Закріплення вивчених букв. Розвиток зв"язного мовлення.
Тема. Закріплення вивчених букв. Розвиток зв’язного мовлення.
Мета: сприяти формуванню навичок каліграфічного, правильного письма, збагачувати й активізувати лексичний запас школярів, вчити будувати зв’язне висловлення в поданій ситуації та за опорними словами, розвивати мовленнєві вміння і навички, пам'ять, спостережливість, увагу; виховувати любов до тварин, інтерес до усної народної творчості. Обладнання: сигнальні картки, малюнки звірів, картки зі словами, казкова рукавичка з малюнками тварин, конверт із завданнями, картки для роботи в парах, картки для роботи в групах, мікрофон, таблиця з'єднань, картка-підказка «Алфавіт» на кожну парту. Хід уроку І Організаційний момент. Психоемоційне налаштування Ви почули всі дзвінок? Він покликав на урок. Будемо гарно працювати. І знання всі здобувати. - Яким має бути наш урок? (Цікавим, навчальним, трохи казковим, організованим) - Якими повинні бути учні на уроці? (Уважні, розумні, активні, кмітливі) ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдань уроку - Дорогою до школи я знайшла ось цю рукавичку. Вона незвичайна, мабуть , казкова. Біля неї конверт. Хочете дізнатись, що там. На листочку дуба написано: «Ми не можемо вийти з рукавички. Допоможіть нам, будь ласка. Звірі.» В конверті є ще листочки, а на них завдання. Якщо ми їх виконаємо, то врятуємо всіх. Невідома чаклунка ставить перед нами завдання: * закріплювати вміння каліграфічно і правильно писати вивчені букви, слова та речення з ними; * вправлятись у розгадуванні загадок, виділяючи ознаки предметів; * тренуватись доповнювати речення потрібними словами; * вчитись складати зв’язні висловлювання в поданій ситуації. - Як думаєте, зможемо допомогти? ІІІ Робота над новим матеріалом 1. Стислий переказ казки «Рукавичка». «Мікрофон» - Хто пам’ятає казку «Рукавичка»? - Потрібно стисло її розказати, щоб точно знати, кого нам треба врятувати. Діти коротко переказують, вчитель прикріплює малюнки звірів: миші, жаби, зайця, лисиці, вовка, кабана, ведмедя. - Діти, хто це? (Тварини.) - А ще? (Звірі) - Чим звірі відрізняють від інших тварин?(Їх тіло вкрите шерстю, малят народжують живими і вигодовують молоком.) - Хто зайвий? Чому? (Жаба, вона належить до земноводних тварин) 2. Каліграфічна хвилинка. Звуковий аналіз. Вчитель з конверта дістає листочок, на якому написано букви: а, и, й, ч, к, з. - Що це? (Букви) - Що вони позначають? (Звуки) - Які бувають звуки? (Голосні та приголосні) - Навіщо нам букви? (З них можна скласти слово) - Повторимо правила сидіння під час письма. - Зараз ми пригадаємо правила написання букви «йот».(Вчитель пише на дошці і пояснює написання букви й, а також з’єднання йч, ай, айч. - А який звук позначає буква «йот»? (Приголосний звук) - А чим особливий цей приголосний звук?( (Звук [й]– завжди м´який.) - Подивіться на ці букви і подумайте, яке слово з них можна скласти. (Зайчик) - Складемо звукову модель цього слова.(Один учень біля дошки, решта в зошитах. ) - Хто сам зміг скласти звукову модель? Молодці! - Ми врятували першого звіра – зайчика. 