💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Лічба. Властивості предметів. Просторові відношення. Порівняння предметів за кількістю

Тема: Лічба. Властивості предметів. Просторові відношення. Порівняння предметів за кількістю

Мета: ознайомити першокласників з навчальним предметом – математикою; уточнити вміння щодо лічби предметів у межах 10; розвивати вміння порівнювати групи предметів за кількістю; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати бажання вчитися, інтерес до уроків математики.

Обладнання: набірне полотно (предмети, геометричні фігури), індивідуальний лічильний матеріал (палички, кружечки, трикутники); малюнок сонечка, хмаринок із завданнями;

комп’ютер та мультімедійна установка; аудіозапись п’єси«Осіння пісня» з циклу «Пори року» П. І. Чайковського.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Учора ви всі стали школярами. Що ви відчуваєте? Як ви змінилися? Хто такі

 школярі? (Це діти, якіходять до школи вчитися.)

 Так, тоді працюватичас настав.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

- А урок у нас сьогодні незвичайний. До нас у гості завітало Сонечко.

(Слайд1.) Від його промінців і в класі посвітлішало. Воно прийшло

подивитись, який зараз урок у учнів 1 класу. Але подивіться, діти, що це таке?

З усіх сторін на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть закрити

Сонечко, щоб воно не світило нам. (Малюнок сонечка, хмаринок зі завданнями

 на магнітній дошці.)Придивіться уважно: на хмаринках щось написано,

напевно завдання. Якщозможемо виконатизавдання кожної хмаринки, ми

визволимо Сонечко. Чизасяє воно в нашім класі залежить від вас, від вашої

праці на уроці.

 Подивімось, що пропонує нам перша хмаринка.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 1. Бесіда про математику як науку і навчальний предмет.

 Ми починаємо вивчати дуже важливу й потрібну науку – математику. На

 уроках математики ви будете вчитися лічити, розв’язувати задачі.

- А для чого потрібна математика?

 Учитель зачитує вірш:

Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід

Математику знати.

 Щоб успішно працювала автоматика,

Безперечно, знадобиться математика.

І щоб рухались верстати,

І щоб гроші рахувати,

Продавати й купувати,

Треба добре її знати!

 Отже, математика – цариця всіх наук! Старанно вчитися, і тоді математика відкриє вам усі свої таємниці!

 2. Ознайомлення з підручником математики і зошитом з друкованою

 основою.

- Завдання виконано, маємо право зняти першу хмаринку із Сонечка.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

 Друга хмаринка нам принесла таке завдання:

1. З’ясування понять предмети, фігури.

а) Демонстрація різних предметів: олівців, зошитів, лічильного матеріалу, атакож геометричних фігур – кружечків, квадратиків, трикутників.

- Ці предмети й фігури ви будете використовувати на уроках

математики для лічби.

 

б) Поняттяпредмет, фігура розглядаються на наочній основі.

 На наборному полотні виставлені предмети й фігури. Учитель демонструє предмет.

 Що це? (Квітка.) А це? (М’яч.)…

 Якназвати все це одним словом? (Це предмети.)

 Назвіть, які предмети ви бачите навколо себе.

 Назвіть предмети, які належать до меблів, до шкільного приладдя.

 Аналогічна робота проводиться з фігурами.

 Знімаємодругу хмаринку з сонечка.

 2. – На наступній хмаринці нас запрошують до себе в гості Круть і Верть

(Слайд 2.) Вони просять виконати завдання1, 2, на с. 1 зошита здрукованою основою.

Завдання 1 Назвати одним словом предмети на кожному малюнку.

Завдання 2 Що було спочатку, а що потім? – питають в нас мишенята.

 Закрасити зліва і справа від мішка з мукою стільки

клітинок, скільки предметів зображено на малюнку.

3. Релаксаційна пауза.

(Це принесла наступна хмаринка.)

 (Звучить аудіозапись п’єси «Осіння пісня» з циклу « Пори року» П.І.Чайковського.)

 Заплющить очі й уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це великаквітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло обгортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева, чи співають пташки, а може, ви відчуваєте, як звучить тиша?

Залишайтеся серед цього прекрасного буяння природи, і відчуєте, як у вас вливаються нові сили …

 А тепер розплющить очі та повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.

 4. Лічба у межах 10. Поняття про число предметів, або їх кількість.

- Наступна хмаринка пропонує подивіться на наборне полотно і виконати завдання:

- Ведмедиків 3, а зайчиків 2. Чи однакова їх кількість?

- Кого більше?

 Учитель пропонує дітям підібрати кожномуведмедику друга-зайчика.

 Одному ведмедику друга-зайчика не вистачить. Висновок: ведмедиківбільше.

5. – А ця хмаринка пропонує виконати завдання3, 4 на с. 3 підручника.

 Порівняємо кількість предметів способом складання пар.

 6 Фізкультхвилинка

- Наступна хмаринка вважає, що нам уже час відпочити, тому принесла нам фізкультхвилинку.

- Встало сонце, усміхнулось:

(Посміхаються.)

«Добрий день! Добрий день!»

Ми до світла потягнулись:

(Руки вгору.)

«Добрий день! Добрий день!»

Одне одному всміхнулись:

(Посміхаються один одному.)

 «Добрий день!»

 Потягнулись, підрівнялись,

 До уроку підготувались.

 7. Робота з індивідуальним лічильним матеріалом (кружечками та трикутниками)

 -Це завдання пропонує нам ось ця хмаринка.

- Треба взяти з конверта 4 трикутника і 3 кружечка.

- Накрийте трикутники кружечками. Скільки залишилосяне накритих?

- Яких фігур більше?

8.– І остання хмаринкапринесла вамне зовсім просте завдання.

Але, я впевнена, ми впораємося і з цім завданням.

Треба порівняти кількість хлопчиків та дівчаток в нашому класі.

 Як ми це зробимо?

 

ІV. Підсумок уроку

- Чи зрозуміли ви, навіщо потрібно вивчати математику?

- Чого навчили нас хмаринки?

- Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!

(Сайд 4.)Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 5493 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]