо їй зібрати горішки – запаси на зиму. А для цього розв’яжемо приклади (на горішках) 8+1= 4+2= 6-1= 7-1= - Допомогли Білочці, тепер взимку їй буде чим поласувати. 4. Порівняння чисел. Самостійна робота. - А далі Червона Шапочка потрапила на лісову галявину з чарівними квітами. А над квітами кружляють бджоли. Щоб пройти через галявину, треба прокласти стежку – порівняти числа. Самостійна робота ( > , <, = ) 4 ... 6 10... 3 8 ... 2 9 ... 10 5 ... 5 2 ... 4 - Перевіряємо роботу. - Молодці, із завданням бджілок ми впорались, тому вони вам приготували вірш Анатолія Костецького. Послухайте. ... І квітку лісову не стану рвати, ЇЇ додому я не понесу. Бо вдома їй джмеля не погойдати І не попити ранками росу... Природа – наш дім. Любімо і оберігаймо його. Запам’ятайте це. 5. Робота з геометричним матеріалом. - У казковому лісі Червона Шапочка раптом зустріла Вовка. Вона просить вашої поради. - Малята, якою стежиною вона швидше зможе дійти до бабусиної хатки? - Діти, яку лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму) - А ось ця? (Криву) - То що ж ми порадимо Червоній Шапочці? (Йти до бабусі прямою стежкою) - Чому? (Бо вона коротша) - Давайте в цьому переконаємося. (З малюнка знімаються обидві стежини-дротини. Для контрасту вони різного кольору. Склавши їх разом, витягую криву стежину і діти переконуються, що пряма стежина коротша). - Щиро вдячна вам Червона Шапочка, тепер вовк її не перехитрує. - А для вас від неї цікаве завдання. Подивіться уважно на малюнок. -Ось ми із вами потрапили на галявину, де ростуть чарівні грибочки. Подивіться на них. Що в них чарівного? На що схожі їхні ніжки? -Молодці! Підійшли ми до бабусиної хатки та все-таки нам вдалося перехитрувати вовка. V. Підсумок уроку. - Чи сподобалась екскурсія в казку ,,Червона Шапочка”? Чим саме? Що вам найбільше запам’яталося? Попрощайтеся з Червоною Шапочкою. Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок. За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі! | |
| |
Переглядів: 1978 | |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Підсумковий урок за І семестр |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Всього коментарів: 0 | |