Додавання і віднімання чисел частинами. Побудова чотирикутника за зразком
Додавання і віднімання чисел частинами. Побудова чотирикутника за зразком. (слайд 1) Мета: формувати уміння додавати числа частинами; вправляти у розв'язуванні задач; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики, виховувати почуття дружби, взаємодопомоги. Обладнання: цифри, картки для самооцінки, презентація, іграшки тваринок, картки для роботи в групах, парах, набірне полотно, розмальовки, малюнки тваринок з цифрами, мікрофон, маски тварин, чисті листочки. Тип уроку: урок – подорож казкою Хід уроку І. Організація класу (слайд 2) Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи швидше в клас! Будемо уважні і старанні всі. Сядемо рівненько на місця свої ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. Поринемо у казку , друзі. Всі ми получимо по заслузі, якщо розв’яжемо задачі і прикладів великий міх, а допоможе у цій справі нам той, хто від усіх утік. Ми сьогодні здійснемо подорож до казки «Колобок», якщо навчимося додавати і віднімати числа частинками та будувати чотирикутник за зразком. ІІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів. 1.1. Усний рахунок (слайд 3) Спекла баба увечері Колобка і поклала на вікно, щоб охолонув. Колобок, на диво, вийшов, незвичний. Дуже допитливий. Лежить він на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому (робота в парах): 1.Від 1 до 10, від 10 до1 2.Від 4 до 8, від 9 до 3 1.2. Математичний диктант (1 учень біля дошки, самоперевірка) (слайд 3) 1. Запишіть сусідів числа 7 (6,8); 4 (3,5) 2. Запишіть попереднє число до 9 (8); 6 (5) 3. Записати числа, які стоять між числами 5,…7 (6), 7,…9 (8) 4. Яке число стоїть зліва від 3 (2), справа від 8 (9). - Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок і сонечко засяяло на небі 2. Гра «Мовчанка» (слайд 4, 5) (фронтально) Діти показують відповіді за допомогою карток із числами 3 9 5 10 + 2 - 3 0 8 4 6 - Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і втік до лісу. Дорогу ми не знаємо, але повинні швидко - швидко знайти Колобочка. 3. Гра «Заблукало число» (слайд 6) (фронтально) 1,2,8,4,5,6,7,9,10 (3) 4. Каліграфічна хвилинка (слайд 7) 1.Запишіть ряд чисел від 1 до 5. Намагайтеся цифри писати гарно,охайно, каліграфічно. 2.Обміняйтеся зошитами,виберіть цифру, яка написана найкраще і намалюйте над нею сонечко. (взаємоперевірка) - Ось по числовій доріжці ми вибігли на лісову галявинку. А назустріч хто ж це поспішає? Учень: Раптом бачить: з-за тернинки Вигляда якась тваринка Вушка довгенькі, кожушок сіренький Хто це? (Зайчик) - Так, це побігайчик. Він вже зустрічався з Колобком і не покаже нам далі стежинки, якщо ми не виконаємо завдання - Розкласти вісім морквинок у три кошики (робота в групах) (слайд 8) 5,2,1 (Можна розкласти 5,2,1; 6,1,1 та 4,2,2) - Молодці, виконали завдання Зайчика ІV. Вивчення нового матеріалу - Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо? Учень: Вовк до школи не ходив, Вовк уроки не учив, Не читав і не писав, І по нотах не співав Тож нічого він не знав. - Допоможемо йому зрозуміти як же потрібно числа частинами віднімати і додавати 1. Мозковий штурм - Як можна додати до числа 5 число 4 частинами? (набірне полотно) 5+4=5+1+1+1+1 5+4=5+2+1+1 5+4=5+2+2 5+4=5+3+1 Аналогічно віднімання 5 – 4 = (робота в парах, самоперевірка) (слайд 9) 2. Робота з підручником (с.82, впр.1,2) 1) Поясни, як виконали додавання кульок 2) Поясни, як виконали віднімання 3. Фізкультхвилинка (слайд 10) 4.Робота в зошитах із друкованою основою (с.10) 5. Розв 'язування задач - Подорожуємо далі і відшукати нам допоможе Колобка той, хто Учень: Взимку ляже спати, Дядько волохатий, Лиш тоді устане, Як весна настане. (Ведмідь) - І Ведмедик поведе нас тільки тоді далі, як ми з вами розв’яжемо задачі 6. Задачі-вірші (колективно: діти говорять відповіді, якщо правильно вчитель вивішує тваринку з відповіддю) 1) Посадив ведмідь в садочку Шість берізок, два дубочки Рахувати сам не вмів І зозулю попросив. Почала вона літати, Почала вона кувати. Та не може полічить, нумо, дітки, підкажіть (6+2=8) 2) Їжак по гриби ішов Вісім рижиків знайшов. 6 грибів поклав в корзинку Скільки залишив на спинку? (8-6=2) 3) Білка мама, білченя По горіхи йдуть щодня А зриваючи горіхи, Білченя сказало тихо: -Ось чотири, ось це п’ять , Як же їх порахувать? (4+5=9) 4) Десять стиглих зерен сої Хомячок у нірку з поля За щоками наносив З них 4 зранку з'їв Лишок перегодом з'їсть Скільки в нього зерен? (10-4=6) 7. Фізкультхвилинка (зорова, пальчикова). V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу 1. Самостійна робота. Розв'язування прикладів за підручником (самоперевірка) (по 1 учню працюють біля дошки) І варіант – завдання 3,с.82 ІІ варіант –завдання 4, с.82 2. Зображення чотирикутника за зразком - Вже чується здалеку пісенька Колобка. З ким йому залишилось зустрітися? Учень: У темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має Їй на місці не сидиться. Як зовуть її? (Лисиця) - Поки Колобок котиться по дорозі, ми перші зустрінемось з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка. Лисичка пропонує нам накреслити такий чотирикутник, як у підручнику на с.82, завдання 7 (слайд 11) Учень: Я Лисичка, я сестричка, Не сиджу без діла Чотирикутник ось такий Ви накресліть вміло! - Відступаємо від попередньої роботи 1 клітинку вниз, вправо – 5 клітинок, ставимо крапочку, від крапки відраховуємо 9 клітинок вправо - ставимо крапку і з’єднуємо, від початку верхнього лівого кутка відступаємо вниз 3 клітинки і вліво 3 клітинки – ставимо крапку, від крапки вправо 9 клітинок, ставимо крапку і з’єднуємо, потім поєднуємо дві бокові сторони. - Які ви молодці, дітки! Допомогли Колобкові залишитися цілим! VІ. Підсумок уроку (слайд 12) - Чого ви навчились на уроці? (метод «Мікрофон») - Оцініть свою роботу на уроці (самооцінка) - Молодці, діти, допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне - дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці. А наш Колобок підготував для вас цікавий математичний сюрприз (розмальовка з завданням). | |
| |
Переглядів: 2087 | |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |