💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 34+52. Розв’язування задач

Тема: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 34+52. Розв’язування задач

Мета: ознайомити учнів із загальним випадком додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд; формувати вміння застосовувати цей прийом для розв’язування задач; розвивати математичне мовлення і мислення; активізувати пам'ять; виховувати наполегливість, працьовитість, любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки звірів, птахів, хлопчика; плакат із зображенням ранньої весни.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань

Усний рахунок.

- Сьогодні надворі прекрасний день. Хоч за вікном ще лежить сніг, вночі морози, та зима відчуває, що її сила з кожним днем слабшає і скоро змушена буде поступитися місцем іншій красуні – порі року. Ось послухайте про неї загадку Л.Глібова «Хто вона?»

Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане, -

І з далеку тихесенько

Вона до нас прибуде,

Коли кому любесенько,

А дітям більше буде… (весна)

- Так, ще декілька днів – і прилине до нас Весна, а разом із нею прилетять із далекого вирію пташки, прокинуться комахи (демонструються малюнки різних комах): метелики, бджоли, водомірки, сонечка, мурашки, жуки, бабки.

- Ми також з нетерпінням чекаємо її приходу. Сонечко посилає нам на своїх промінчиках завдання, тому давайте правильно розв’яжемо їх, подаруємо йому тепло наших сердець і щиру посмішку.

- Чекають на Весну і наші домашні тварини. Тож з яких геометричних фігур складається наша кицька?

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

- І ось у такий сонячний день ми з вами побачили Журавля, який дуже поспішав на свою Батьківщину – рідну Україну. Він не знав, що застане тут ще холод. Та їсти йому теж дуже хочеться.

1) Підготовча робота №129 (ст. 130 підручника)

- Діти, а як в народі ще називають Журавля? (Журка, Журавко, Веселик). Бачить Журавко – стоїть дерево, а з дупла хвостик визирає. Постукав він, визирнула Білочка. Вона зрозуміла всі біди і пообіцяла пригостити, але попросила, щоб Журавлик розв’язав приклади на повторення. Давайте допоможемо йому і розв’яжемо приклади (з коментарями, використовуючи переставну властивість дії додавання, усно).

- Пригостила Білочка Журавля горішками, але не їсть їх птах. А чому не їсть, дітки?

- Пішов далі, зажурився. Дивиться, а назустріч йому лосі, олені, косулі. Розповів їм Журка про свою біду. Звірі показали йому господу, де цілу зиму підгодовували їх запашним сіном. Як ви думаєте, хто їм взимку допомагав у лісі? (лісники, школярі) А поки птах розглядає в лісі годівницю, слухає розповідь та екскурсію лісових мешканців, ми з вами попрацюємо в зошитах (ст. 43, № 2,3)

- Пригостили звірі Журавлика запашним сінцем, але не їв він нічого. Притомився птах, і ми разом з ним, тому робимо фізкультхвилинку.

2) Фізкультхвилинка

Травичка низенька- низенька, (присідають)

Дерева високі-високі, (піднімаються, стають на пальчики, руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає,

То вправо, то вліво їх нахиляє, (гойдають руками)

Крутить-крутить, їх вигинає, (кругові махи руками)

Птахи летять- прилітають, (імітують)

А учні тихесенько за парти сідають.

3) Пояснення нового матеріалу.

- Набрався сил Журавлик, іде далі і вийшов на галявину край села. Бачить хатинку, а з неї виходить хлопчик Помагайко. А що ми знаємо про нього? Яким він був?

- Побачив Помагайко бідолашного птаха, пообіцяв допомогти і нагодувати, але попросив пояснити, як розв’язувати нові приклади. Як розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки він вже знає (напевно, бачив, як ми на минулому уроці математики вчили), а як додавати приклади виду 34+52 – не знає. Тому сьогодні ми будемо вчити як це робити.

- Діти подивіться на №130 і уважно розгляньте записи. Може ви самі скажете, як можна до двоцифрового числа додати двоцифрове без переходу через розряд? (Діти висловлюють свої думки)

- Як зручніше обчислити суму чисел 34+52? – до десятків додати десятки, до одиниць – одиниці. Прочитайте правила додавання двоцифрових чисел.

4) Робота в парах – учні один одному розказують це правило у парах.

ІV. Розвиток і закріплення математичних знань, повторення вивченого

1) Робота з підручником ст. 130-131

- Журавлик хотів переконатися, чи зрозумів його Помагайко, тому запропонував розв’язати приклади з коментуванням. Ми також перевіримо свої знання, виконавши №131,132 усно, 133 письмово.

2) Фізкультхвилинка

3) Робота в групах над задачами 134 (за схематичним малюнком),135.

- Подякував хлопчик Журавликові, гарно нагодував і направив до Горобчика, який усю зиму провів у шпаківні. Він також чекає на Весну, і вже, напевно, знає, коли вона прийде і прилетять з далекого вирію інші пташки: граки, шпаки, ластівки. Почали вони разом думати над задачами. Але ми їх вже розв’язали, тож проаналізуємо і допоможемо нашим птахам.

4) Самостійна робота

- Поспішають друзі закінчити роботу, а тут перший дощик почав накрапати. Журавлик заховав голову під крило, заплющив очі і задумався: «Коли прилетять його друзі?» А ми не будемо йому заважати, але тихесенько попрацюємо самостійно над прикладами №136

5) Логічна задача

- Поки Журавлик так стояв, підкрався до нього тишком-нишком Їжачок. Він був працьовитим, добрим і допитливим. Дивиться, що це за незнайомий птах? Чому він не знає його? Допоможемо Їжачкові познайомитися, коли розв’яжемо задачу з логічним навантаженням №137.

- Подивіться уважно на малюнок і схему до задачі. Про що вона? (про яблука) Чим вони корисні для нашого організму? А чи любить наш Їжачок яблука?

Що означає число 70? (всього кілограмів яблук у трьох контейнерах).

Отже, це сума трьох доданків. Які з них нам відомі? (перший доданок – 20 кг, другий – 30 кг)

Як знайти невідомий доданок? (діти говорять правило: треба від суми віднять відомий доданок)

Але у нас сума не двох, а трьох доданків. Чи можна відразу знайти невідомий доданок і дати відповідь на запитання задачі? (ні)

Яку дію треба виконати для цього попередньо? (знайти суму двох відомих доданків)

V. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»

- Їжачок щиро дякує вам за допомогу, за такий смачний гостинець, адже яблука він дуже полюбляє.

- Тільки вони познайомилися, тільки Їжачок хотів запросити до себе у гості Журавлика, як раптом долинуло «Курли! Курли!» Зрадів наш Веселик, підхопився, ввічливо попрощався з Їжачком, з вами, любі дітки, і полетів до своїх друзів.

- «Курли! Курли!» - це він вам щиро дякує за допомогу і кинув на прощання листа-записку: він просить, щоб я взяла у вас інтерв’ю, а ви розказали правило про додавання двоцифрових чисел.

- Про що ми дізнались на уроці?

- А чому, діти, ми називали птаха Журавлем та Журкою, а в кінці уроку Веселиком?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 4955 | Рейтинг: 0.0/0
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
Конструювання. Курочка Ряба
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]