Складання прикладів на додавання за малюнками
Тема: Складання прикладів на додавання за малюнками.
Мета: закріплювати вміння використовувати терміни «доданок», «сума», вчити складати приклади на додавання за малюнками, записувати їх і розв'язувати за допомогою малюнків, розвивати мислення, мовлення,обчислювальні навички, виховувати уважність, інтерес до математики. Обладнання: зошит з математики з друкованою основою, малюнки тварин, лічильний матеріал, демонстраційний матеріал, картки, мультимедійна презентація. Хід уроку І.Організація класу. Привітання (Слайд 1) Дорогі гості, ми раді вітати вас на уроці математики! Добрий день, учителі! Низький уклін вам до землі! Дуже раді вас вітати, Щастя, радості бажати! Добре, що прийшли до нас – У чудовий перший клас! ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів. (Слайд 2) — Сьогодні у нас незвичайний урок математики, а урок-подорож до лісової школи. Слайд 3 У цій школі навчає Тітонька Сова - вчителька «Лісової школи», дуже вимоглива, розумна і сувора. Вона дуже рада, що ви завітали до її учнів. Вони з нетерпінням чекали на цю зустріч і дуже старанно готувались. Звірята приготували багато цікавих завдань, але спершу вони хотіли б з вами познайомитися. - (виходять учні з іграшками і промовляють віршики) - Я веселий Їжачок Маю безліч голочок Можу цифри розпізнати Вмію гарно рахувати - Я кмітливий Ведмедик В математиці мастак Пишу старанно, охайно Цифри, знаки всі у ряд. - Я розумне Котеня Я без прикладів ні дня Додаю і віднімаю Відповіді точні знаю. - Я рухливе Зайченя Прошу всіх все знати: Щоб всі завдання На «відмінно» розв'язати. Я - Білочка звірок, Плиг з ялинки на дубок. У житті задач багато Їх я вмію розв’язати А я вправне Вовченя Креслю, міряю щодня І фігури, і відрізки, Всі стежини, переліски. - Молодці, звірята, будемо математику вивчати. Кожне із звіряток приготувало для вас цікаве завдання ІІІ. Актуалізація опорних знань. - Отже ми всі повинні бути дружніми, дисциплінованими, уважними, допомагати своїм товаришам. Візьмемо ми до лісової школи тільки тих, хто вміє добре рахувати. Усний рахунок (Слайд 4) . - Давайте всі разом порахуємо від 1 до 10. - А тепер перший ряд рахує від 10 до 1. - Другий ряд – від 2 до 7. - Всі разом – від 8 до 3. - Я бачу ви вмієте рахувати, молодці. - Першою завдання приготувала Білочка 1 ) Назвати число попереднє числу 4. 2) Назвіть «сусідів» числа 5, 6. 3) Яке число наступне, після числа 6. 4) Порівняти числа: 3 і 5 , 7 і 4 , 6 і 6. (Слайд 5, 6 , 7) На дошці: Порівняйте грибочки?зайчики - Молодці , діти, ви щойно впоралися із завданням Білочки 2. Розпізнавання геометричних фігур Слайд 8 (геометричні фігури) А хто ж наступний спішить до нас із завданням.? Та це ж Лисичка Від неї вам таке завдання. Розпізнай те фігуру . - Що це за фігура? Доведи III. Ознайомлення з новим матеріалом Із своїми завданнями нас чекає уже Їжачок. Він хоче сьогодні нас навчити складати приклади за малюнками. Отже на сьогоднішньому уроці ми будемо складати приклади на додавання за малюнками. Скрутився наш їжачок у клубочок і покотився по осінньому лісі. Назбирав він різних листочків. Слайд 9 Їжачок назбирав зелених і жовтих листочків. - Скільки зелених листочків? (3) - Скільки жовтих? (2) - Скільки всього листочків назбирав їжачок? (5) - Як ви дізналися? (Додали, об'єднали) - Як можна записати цей приклад?