💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання й побудова відрізків

Тема: Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання й побудова відрізків

Мета: закріпити обчислювальні навички в межах 10, склад чисел у межах 10;удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми; продовжитиформувати навички креслити і вимірювати відрізки; розвивати логічне мислення учнів, увагу, кмітливість; виховувати доброту, чуйність, самостійність, працелюбність.

Обладнання: роздатковий матеріал, геометричний матеріал, карта подорожі, запис на магнітофонній стрічці, малюнки синичок, сороки, сови, сонечка.

Хід уроку

1. Організація класу

Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).

Вітання гостей

Ми Вас вітаємо, ми Вас вітаємо!

Весь 1 клас наш щиро промовля.

Ми Вас вітаємо, ми Вас вітаємо!

Бажаємо щастя і добра.

Вітання друзів

- А тепер доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.( Учитель торкається до першої дитини, а діти по черзі…)

 - Хай першими сядуть дівчатка, а потім хлопчики. Щоб наш урок був цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на ньому?

- Якщо ви всі будете активними, уважними, кмітливими. розумними. вихованими, то нам вдасться наприкінці уроку отримати винагороду.

Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо

2. Ознайомлення з темою уроку

- Сьогодні я почула розмову двох синичок і записала її. Синички полетіли геть, але я встигла їх ще й намалювати.

( Учитель вивішує малюнки синичок.)

Уважно послухайте запис.

- Доброго дня, сестричко. Ну й холоднеча. Забарилася Весна, не йде до нас. Напевно, десь у снігу загрузла, ніяк не добереться. Щоранку сиджу на верхівці

1дуба, все весну виглядаю.

- І я виглядаю. Моя сосна вища, ніж твій дуб. Вона на пагорбі стоїть – однак, не видно весни.

- А дарма ви там сидите, - почувся голос.

Озирнулися синички, бачать, коло вікна примостилася сорока.

( Учитель демонструє малюнок сороки.)

- Сьогодні я літала на лісову галявину, де птахи й звірі завжди збираються обговорювати останні лісові новини.

Там я почула дуже сумну новину. В країні Чисел жив король. У нього була красуня донька, про яку ні в казці сказати, ні пером описати. А була вона така добра та чуйна, що навіть травинки ніколи не образила. Та прийшло в країну велике лихо. Справжнє чудовисько викрало принцесу…

Але тут всі птахи розлетілися і я так і не довідалася, де жзнаходиться принцеса.

Я вже теж хотіла летіти геть, коли раптом почула голос:

- Врятувати Принцесу можуть учні 1-го класу. Країна, де вона знаходиться, - аж за глибокими морями, за високими горами. Шлях до Принцеси важкий: треба добре знати математику, бути уважним, терплячим, посидючим. Не можна розслаблятися, а треба йти вперед до знань через гори наполегливої праці.

- У себе на столі я знайшла план подорожі. Чи згодні ви допомогти Принцесі?

- Подорож ми здійснюватимемо, роблячи обчислення й розв’язуючи задачі.

3. Перевірка знань.

- У подорож ми вирушимо автобусом. Перевіримо знання, які будуть нам необхідні під час подорожі.

Почнемо з інтелектуальної розминки

- Який сьогодні день?

- Місяць? Число? Пора року?

- Скільки пальців на одній руці? На двох?

- Ск. очей у кожної людини?

- Ск. лапок у котика?

- Ск. кольорів у веселки?

- Як називаються компоненти при додаванні?

- Як називаються компоненти при відніманні?

- Як знайти невідомий доданок?

 Попереду долина «Чомусиків».

Тут знаходиться лісова школа. Вчителькою працює Мудра сова

 Гра «Мовчанка» В автобусі сидять Примхливі лінощі й не можуть упоратися з грою, просять допомоги.

2+6 5+8 5+4 1+93+05+3 3+ 4

2 - Молодці! Допомогли Лінощам!

А капризні помилки неправильно читають приклади. Вони просять вас допомогти їх прочитати правильно. Допоможемо?5+4=9

До 5 додати 4, буде 9

5 плюс 4 дорівнює 9

5 збільшити на 4, буде 9

Сума чисел 5 і 4 дорівнює 9

- А тепер ми маємо показати, які ми дружні, виявити кращих обчислювачів.

1-й ряд – «Працьовиті».2-й ряд – «Старанні».3 – й ряд «Активні»

6 +4 =10 8 +2 =107 + 2 =9

10 -7 =39 – 7 = 210 – 8 = 2

4+5 =93 +6 =95 +3 =8

10 – 3 = 73 +7 =105 +5 =10

0 + 7 = 75 – 0 = 58 – 0 = 8

Перемогла дружба.

