Тема: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 34+52. Розв’язування задачМета: ознайомити учнів із загальним випадком додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд; формувати вміння застосовувати цей прийом для розв’язування задач; розвивати математичне мовлення і мислення; активізувати пам'ять; виховувати наполегливість, працьовитість, любов та бережливе ставлення до природи. Обладнання: предметні малюнки звірів, птахів, хлопчика; плакат із зображенням ранньої весни. Хід уроку І. Організація класу ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань Усний рахунок. - Сьогодні надворі прекрасний день. Хоч за вікном ще лежить сніг, вночі морози, та зима відчуває, що її сила з кожним днем слабшає і скоро змушена буде поступитися місцем іншій красуні – порі року. Ось послухайте про неї загадку Л.Глібова «Хто вона?» Лиха зима сховається, А сонечко прогляне, Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане, - І з далеку тихесенько Вона до нас прибуде, Коли кому любесенько, А дітям більше буде… (весна) - Так, ще декілька днів – і прилине до нас Весна, а разом із нею прилетять із далекого вирію пташки, прокинуться комахи (демонструються малюнки різних комах): метелики, бджоли, водомірки, сонечка, мурашки, жуки, бабки. - Ми також з нетерпінням чекаємо її приходу. Сонечко посилає нам на своїх промінчиках завдання, тому давайте правильно розв’яжемо їх, подаруємо йому тепло наших сердець і щиру посмішку. - Чекають на Весну і наші домашні тварини. Тож з яких геометричних фігур складається наша кицька? ІІІ. Опрацювання нового матеріалу - І ось у такий сонячний день ми з вами побачили Журавля, який дуже поспішав на свою Батьківщину – рідну Україну. Він не знав, що застане тут ще холод. Та їсти йому теж дуже хочеться. 1) Підготовча робота №129 (ст. 130 підручника) - Діти, а як в народі ще називають Журавля? (Журка, Журавко, Веселик). Бачить Журавко – стоїть дерево, а з дупла хвостик визирає. Постукав він, визирнула Білочка. Вона зрозуміла всі біди і пообіцяла пригостити, але попросила, щоб Журавлик розв’язав приклади на повторення. Давайте допоможемо йому і розв’яжемо приклади (з коментарями, використовуючи переставну властивість дії додавання, усно). - Пригостила Білочка Журавля горішками, але не їсть їх птах. А чому не їсть, дітки? - Пішов далі, зажурився. Дивиться, а назустріч йому лосі, олені, косулі. Розповів їм Журка про свою біду. Звірі показали йому господу, де цілу зиму підгодовували їх запашним сіном. Як ви думаєте, хто їм взимку допомагав у лісі? (лісники, школярі) А поки птах розглядає в лісі годівницю, слухає розповідь та екскурсію лісових мешканців, ми з вами попрацюємо в зошитах (ст. 43, № 2,3) - Пригостили звірі Журавлика запашним сінцем, але не їв він нічого. Притомився птах, і ми разом з ним, тому робимо фізкультхвилинку. 2) Фізкультхвилинка Травичка низенька- низенька, (присідають) Дерева високі-високі, (піднімаються, стають на пальчики, руки вгору) Вітер дерева колише-гойдає, То вправо, то вліво їх нахиляє, (гойдають руками) Крутить-крутить, їх вигинає, (кругові махи руками) Птахи летять- прилітають, (імітують) А учні тихесенько за парти сідають. 3) Пояснення нового матеріалу. - Набрався сил Журавлик, іде далі і вийшов на галявину край села. Бачить хатинку, а з неї виходить хлопчик Помагайко. А що ми знаємо про нього? Яким він був? - Побачив Помагайко бідолашного птаха, пообіцяв допомогти і нагодувати, але попросив пояснити, як розв’язувати нові приклади. Як розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки він вже знає (напевно, бачив, як ми на минулому уроці математики вчили), а як додавати приклади виду 34+52 – не знає. Тому сьогодні ми будемо вчити як це робити. - Діти подивіться на №130 і уважно розгляньте записи. Може ви самі скажете, як можна до двоцифрового числа додати двоцифрове без переходу через розряд? (Діти висловлюють свої думки) - Як зручніше обчислити суму чисел 34+52? – до десятків додати десятки, до одиниць – одиниці. Прочитайте правила додавання двоцифрових чисел. 4) Робота в парах – учні один одному розказують це правило у парах. ІV. Розвиток і закріплення математичних знань, повторення вивченого 1) Робота з підручником ст. 130-131 - Журавлик хотів переконатися, чи зрозумів його Помагайко, тому запропонував розв’язати приклади з коментуванням. Ми також перевіримо свої знання, виконавши №131,132 усно, 133 письмово. 2) Фізкультхвилинка 3) Робота в групах над задачами 134 (за схематичним малюнком),135. - Подякував хлопчик Журавликові, гарно нагодував і направив до Горобчика, який усю зиму провів у шпаківні. Він також чекає на Весну, і вже, напевно, знає, коли вона прийде і прилетять з далекого вирію інші пташки: граки, шпаки, ластівки. Почали вони разом думати над задачами. Але ми їх вже розв’язали, тож проаналізуємо і допоможемо нашим птахам. 4) Самостійна робота - Поспішають друзі закінчити роботу, а тут перший дощик почав накрапати. Журавлик заховав голову під крило, заплющив очі і задумався: «Коли прилетять його друзі?» А ми не будемо йому заважати, але тихесенько попрацюємо самостійно над прикладами №136 5) Логічна задача - Поки Журавлик так стояв, підкрався до нього тишком-нишком Їжачок. Він був працьовитим, добрим і допитливим. Дивиться, що це за незнайомий птах? Чому він не знає його? Допоможемо Їжачкові познайомитися, коли розв’яжемо задачу з логічним навантаженням №137. - Подивіться уважно на малюнок і схему до задачі. Про що вона? (про яблука) Чим вони корисні для нашого організму? А чи любить наш Їжачок яблука? Що означає число 70? (всього кілограмів яблук у трьох контейнерах). Отже, це сума трьох доданків. Які з них нам відомі? (перший доданок – 20 кг, другий – 30 кг) Як знайти невідомий доданок? (діти говорять правило: треба від суми віднять відомий доданок) Але у нас сума не двох, а трьох доданків. Чи можна відразу знайти невідомий доданок і дати відповідь на запитання задачі? (ні) Яку дію треба виконати для цього попередньо? (знайти суму двох відомих доданків) V. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон» - Їжачок щиро дякує вам за допомогу, за такий смачний гостинець, адже яблука він дуже полюбляє. - Тільки вони познайомилися, тільки Їжачок хотів запросити до себе у гості Журавлика, як раптом долинуло «Курли! Курли!» Зрадів наш Веселик, підхопився, ввічливо попрощався з Їжачком, з вами, любі дітки, і полетів до своїх друзів. - «Курли! Курли!» - це він вам щиро дякує за допомогу і кинув на прощання листа-записку: він просить, щоб я взяла у вас інтерв’ю, а ви розказали правило про додавання двоцифрових чисел. - Про що ми дізнались на уроці? - А чому, діти, ми називали птаха Журавлем та Журкою, а в кінці уроку Веселиком? | |
| |
Переглядів: 4955 | |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Конструювання. Курочка Ряба |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Всього коментарів: 0 | |