Тема: Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання й побудова відрізківМета: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10;удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; продовжитиформувати навички креслити і вимірювати відрізки; розвивати логічне мислення учнів, увагу, кмітливість; виховувати доброту, чуйність, самостійність, працелюбність. Обладнання: роздатковий матеріал, геометричний матеріал, карта подорожі, запис на магнітофонній стрічці, малюнки синичок, сороки, сови, сонечка. Хід уроку 1. Організація класу Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх). Вітання гостей Ми Вас вітаємо, ми Вас вітаємо! Весь 1 клас наш щиро промовля. Ми Вас вітаємо, ми Вас вітаємо! Бажаємо щастя і добра. Вітання друзів - А тепер доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.( Учитель торкається до першої дитини, а діти по черзі…) - Хай першими сядуть дівчатка, а потім хлопчики. Щоб наш урок був цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на ньому? - Якщо ви всі будете активними, уважними, кмітливими. розумними. вихованими, то нам вдасться наприкінці уроку отримати винагороду. Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо 2. Ознайомлення з темою уроку - Сьогодні я почула розмову двох синичок і записала її. Синички полетіли геть, але я встигла їх ще й намалювати. ( Учитель вивішує малюнки синичок.) Уважно послухайте запис. - Доброго дня, сестричко. Ну й холоднеча. Забарилася Весна, не йде до нас. Напевно, десь у снігу загрузла, ніяк не добереться. Щоранку сиджу на верхівці 1дуба, все весну виглядаю. - І я виглядаю. Моя сосна вища, ніж твій дуб. Вона на пагорбі стоїть – однак, не видно весни. - А дарма ви там сидите, - почувся голос. Озирнулися синички, бачать, коло вікна примостилася сорока. ( Учитель демонструє малюнок сороки.) - Сьогодні я літала на лісову галявину, де птахи й звірі завжди збираються обговорювати останні лісові новини. Там я почула дуже сумну новину. В країні Чисел жив король. У нього була красуня донька, про яку ні в казці сказати, ні пером описати. А була вона така добра та чуйна, що навіть травинки ніколи не образила. Та прийшло в країну велике лихо. Справжнє чудовисько викрало принцесу… Але тут всі птахи розлетілися і я так і не довідалася, де жзнаходиться принцеса. Я вже теж хотіла летіти геть, коли раптом почула голос: - Врятувати Принцесу можуть учні 1-го класу. Країна, де вона знаходиться, - аж за глибокими морями, за високими горами. Шлях до Принцеси важкий: треба добре знати математику, бути уважним, терплячим, посидючим. Не можна розслаблятися, а треба йти вперед до знань через гори наполегливої праці. - У себе на столі я знайшла план подорожі. Чи згодні ви допомогти Принцесі? - Подорож ми здійснюватимемо, роблячи обчислення й розв’язуючи задачі. 3. Перевірка знань. - У подорож ми вирушимо автобусом. Перевіримо знання, які будуть нам необхідні під час подорожі. Почнемо з інтелектуальної розминки - Який сьогодні день? - Місяць? Число? Пора року? - Скільки пальців на одній руці? На двох? - Ск. очей у кожної людини? - Ск. лапок у котика? - Ск. кольорів у веселки? - Як називаються компоненти при додаванні? - Як називаються компоненти при відніманні? - Як знайти невідомий доданок? Попереду долина «Чомусиків». Тут знаходиться лісова школа. Вчителькою працює Мудра сова Гра «Мовчанка» В автобусі сидять Примхливі лінощі й не можуть упоратися з грою, просять допомоги. 2+6 5+8 5+4 1+93+05+3 3+ 4 2 - Молодці! Допомогли Лінощам! А капризні помилки неправильно читають приклади. Вони просять вас допомогти їх прочитати правильно. Допоможемо?5+4=9 До 5 додати 4, буде 9 5 плюс 4 дорівнює 9 5 збільшити на 4, буде 9 Сума чисел 5 і 4 дорівнює 9 - А тепер ми маємо показати, які ми дружні, виявити кращих обчислювачів. 1-й ряд – «Працьовиті».2-й ряд – «Старанні».3 – й ряд «Активні» 6 +4 =10 8 +2 =107 + 2 =9 10 -7 =39 – 7 = 210 – 8 = 2 4+5 =93 +6 =95 +3 =8 10 – 3 = 73 +7 =105 +5 =10 0 + 7 = 75 – 0 = 58 – 0 = 8 Перемогла дружба. Задачі. 1.У лісовій школі лисиця з трьома лисенятами, їжачиха з двома їжачатами, зайчиха, білченя. Скільки всього звірів?