Задачі. 1.У лісовій школі лисиця з трьома лисенятами, їжачиха з двома їжачатами, зайчиха, білченя. Скільки всього звірів?( 1+3+1+2+1+1=9)

2..Горіло 5 свічок. Подув вітер і 2 свічки погасли. Скільки свічок залишилося?

( 2, бо 3 згоріли)

3. На липі 10 гілок. На кожній гілці достигло по 5 яблук. Скільки всього яблук достигло? ( На липі немає яблук)

4. У школу йшло 5 дітей, а назустріч 3. Скільки всього дітей йшло у школу? (5)

4.Далі подорожуємо тролейбусом. Станція «Ясна» Сонечко зустрічає

Перевіримо, як ви готуєтеся до уроку. Покажіть свої вміння.

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

Каліграфічна хвилинка

- Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.

- Цифри пишу рівнесенько,

3 Щоб були гарнесенькі,

Щоб залюбки дивився я,

Вчитель наш і вся моя сім’я.

 - Пишемо рядочок цифри 4.

- Записати парні числа;( коментовано)

- Непарні

Математичний диктант.;

• напишіть сусідів чисел 5, 8, 4;

• напишіть склад числа 5, 10;

• 4 збільшити на 1;

• перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;

• 4 зменшити на 4;

Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Прошу вас, діти милі,

Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)

В чепурненькій годівничці

Горобці сидять,синиці.

Шість горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

На мотузці куснем сала

Дві синички ласували.

Як порахуєте пташки ці,

Будете в мене молодці.(6+2=8)

- Запишіть у зошити відповідь

Записуйте швидко, правильно.

- Завдання виконано!

 Ми ще маємо летіти гелікоптером, але жителі дивної планети пропонують нам провести «Хвилинку здоров’я”, щоб зняти втому і працювати далі

 - Для того, щоб літак відправився, нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).

- Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа, Порівняйте їх.

25; 44; 9 10; 58; 93; 67; 83; 4 7; 1 6.

4 Покажіть квитки!

Ну, що рушаємо!

Фізкультхвилинка

 5. Наближаємося до міста Задачного

( Зустрічає Слоник)Його мешканці дуже люблять розв’язувати задачі. А вам подобається це заняття? Читаймо задачу хором.

До годівнички прилетіли пташечки.

- Ск. снігурів?

- Ск. горобців?

-Ск. всього?

6 +3 = 9(пт.)

Відповідь: 9 пташок.

- Веселий чаклун пропонує вам розв’язати ще кілька завдань.

 - Яка маса півня?

- Скільки кілограмів вантажу в кожного звіряти?

- Скільки всього літрів?

6.Сідаймо в пароплав, щоб дістатися до царства геометричних фігур.

 На своєму шляху ми зустрічаємо острів.

7.Острів Невідомих

- Чи знаєте ви, хто це? ( Дельфін.)

- Він дуже засумував, бо на піску розв’язував приклади, та раптом набігла морська хвиля і змила частину записів. Допоможіть йому.

5 + …= 10

…+…= 10

…+…=10

8. Царство геометричних фігур

- Назвіть назви геометричних фігур;

- Накреслити два відрізки: перший завдовжки 10 см, а другий – на 3 см коротший.(Диференційована робота)

- Робота в групах.

- Біля будинку нас чекає лелека. Він тримає лист. Що ж у цьому листі? Послухайте.

5 « Любі діти!

Ми, лелеки, довідалися, що у вашому класі є чуйні й добрі діти. Багато з них допомагали синичкам, горобчикам. Ви врятували їх від голодної смерті. За вашу турботу ми хочемо віддячити й повідомити, де знаходиться королівська донька, яку ви шукаєте.

Не так вже й далеко звідси на горі стоїть високий замок. Саме в ньому й заховали зачаровану Принцесу. Ви здолали всі перешкоди. Виконали усі завдання. Ви звільнили королівську доньку.

Бажаємо вам успіхів. Не забувайте нас.

Лелеки.

Чекайте нас весною».

- Отже, Принцесу ми врятували.

Заплющіть очі й уявіть собі:Принцеса повернулася до королівського палацу. Щасливий король, щаслива Принцеса.

Король дарує вам летючий корабель: сам золотий, щогли срібні, паруси шовкові так і здіймаються. Ми летимо вище землі. Довго чи не довго ми летіли, а прилетіли до свого класу.

9. Підсумок уроку.

- А тепер розплющіть очі.

Всі добре попрацювали, справилися із завданням. Король вручає вам сердечка.

Бажає вам бути добрими, чуйними, поважати один одного, допомагати і піклуватися про своїх товаришів.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3241 | Рейтинг: 0.0/0
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]