3. Робота зі словами. - Хто любить відгадувати загадки? А хто знає загадки? Учні загадують загадки. Потрібно відгадати загадку і назвати слова, які допомогли впізнати звіра. Руда, красива, хитра, кмітлива. Хвіст довгий маю, ним сліди замітає. (Лисиця) Сірий, ікластий, хоче вівцю вкрасти. (Вовк) Я маленький, я вухатий,сірий, білий, волохатий. Я стрибаю, я тікаю, дуже куций хвостик маю. (Заєць) Маленьке, сіреньке, а хвостик, як шило. (миша) Я сірий хижак лісовий, для звірів я дуже страшний. Живу я в глибокій норі, полюю і вию вночі. (Вовк) Він ікластий і сердитий, дуже любить землю рити, жолуді весь час шукає, малюків смугастих має. (Кабан) - Які слова допомогли відгадати загадку? Учні відгадують їх і називають слова-ознаки предметів. Після того, як відгадали всі загадки записують в зошитах назву лисиця і слова – назви її ознак: руда, красива, хитра, кмітлива. - Нарешті врятували лисичку і мишку. 4. Фізкультхвилинка. Дві лисички біля річки умивали свої личка. Ці лисички – чепурушки мили лапки, мили вушка, потім хвостики помили і на сонечку сушили. 5. Робота з реченнями. Робота в парах. - А зараз ви попрацюєте в парах і дізнаєтесь, хто де зимує і хто чим харчується? Картка 1 Ведмідь спить у норі. Білочка зігрівається у барлозі. Зайчик перепочиває у дуплі. Мишка ховається під кущиком. Картка 2 Кабан харчується зерном. Білочка ласує малина. Ведмедю до смаку горіхами Зайчику смакує жолудями. Мишка живиться морква. Завдання: доповнити речення потрібними словами. - Зараз перевіримо, чи правильно ви виконали завдання. Для цього використаємо сигнальні картки. - Хто чим харчується? - А хто де зимує? - Тепер ми врятували ведмедя і кабана. - Що ви знаєте про речення?(Перше слово в реченні пишеться з великої букви. Всі слова в реченні пишуться окремо одне від одного. В кінці речення ставиться крапка.) - Запишіть речення про одного звіра у свій зошит. 6.Фізкультхвилинка. Ось ведмедиця іде, Ведмежат купать веде. Раз-два – нахилились, із струмочка гарно вмились. Три-чотири – походили, лапки у воді помили. Похитали головою і притупнули ногою. П’ять –шість – обернулись і додому повернулись. 7. Робота над текстом. Робота в групах. - Нам залишилось врятувати двох тварин: вовка і жабу. Об´єднаємось у групи і подумаємо, чи потрібно оберігати цих тварин. Картка 1. Вовків треба оберігати. Вовк – хижак, який полює на зайців, мишей, диких свиней. Але він поїдає … … … . Отже, вовків не потрібно …, тому що вони … . (Слабких, мертвих тварин, знищувати, належать до живої природи) Картка 2. Вовків потрібно берегти. Вовк – сильна, розумна, витривала, зухвала тварина, яка нападає на козуль, оленів, птахів, бобрів. Не відмовляється і від …, …. . Отже, вовків … знищувати, тому що … , … . (Хворих, мертвих тварин, не потрібно, санітари лісу) Картка 3. Жабу треба берегти. Жаба – невелика тварина зеленого кольору. Вона живиться …, …, …, чим приносить … . Отже, жаб … знищувати! (Комарами, колорадськими жуками, черв’яками, користь, не потрібно) Картка 4. Жаб не потрібно знищувати. Жаба – земноводна тварина, її улюбленою їжею є мухи, равлики, слимаки і черви. Тому, її слід … , вона приносить … . (Користь, оберігати) - Нарешті врятували всіх тварин, які потрапили до рукавички. ІV Підсумок уроку. Рефлексія - Ми виконали всі завдання з конверта і звільнили звірят. - У кожного на парті смайлик. Кому все вдалося на уроці – намалюйте посмішку, у кого виникали труднощі – намалюйте рівний ротик, а кому нічого не вдалось на уроці – намалюйте сумний ротик. - Встаньте, хто дуже старався врятувати звірят. Всі старанні, розумні, наполегливі. Поаплодуємо цим дітям. Вправа «Інтерв´ю» - Що ти вчився робити на уроці? - Що ти розкажеш вдома про цей урок? | |
| |
Переглядів: 2682 | |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Київ — столиця України |
Всього коментарів: 0 | |