Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.
Мета. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 5, удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання складу чисел, вміння розв'язувати задачі на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів. Виховувати культуру оформлення письмових робіт, поглиблювати інтерес до вивчення математики через дидактичні ігри. Обладнання: Комп'ютер, проектор, презентація, картки з прикладами, картки для парної та групової роботи, казкові герої, ялиночка. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент. Наш девіз − усе узнати, Вміти добре рахувати. Виростаймо ж − і у путь. Хай знання із нами йдуть! - Діти, сьогодні на уроці знадобиться нам з вами такий вантаж: математичні знання, світлий розум, кмітливість і хороший настрій. Давайте посміхнемось один одному та будемо працювати. Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими. II. Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності. Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо складати таблиці додавання і віднімання числа 5, розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. - Але у нас буде незвичайний урок, тому що сьогодні зранку, коли я ішла до школи, то зустріла ось цих лісових звіряток (показую лисичку і зайчика). Вони були дуже засмучені. А знаєте, чому? Тому що наближаються Різдвяні свята, у кожній хаті будуть прикрашати ялинку, а в лісі ялинок є багато, та немає чим їх прикрасити. Вони попросили мене, щоб ви їм допомогли прикрасити ось цю ялиночку. - Допоможемо тваринкам? Але для цього нам треба добре працювати на уроці і за кожне виконане завдання ви зможете повісити одну іграшку. - Як ви думаєте, чому мені не зустрівся ведмедик? - Дітки, а чи можна зрубувати ялиночки? IІI. Актуалізація знань учнів. 1. Усні обчислення. (за кожне правильно виконане завдання вішаємо кульку) 1) Ланцюжкові приклади. 10 – 6 + 4 – 2 + 3 – 5 = 2) Гра «Комп’ютер». 1, 3, 5 ПОЧАТОК + 3 ТАК НІ - 6 > 6 + 4 КІНЕЦЬ 2. “Математична розминка”. - Назвіть компоненти при додаванні ( Доданок, доданок, сума ), при відніманні ( Зменшуване, від’ємник, різниця). - Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні суми? ( Додавання ). - З яких частин складається задача? - Що треба зробити, щоб збільшити на…? Зменшити на…? - Назвіть парні числа; непарні. - Назвіть двоцифрові числа. 3. Каліграфічна хвилина. Письмо цифри 5. А тепер уже пора взятися і до пера Зошит відкривай, хвилинку каліграфії розпочинай. А яку цифру будемо писати, ви дізнаєтесь з віршованої задачі. Бегемотики в ставку Досхочу купалися. Троє зліва, двоє справа – Плавали, плескалися. Хто нам швидше відповість, Скільки всіх було їх? ( п’ять ) - Так! Правильно! Сьогодні ми будемо писати цифру 5. /Один рядочок / 4. Математичний диктант (взаємоперевірка) 1. До 3+2; Від 5-1, 2. Перший доданок 5, другий – 2, знайти суму; 3. 2 збільшити на 4, 6 збільшити на 1; 4. 4 зменшити на 4; 8 зменшити на 5 ІV. Опрацювання нового матеріалу. 1.Складання таблиць додавання і віднімання числа 5 . - Викладіть стільки паличок, скільки зайчиків з м’ячем, і стільки паличок скільки зайчиків з квіткою. Порахуйте. - Яке число отримали? - Як отримати число 7, якщо у нас є 5 паличок? 1. Робота з таблицею «Додавання і віднімання числа 5. - Діти, зараз будемо складати таблицю додавання і віднімання. а ) На основі малюнків учні пояснюють як складено таблицю додавання числа 5. 1 + 5 = 6 2 + 5 = 7 3 + 5 = 8 4 + 5 = 9 5 + 5 = 10 б ) Складання таблиці віднімання числа 6 за допомогою малюнків. 6 – 5 = 1 7 - 5 = 2 8 - 5 = 3 9 - 5 = 4 10 – 5 = 5 V. Фізкультхвилинка. Час настав для відпочинку Проведем фізкультхвилинку VІ. Розвиток і закріплення математичних знань. 1. Робота за підручником. № 2, с. 65 (коментовано біля дошки) 4 + 5 + 1 2 + 5 – 4 10 – 3 – 5 6 – 4 + 5 7 + 2 – 5 9 + 1 – 5 2. Робота в парах. Знайди помилку. В парі працюємо – дружбу цінуємо. 4 + 4 = 9 2 + 3 – 1 = 4 8 – 3 = 5 10 – 5 + 0 = 6 Перевірка результатів роботи в парах. 3. Розв'язування задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць. -Що означає «збільшити число на кілька одиниць?» - Що означає «зменшити число на кілька одиниць?» а) Склади і розв’яжи задачу за малюнком і коротким записом. №3 (усно) - Про що йдеться в задачі? - Скільки котушок ниток на столі? - Скільки в кошику? - Про що запитаємо в задачі? - Яку дію виконаємо, щоб розв'язати задачу? Чому? б) Розв’язування задач № 4. (розв’язок записати у зошиті) 4. Хвилинка відпочинку. Пальчикова гімнастика Зайчики-моргайчики Наші любі пальчики, Щигликів злякалися І порозбігалися. в) Задача 5, розв’язок записати у зошит. 5. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах. Щоб усе нам встигнути, Треба гуртом працювати. Гуртом легше Будь-яке завдання розв’язати. - Розділіть п'ятикутник на три трикутники - Розділіть п'ятикутник на трикутник і чотирикутник. - Розділіть п'ятикутник на два чотирикутника. Перевірка результатів роботи в групах. Звіт представників груп. 6. Розв’язування прикладів (усно) № 6. Дітки, щоб почепити нам на ялиночку головну кульку, треба до неї знайти дорогу. А для цього ми повинні розв’язати ці приклади. (головна кулька з привітаннями від Миколая) 7 + • = 9 10 - •= 8 6 • • = 1 2 + • = 7 6 - • = 1 4 • • = 9 VIІ. Підсумок уроку. 1. Фронтальне опитування. - І ось ялиночка наша прибрана. Давайте пригадаємо, що ми зробили для того, щоб допомогти звірятам? - Що ми навчилися робити на уроці? - Які ще таблиці вивчили? - Чи справились з завданнями? - Що вам сьогодні здалось найцікавішим? - Що вам здалося найважчим? - Що вам сподобалось на уроці? Як ви думаєте, звіряткам сподобається ялиночка, яку ви прикрасили? А вам вона подобається? Мені тоже дуже подобається. Молодці, мої малята, Любі хлопчики й дівчата Усі завдання ми розв’язали, Зайчика ми врятували. Я пропоную, щоб свою роботу на уроці ви оцінили самі, тому кожен з вас зараз обере ту наклейку з оцінкою, яку заслужив, і наклеїть собі у щоденник. | |
| |
Переглядів: 2472 | |
Риби |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Будівельний конструктор |
Всього коментарів: 0 | |