( 1+3+1+2+1+1=9) 2..Горіло 5 свічок. Подув вітер і 2 свічки погасли. Скільки свічок залишилося? ( 2, бо 3 згоріли) 3. На липі 10 гілок. На кожній гілці достигло по 5 яблук. Скільки всього яблук достигло? ( На липі немає яблук) 4. У школу йшло 5 дітей, а назустріч 3. Скільки всього дітей йшло у школу? (5) 4.Далі подорожуємо тролейбусом. Станція «Ясна» Сонечко зустрічає Перевіримо, як ви готуєтеся до уроку. Покажіть свої вміння. Зошит свій я відкриваю, Навкоси його кладу. Ручку я ось так тримаю, Сяду рівно, не зігнусь. Буду я писати гарно, До роботи я берусь. Каліграфічна хвилинка - Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати. - Цифри пишу рівнесенько, 3 Щоб були гарнесенькі, Щоб залюбки дивився я, Вчитель наш і вся моя сім’я. - Пишемо рядочок цифри 4. - Записати парні числа;( коментовано) - Непарні Математичний диктант.; • напишіть сусідів чисел 5, 8, 4; • напишіть склад числа 5, 10; • 4 збільшити на 1; • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму; • 4 зменшити на 4; Гляньте, білочка одна Визирає із дупла. Ще одна стрибнула з гілки, А за нею ще три білки. Прошу вас, діти милі, Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5) В чепурненькій годівничці Горобці сидять,синиці. Шість горобчиків завзято Узялись зерно клювати. На мотузці куснем сала Дві синички ласували. Як порахуєте пташки ці, Будете в мене молодці.(6+2=8) - Запишіть у зошити відповідь Записуйте швидко, правильно. - Завдання виконано! Ми ще маємо летіти гелікоптером, але жителі дивної планети пропонують нам провести «Хвилинку здоров’я”, щоб зняти втому і працювати далі - Для того, щоб літак відправився, нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ). - Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа, Порівняйте їх. 25; 44; 9 10; 58; 93; 67; 83; 4 7; 1 6. 4 Покажіть квитки! Ну, що рушаємо! Фізкультхвилинка 5. Наближаємося до міста Задачного ( Зустрічає Слоник)Його мешканці дуже люблять розв’язувати задачі. А вам подобається це заняття? Читаймо задачу хором. До годівнички прилетіли пташечки. - Ск. снігурів? - Ск. горобців? -Ск. всього? 6 +3 = 9(пт.) Відповідь: 9 пташок. - Веселий чаклун пропонує вам розв’язати ще кілька завдань. - Яка маса півня? - Скільки кілограмів вантажу в кожного звіряти? - Скільки всього літрів? 6.Сідаймо в пароплав, щоб дістатися до царства геометричних фігур. На своєму шляху ми зустрічаємо острів. 7.Острів Невідомих - Чи знаєте ви, хто це? ( Дельфін.) - Він дуже засумував, бо на піску розв’язував приклади, та раптом набігла морська хвиля і змила частину записів. Допоможіть йому. 5 + …= 10 …+…= 10 …+…=10 8. Царство геометричних фігур - Назвіть назви геометричних фігур; - Накреслити два відрізки: перший завдовжки 10 см, а другий – на 3 см коротший.(Диференційована робота) - Робота в групах. - Біля будинку нас чекає лелека. Він тримає лист. Що ж у цьому листі? Послухайте. 5 « Любі діти! Ми, лелеки, довідалися, що у вашому класі є чуйні й добрі діти. Багато з них допомагали синичкам, горобчикам. Ви врятували їх від голодної смерті. За вашу турботу ми хочемо віддячити й повідомити, де знаходиться королівська донька, яку ви шукаєте. Не так вже й далеко звідси на горі стоїть високий замок. Саме в ньому й заховали зачаровану Принцесу. Ви здолали всі перешкоди. Виконали усі завдання. Ви звільнили королівську доньку. Бажаємо вам успіхів. Не забувайте нас. Лелеки. Чекайте нас весною». - Отже, Принцесу ми врятували. Заплющіть очі й уявіть собі:Принцеса повернулася до королівського палацу. Щасливий король, щаслива Принцеса. Король дарує вам летючий корабель: сам золотий, щогли срібні, паруси шовкові так і здіймаються. Ми летимо вище землі. Довго чи не довго ми летіли, а прилетіли до свого класу. 9. Підсумок уроку. - А тепер розплющіть очі. Всі добре попрацювали, справилися із завданням. Король вручає вам сердечка. Бажає вам бути добрими, чуйними, поважати один одного, допомагати і піклуватися про своїх товаришів. | |
| |
Переглядів: 3241 | |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Всього коментарів: 0 | |