(3+2=5) - Як називаються числа у прикладі на додавання? (перший доданок, другий доданок , сума) - Прочитайте цей приклад. (До трьох додати два буде 5, сума чисел 3 і 2 дорівнює 5) - Спробуйте скласти приклади за такими малюнками (слайд 10) На сторінці підручника ми зустрінемося ще з одним учнем лісової школи – Зайченям. Воно пропонує вам попрацювати за підручником. Розгорніть свої підручники на с.48 Слайд 11 Робота з підручником. (с. 48) Завдання 1 Фронтальна робота з опорою на малюнки у підручнику та на дошці - Давайте об'єднаємо в одну групу 3 олівці у пеналі і 3 олівці на столі. - Складіть приклад за малюнком.(3+3=6) ( В одну групу об'єднали 3 олівці у пеналі і 3 олівці на столі. Складаємо приклад: 3+3=6. В одну групу об'єднайте 5 груш і 2 груші. Складіть приклад:5+2=7 - — Отже, щоб скласти приклад на додавання треба об'єднати число предметів. - Завдання 2 (с.48). - Зверніть увагу на завдання №2. - Визначте, до якого малюнка підходить кожен приклад. Давайте запишемо ці приклади у зошит Зошит свій я відкриваю І похило покладу. Писать приклад починаю, Все напишу до ладу. (під диктовку, 1 учень біля дошки) Скільки цукерок зверху, скільки знизу. Скільки разом? Який приклад складемо (абрикос, ягід, жолудів) Під час письма не забувайте про правила сидіння. 4+2=6 7+3=10 5+4=9 5+1=6 Молодці діти, ми впоралися із цим завданням. А тепер відгадайте загадку. Сірий, ікластий, Хоче вівцю вкрасти. (Вовк) Діти, погляньте, Вовчик вже з нетерпінням чекає на нас. Навчається він у лісовій школі і йому найбільше подобаються фізкультхвилинки на уроках. Пропоную показати Вовчикові , як це робимо ми. Слайд 12 Фізкультхвилинка. (музична «Раз, два…») Трішки відпочили, а тепер подивіться будь ласка на слідуюче завдання від Слайд 13 Котика. (3 завдання у підручнику.) Він гуляв у лісі і збирав листочки. Давайте визначимо маршрут, яким він ішов і порахуємо, скільки листочків було ним зібрано (1 листочок – 1 кружечок). У підручнику подана схема: 1 + 2 +3 +1+3 __? IV . Закріплення вивченого матеріалу. Самостійна робота за індивідуальними завданнями. Слайд 14 Ведмедик хоче, щоб ми попрацювали самостійно. У кожного з вас є на парті картки із завданням. Складіть приклади за малюнками та запишіть їх. - Хто справився із завданням , піднімає руку. Молодці. Зачитайте приклади. Складання прикладів за малюнками (слайд 15 -21) - Ми виконали всі завдання , які нам підготували учні лісової школи. - Тітонька Сова хоче перевірити, ваші знання, які ви здобули на сьогоднішньому уроці. Завдання від Тітоньки Сови - скласти приклади за малюнками За малюнками діти складають, розв'язують, записують приклади./ Із скількома звірятками ми сьогодні познайомилися ? Каліграфічно запишіть цифру 7 у свої зошити. Цікаві задачі На траві, навколо хати, Метушились каченята. П'ять білесеньких, як сніг, Двоє чорних. Скільки всіх? (5+2=7) Чотири щуки, два лящі. Скільки разом? Полічи. (4+3=7) Скачуть жабки: Ква-ква-ква! Ой, яка м'яка трава!» Тут сім жабок , а там дві. Скільки разом їх в траві? (7+2=9) Ой, грибочки у гайочку Під осикою сидять. Два грибочки, три грибочки , Разом буде (п’ять) ( 2 +3 =5) Під дубочком 5 грибочків, Під сосною їх чотири. Скільки разом , полічили? (5+4 =9) Підсумок уроку. -- Який математичний знак був сьогодні головним на нашому уроці? - Які приклади навчилися складати? (приклади на додавання) -Як називаються числа при додаванні? Молодці! Слайд 22, 23) Працювали всі старанно І почуйте у кінці: Що у нашім 1 класі Діти-просто молодці! | |
| |
Переглядів: 2382 | |
Київ — столиця України |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Всього коментарів: 0 | |