Тема: Лічба. Властивості предметів. Просторові відношення. Порівняння предметів за кількістюМета: ознайомити першокласників з навчальним предметом – математикою; уточнити вміння щодо лічби предметів у межах 10; розвивати вміння порівнювати групи предметів за кількістю; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати бажання вчитися, інтерес до уроків математики. Обладнання: набірне полотно (предмети, геометричні фігури), індивідуальний лічильний матеріал (палички, кружечки, трикутники); малюнок сонечка, хмаринок із завданнями; комп’ютер та мультімедійна установка; аудіозапись п’єси«Осіння пісня» з циклу «Пори року» П. І. Чайковського. Хід уроку І. Організаційна частина - Учора ви всі стали школярами. Що ви відчуваєте? Як ви змінилися? Хто такі школярі? (Це діти, якіходять до школи вчитися.) Так, тоді працюватичас настав. Пролунав уже дзвінок, Починаємо урок. - А урок у нас сьогодні незвичайний. До нас у гості завітало Сонечко. (Слайд1.) Від його промінців і в класі посвітлішало. Воно прийшло подивитись, який зараз урок у учнів 1 класу. Але подивіться, діти, що це таке? З усіх сторін на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть закрити Сонечко, щоб воно не світило нам. (Малюнок сонечка, хмаринок зі завданнями на магнітній дошці.)Придивіться уважно: на хмаринках щось написано, напевно завдання. Якщозможемо виконатизавдання кожної хмаринки, ми визволимо Сонечко. Чизасяє воно в нашім класі залежить від вас, від вашої праці на уроці. Подивімось, що пропонує нам перша хмаринка. ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Бесіда про математику як науку і навчальний предмет. Ми починаємо вивчати дуже важливу й потрібну науку – математику. На уроках математики ви будете вчитися лічити, розв’язувати задачі. - А для чого потрібна математика? Учитель зачитує вірш: Щоб вести кораблі, Щоб у небо злітати, Треба твердо, як слід Математику знати. Щоб успішно працювала автоматика, Безперечно, знадобиться математика. І щоб рухались верстати, І щоб гроші рахувати, Продавати й купувати, Треба добре її знати! Отже, математика – цариця всіх наук! Старанно вчитися, і тоді математика відкриє вам усі свої таємниці! 2. Ознайомлення з підручником математики і зошитом з друкованою основою. - Завдання виконано, маємо право зняти першу хмаринку із Сонечка. ІІІ. Опрацювання нового матеріалу Друга хмаринка нам принесла таке завдання: 1. З’ясування понять предмети, фігури. а) Демонстрація різних предметів: олівців, зошитів, лічильного матеріалу, атакож геометричних фігур – кружечків, квадратиків, трикутників. - Ці предмети й фігури ви будете використовувати на уроках математики для лічби.
б) Поняттяпредмет, фігура розглядаються на наочній основі. На наборному полотні виставлені предмети й фігури. Учитель демонструє предмет. Що це? (Квітка.) А це? (М’яч.)… Якназвати все це одним словом? (Це предмети.) Назвіть, які предмети ви бачите навколо себе. Назвіть предмети, які належать до меблів, до шкільного приладдя. Аналогічна робота проводиться з фігурами. Знімаємодругу хмаринку з сонечка. 2. – На наступній хмаринці нас запрошують до себе в гості Круть і Верть (Слайд 2.) Вони просять виконати завдання1, 2, на с. 1 зошита здрукованою основою. Завдання 1 Назвати одним словом предмети на кожному малюнку. Завдання 2 Що було спочатку, а що потім? – питають в нас мишенята. Закрасити зліва і справа від мішка з мукою стільки клітинок, скільки предметів зображено на малюнку. 3. Релаксаційна пауза. (Це принесла наступна хмаринка.) (Звучить аудіозапись п’єси «Осіння пісня» з циклу « Пори року» П.І.Чайковського.) Заплющить очі й уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це великаквітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло обгортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева, чи співають пташки, а може, ви відчуваєте, як звучить тиша? Залишайтеся серед цього прекрасного буяння природи, і відчуєте, як у вас вливаються нові сили … А тепер розплющить очі та повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня. 4. Лічба у межах 10. Поняття про число предметів, або їх кількість. - Наступна хмаринка пропонує подивіться на наборне полотно і виконати завдання: - Ведмедиків 3, а зайчиків 2. Чи однакова їх кількість? - Кого більше? Учитель пропонує дітям підібрати кожномуведмедику друга-зайчика. Одному ведмедику друга-зайчика не вистачить. Висновок: ведмедиківбільше. 5. – А ця хмаринка пропонує виконати завдання3, 4 на с. 3 підручника. Порівняємо кількість предметів способом складання пар. 6 Фізкультхвилинка - Наступна хмаринка вважає, що нам уже час відпочити, тому принесла нам фізкультхвилинку. - Встало сонце, усміхнулось: (Посміхаються.) «Добрий день! Добрий день!» Ми до світла потягнулись: (Руки вгору.) «Добрий день! Добрий день!» Одне одному всміхнулись: (Посміхаються один одному.) «Добрий день!» Потягнулись, підрівнялись, До уроку підготувались. 7. Робота з індивідуальним лічильним матеріалом (кружечками та трикутниками) -Це завдання пропонує нам ось ця хмаринка. - Треба взяти з конверта 4 трикутника і 3 кружечка. - Накрийте трикутники кружечками. Скільки залишилосяне накритих? - Яких фігур більше? 8.– І остання хмаринкапринесла вамне зовсім просте завдання. Але, я впевнена, ми впораємося і з цім завданням. Треба порівняти кількість хлопчиків та дівчаток в нашому класі. Як ми це зробимо?
ІV. Підсумок уроку - Чи зрозуміли ви, навіщо потрібно вивчати математику? - Чого навчили нас хмаринки? - Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко! (Сайд 4.)Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти. | |
| |
Переглядів: 5493 | |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п... |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Всього коментарів: 0 | |